• bananman

Bra doftljus!?

Hej! Nu när hösten är här så har jag blivit lite besatt av doftljus, men har inte hittat något än som riktigt faller mig i smaken.

Jag vill att doften ska sprida sig och ljuset måste vara fint, enkelt utan massa mönster och färger. Gärna mörkt, svart eller brunt.

Har kört med yankee candle och dem gillar jag förutom deras design och alla färger. Vill ha stilrent!

Kom gärna med tips och berätta om era favoritljus!! :)

• Svar på tråden Bra doftljus!?
  • Rödtjärnens Anna

Jag älskar Woodwicks ljus. Luktat gott och sprakar mysigt. Klinta gör också bra ljus, dessutom är de massageljus.

• AniieeHär
    Marwy skrev 2019-10-25 16:27:20 följande:

Jag vet faktiskt inte om det är stearin eller något annat skit i Voluspa och Molton Brown men illa luktar det hursomhelst. 

Alltså, just Molton Brown gör ju en del doftljus där poängen är att de ska lukta brasa. Så..... Passar kanske inte dig.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    uhsumkat skrev 2019-11-03 18:39:34 följande:
    Paraffin menar du?
    Paraffin avger mera gifter än stearin. 
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=3043233
    Nja, om det luktar stearin så är det förmodligen dåliga stearinljus man fått tag på....
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • uhsumkat
    AniieeHär skrev 2019-11-03 18:51:11 följande:
    Nja, om det luktar stearin så är det förmodligen dåliga stearinljus man fått tag på....
    Paraffin är det som avger skit, stearin gör det inte.

Det finns ljus gjorda av stearin och det finns ljus gjorda av paraffin. Sen finns det ljus som är gjorda av en blandning mellan stearin och paraffin. Det är fortfarande paraffinet som avger skit, inte stearin.
  • AniieeHär
    Pirum skrev 2019-11-03 18:26:59 följande:

Var kan man köpa Woodwick?

Köp online. Från UK eller kanske Tyskland (Amazon). Myyyyyyyyycket billigare än från Sverige, även med frakt. Om du inte vill ha nu med det samma, då.
  • AniieeHär
    uhsumkat skrev 2019-11-03 18:53:16 följande:
    Paraffin är det som avger skit, stearin gör det inte.

Det finns ljus gjorda av stearin och det finns ljus gjorda av paraffin. Sen finns det ljus som är gjorda av en blandning mellan stearin och paraffin. Det är fortfarande paraffinet som avger skit, inte stearin.
    Hallå! Vi pratade om LUKT! Inte "skit". Häng med i samtalet om du ska kommentera.
  • uhsumkat
    AniieeHär skrev 2019-11-03 18:55:17 följande:
    Hallå! Vi pratade om LUKT! Inte "skit". Häng med i samtalet om du ska kommentera.
    Ja? Så du märker hellre ord och attackerar än att diskutera?

Det är en stor skillnad mellan paraffin och stearin. Jag rättade ditt sakfel och försökte vara trevlig men det flög dig helt förbi...
  • AniieeHär
    uhsumkat skrev 2019-11-03 19:11:00 följande:
    Ja? Så du märker hellre ord och attackerar än att diskutera?

Det är en stor skillnad mellan paraffin och stearin. Jag rättade ditt sakfel och försökte vara trevlig men det flög dig helt förbi...
    Fast jag anser inte att du rättar sakfel och försöker vara trevlig, jag anser att du har missat poängen och märker ord.
  • uhsumkat
    AniieeHär skrev 2019-11-03 19:19:08 följande:
    Fast jag anser inte att du rättar sakfel och försöker vara trevlig, jag anser att du har missat poängen och märker ord.
    Nej du har fel även här. Du märker ord och är redigt otrevlig. Ta till dig det. Du gör en Trump, anklagar andra för dina egna fel och brister.
  • AniieeHär
    uhsumkat skrev 2019-11-03 19:24:32 följande:
    Nej du har fel även här. Du märker ord och är redigt otrevlig. Ta till dig det. Du gör en Trump, anklagar andra för dina egna fel och brister.
    Du började.
  • uhsumkat
    AniieeHär skrev 2019-11-03 19:38:55 följande:
    Du började.
    Nej. Jag rättade ditt sakfel. Du började otrevligheterna.
  • AniieeHär
    uhsumkat skrev 2019-11-03 22:05:14 följande:
    Nej. Jag rättade ditt sakfel. Du började otrevligheterna.
    Det fanns inget sakfel, så jo, du började.
Svar på tråden Bra doftljus!?