Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Örfilade min snart 5 åring.

Jag förstår att du är helt förstörd men man kan begå misstag ibland när man är trött och all ork och all tålamod runnit av en för länge sedan. Det är många föräldrar som begått liknande misstag men som ändå är i grunden bra föräldrar som älskar sina barn. Min dotter hade en period när hon var tre då hon var helt hopplös att få att sova. Hon skulle pilla på mig hela tiden, dra lite i håret eller örsnibben. Jag var gravid och hade svårt att sova av den orsaken och så det där pillandet på det... Efter några nätter med alldeles för lite sömn slog jag till henne på handen. Hon började ju gråta så klart och herregud vad jag skämdes.

Men men, det blev en ögonöppnare, vi ändrade våra rutiner så jag fick lite mer sömn. Jag pratade massor om hur ledsen jag var och hur mycket jag älskade henne. Och det hände inget liknande igen.

Ni kan ta den här händelsen och göra något bra av det. Ta hjälp så hela familjen kan må bättre. Och försök att förlåta dig själv så småningom.

• Anonym (Mia)
    Sessie82 skrev 2019-10-22 21:14:15 följande:

Tack.

Du menar ta hjälp så som i att själv ringa soc eller bvc?

Jag ska till bvc imorn med min 4 månaders..kanske ja kan prata med henne då ?

Eller skjuter ja mig själv i foten ?

Borde ja berätta för en av pedagogerna redan imorn oxå så de kommer från mig först ? Jag har väldigt fin kontakt med en av dom.

Vi myste hela eftermiddagen och kvällen och jag sa flera ggr hur dumt gjort de va av mig och hur mycket jag älskar han.

Jag som alltid sett mig en som en stabil och lugn mamma...

Jag kan ärligt talat ingenting om rutinerna på soc om barnet skulle säga något och om det skulle bli en orosanmälan. Men eftersom du ska till bvc i morgon ändå så är det väl en ganska bra tanke att prata med henne. Inte för att i första hand erkänna att du slog till ditt barn utan för att vara öppen med att det just nu är lite för mycket för dig och fråga om de har råd kring hur man kan orka mer och ha bättre tålamod som mamma. De kan säkert slussa dig vidare till olika former av familjestöd eller en kurator om du vill prata själv. Ni verkar ju ha ett barn med mycket stark vilja och starka känslor och bara det är ju tufft, och så en bäbis också...

Jag har extremt svårt att tro att något skulle ?hända? även om soc skulle bli inblandade. Inte om det är en engångsföreteelse och du och pappan visar att ni vill ta emot hjälp.
Svar på tråden Örfilade min snart 5 åring.