• Koncen­tratio­n
    Wed 23 Oct 2019 12:22
    292 visningar
    5 svar
    5
    292

    Hur reagerar män som varit med om sexuellt övergrepp ifrån en kvinna/kvinnor?

    Hej!

    Det som händer för många kvinnor som varit med om sexuellt övergrepp i ung ålder är att de senare i livet antingen blir promiskuös eller kanske blir helt utom sexlust.

    Men vad händer med män som blir med om övergrepp av kvinnor? Hur kan man se deras reaktioner senare i livet? Blir de också över sexuella för att få tillbaks en förlorad makt? Eller vad exakt blir deras konsekvens och resultat senare i livet?

    Nu pratar jag mest om männen som varit med om övergrepp i ung ålder.

  • Svar på tråden Hur reagerar män som varit med om sexuellt övergrepp ifrån en kvinna/kvinnor?
  • Wed 23 Oct 2019 14:08
    #1

    Vad menas med "övergrepp"?

  • Koncen­tratio­n
    Wed 23 Oct 2019 14:44
    #2
    Dr Nail skrev 2019-10-23 14:08:34 följande:

    Vad menas med "övergrepp"?


    Sexuellt ofredade.
  • Wed 23 Oct 2019 16:01
    #3

    Av det jag läst så är det många av de som begår övergrepp som själva blivit utsatta som barn/unga, så det är väl en följd av/reaktion på övergreppen. 
    Sedan tror jag inte att det spelar någon roll om övergreppet begås av en man eller en kvinna. 

  • Wed 23 Oct 2019 16:10
    #4

    Män som blir utsatta för sexuella övergrepp som unga får ofta samma typ av reaktioner/påverkan som kvinnor. 

  • Wed 23 Oct 2019 16:11
    #5
    Kjell2 skrev 2019-10-23 16:10:00 följande:

    Män som blir utsatta för sexuella övergrepp som unga får ofta samma typ av reaktioner/påverkan som kvinnor. 


    Tillägg - Läste någon stans, glömt var, att bland män som begår övergrepp själva är de som blivit utsatta för övergrepp överrepresenterade.


Svar på tråden Hur reagerar män som varit med om sexuellt övergrepp ifrån en kvinna/kvinnor?