• Anonym898989

Ber om hjälp

Hej jag vänder mig hit till FL. Kan börja med att jag har aldrig bett om hjälp på detta vis.. Nu är de så att jag o min fru ska gå isär och det gör så jävla ont jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till jag älskar denna människa så otroligt mycket och vi har en helt underbar pojk i tidigare åren..Jag har förstört allt pågrund av att mitt missbruk tog fart pågrund av arbetsskada och sjukskrivningar och nu sitter jag på behandlingshem.. Jag är så jävla trött på mig själv jag önskar verkligen jag va starkare I mig själv men alla dessa jävla återfall fortsätter med att stötta bort alla jag älskar vafan jag orkar inte mer! Jag har fått nog av mig jag vet inte hur jag ska klara av de här när jag kommer ut? Skulle behöva lite medvind men nästan hela mitt liv har varit i motvind men detta är nog det som tar priset! Helt ärligt talat så har jag så ont i mitt hjärta så de känns som jag lever i något vakuum det är svårt att förklara men någon kanske förstår mig?.. Jag skäms jag känner mig ensam jag har ont i hela mig ja hoppet är de inte mycket kvar av jag hänger väl konstigt nog kvar som jag alltid har gjort för döden är inte vägen ut även om jag har känt så innan men de gör jag inte nu.. Ja vad kan jag göra de är ingen lätt match då jag har ett missbruksproblem och jag inte vill missbruka samt förlora min fru på detta vis.. Ursäkta om jag skrev lite rörigt men de är sån jag är.

• Svar på tråden Ber om hjälp
  • AndreaBD

Det kommer ju att ta tid. Du är inte stabil nu och din fru vill gå vidare i livet. Antagligen litar hon inte på dig och orkar inte vänta på att du kanske blir clean. 

Men, nu har du chansen att ändra på ditt liv! Ta ett steg i taget och jobba på det. Du får säkert stöd där också. Räkna med att relationen är slut och att du måste ordna ditt liv först. Sedan när du har lyckats med det, så kan du med gott samvete hitta en ny relation. Jag tror du måste helt enkelt ta det i den ordningen. Lycka till! Du klarar det om du verkligen satsar på det!

• Anonym (A)
    AndreaBD skrev 2019-10-24 13:58:03 följande:
    Det kommer ju att ta tid. Du är inte stabil nu och din fru vill gå vidare i livet. Antagligen litar hon inte på dig och orkar inte vänta på att du kanske blir clean. 

Men, nu har du chansen att ändra på ditt liv! Ta ett steg i taget och jobba på det. Du får säkert stöd där också. Räkna med att relationen är slut och att du måste ordna ditt liv först. Sedan när du har lyckats med det, så kan du med gott samvete hitta en ny relation. Jag tror du måste helt enkelt ta det i den ordningen. Lycka till! Du klarar det om du verkligen satsar på det!
    +1
  • Anonym898989

Nej de är självklart att hon inte litar på mig och ja de kommer och ta tid tack för dina ord..

• Anonym898989

Vrf jag skriver här är och ber om hjälp är för att det är ju att de blir svårare och svårare för mig e känns som jag blir ryckt till ett håll jag inte vill och hela ens liv glider från dina händer. Det är lätt och säga en sak som o skärpa sig till någon o sen gör man de jag önska att de va så jävla lätt för då hade nog inte allt de här hänt men antar att du inte har någon erfarenhet av missbruk o så inget påhopp nu asså de låter skit bra de du skriver..

• Drottningen1970

Frun är väck. Det är bara att tugga i sig. Nästan alla går igenom smärtsamma uppbrott nån gång i livet och man överlever.

Satsa på att vara en bra och nykter pappa. Barnet är viktigast.

Tillit tar många år att bygga upp.

Vägen till en kvinnas hjärta går förövrigt genom barnet så om du håller dig på den raka vägen och är en bra pappa över tid kanske hon får tillbaks sina känslor. Men det är bara en bonus. Du behöver fokusera på dig själv och ditt barn.

• Anonym898989

Min fru gör rätt i och lämnar mig och skyddar sig och få sitt liv ordnat med våran pojk.. Trodde jag va klar med mitt missbruk hur fan ska man våga gå in i ett förhållande efter allt denna skit

• Drottningen1970
    Anonym898989 skrev 2019-10-24 14:33:20 följande:

Min fru gör rätt i och lämnar mig och skyddar sig och få sitt liv ordnat med våran pojk.. Trodde jag va klar med mitt missbruk hur fan ska man våga gå in i ett förhållande efter allt denna skit

Du ska överhuvudtaget inte fundera på några relationer just nu. Alldeles för tidigt. Var nykter minst ett år.
  • Anonym898989
    Drottningen1970 skrev 2019-10-24 14:32:23 följande:

Frun är väck. Det är bara att tugga i sig. Nästan alla går igenom smärtsamma uppbrott nån gång i livet och man överlever.

Satsa på att vara en bra och nykter pappa. Barnet är viktigast.

Tillit tar många år att bygga upp.

Vägen till en kvinnas hjärta går förövrigt genom barnet så om du håller dig på den raka vägen och är en bra pappa över tid kanske hon får tillbaks sina känslor. Men det är bara en bonus. Du behöver fokusera på dig själv och ditt barn.

Jag kämpar vidare tack
  • Anonym898989
    Drottningen1970 skrev 2019-10-24 14:35:14 följande:

Du ska överhuvudtaget inte fundera på några relationer just nu. Alldeles för tidigt. Var nykter minst ett år.

Nä de kommer och ta sin tid
  • AndreaBD
    Anonym898989 skrev 2019-10-24 14:29:03 följande:

Vrf jag skriver här är och ber om hjälp är för att det är ju att de blir svårare och svårare för mig e känns som jag blir ryckt till ett håll jag inte vill och hela ens liv glider från dina händer. Det är lätt och säga en sak som o skärpa sig till någon o sen gör man de jag önska att de va så jävla lätt för då hade nog inte allt de här hänt men antar att du inte har någon erfarenhet av missbruk o så inget påhopp nu asså de låter skit bra de du skriver..

Jo, jag förstår. Du känner dig ensam, du är orolig för att inte klara det, du behöver stöd. Men det är något som "proffsen" får hjälpa dig med, främst. Det är inte så enkelt, men folk som jobbar på ett behandlingshem och andra inom vården - de vet hur du helst ska göra, de har liksom redskapen. Ta all hjälp du kan ifrån dem, de är ändå proffsen. :) 
Svar på tråden Ber om hjälp