Inlägg från: Miniflin |Visa alla inlägg
  • Miniflin

BF JULI 2020

Jag plussade igår, enligt preggers är jag i v 4+0. BF beräknad till 12/7 om allt stämmer. Jag och sambon har bara försökt två ägglossningar. Jag testade igår bara för att min mens var ett par dagar sen, och så plussade jag! Jag är 28 och sambon 30. Det är vårt första barn och jag är så glad!! Såklart rädd för missfall men försöker att inte tänka på det.. har skrivit till min vårdcentral men vad gör man nu liksom?! Tiden går ju ofantligt långsamt.. haha! Grattis alla som är gravida! ????

• Miniflin
    Em16 skrev 2019-11-03 16:33:40 följande:

Hej!

Hoppar in här med !

Plussade för ett par dagar sedan och är idag på v4+2 Med bf 9 juli.

Är bara så rädd att det ska ta slut från ingenstans.

Vill inte ta ut glädje men är så löjligt glad över det 9xh vill bara berätta för allt och Alla!

När kommer ni (eller om ni har )berätta för familjen ?

Hej! Grattis!! Är också så glad, äntligen ska jag få bli mamma. Något jag drömt om så himla länge... <3

Jag och sambon tänker nog berätta för våra föräldrar någon vecka innan julafton, då är jag i v.11 om jag räknat rätt. Kommer nog berätta för någon kompis innan dess för jag kan ju inte hålla mig... behöver någon att prata med! Min storasyster kommer nog få veta om ett par veckor, hon berättade för mig om hennes första graviditet när hon var i v.6. Känns som jag kan behöva henne att prata med om allt...
  • Miniflin
    avigmaria skrev 2019-11-04 18:45:41 följande:

Har ni ringt MVC ännu? Hur tänker ni kring det? Detta är ju tredje gången för mig, borde vara rutinerad men känner mig väldigt vilsen...

Jag kontaktade dem idag och fick en tid i övermorgon. Är bara i vecka 5 men där jag läst ska man kontakta BVC så snart man fått veta att man är gravid. Är mitt första barn så jag följer kanske alla riktlinjer lite väl engagerat! Haha
  • Miniflin

Jag var på första mötet hos BM idag med min sambo. Tog bara ett blodprov för att testa sköldkörteln enligt BM. Jag är tidigt i grav ännu, v. 4+2 enligt appar. Fick preliminärt besked om beräknad födsel i mitten på juli :) Känns fortfarande så sjukt overkligt, men det börjar sjukna in nu. Tog ett till test igår morse bara för att tro på det mer, ett CB men inte digitalt utan med ett plus. Fick ett supertydligt plus :) Jag har inga direkt symptom, känner mig precis som vanligt, därför känns det så overkligt. Det enda jag känner av är att jag är lite tröttare än vanligt, väldigt glömsk och att jag fått hormonell acne på käklinjen och ner på halsen (så galet irriterande då jag aldrig haft problem med hyn tidigare...). På torsdag blir det Frejasamtal (vet inte om det heter så i hela Sverige men det är infosamtal om fosterdiagnostik) och den 23/12 är det inskrivning och fler tester :)

• Miniflin
    qaswas122 skrev 2019-11-06 12:50:33 följande:
    Vad roligt att du redan varit hos BM, och grattis till graviditeten :D Ganska ont om symtom här också. Är väldigt trött, och har fått ömma bröstvårtor, annars ingenting.

Jag ska göra vul imorgon, men endast då de hittade en cysta på äggstocken för en vecka sedan. Förhoppningen är att den minskat i storlek. Hoppas såklart på att vi kan se fostret, vilket inte gick förra veckan. Nästa vecka ska jag däremot till BM för första samtalet, då i v. 7 (6+5). 
    Tack!! Och grattis själv! Hoppas det går bra med cystan, jag oroar mig hela tiden för att något ska hända men försöker att tänka positivt ändå! 

Jag bor i Örebro, här har landstinget en regel att man ska erbjudas första samtalet inom en vecka efter att man hört av sig. Det är mitt första barn så jag hörde såklart av mig så fort jag plussat, därför blev besöket så tidigt. Men det känns bra :) 
  • Miniflin
    avigmaria skrev 2019-11-07 15:43:39 följande:

Nu är jag orolig att det är nåt fel... Clearblue veckoindikator visade 1-2 v imorse trots att jag borde vara i 4+2. Hade liiite bruna flytningar imorse och liiite rosa nu i em. Känns inte speciellt lovande, detta. Tog ett till test nu på en för att se om det blivit svagare, jag vet inte, vad tror ni? Det nedersta är från idag, det övre från i förrgår...

Mitt CB med veckoindiktator visade också 1-2v gravid i söndags. Men jag är i v 4+3, min barnmorska bekräftade det igår. Tror inte veckoindikatorn visar vecka enligt sättet man beräknar vilken vecka man är i. Om du förstår. Det visar antalet veckor från befruktning inte från senaste mensens första dag :)
  • Miniflin

Imorse var jag och sambon på Freja-samtal som det kallas här i Örebro. Informationssamtal om fosterdiagnostik. Även om vi vet att vi vill göra KUB så kändes det ändå bra att få info av någon som kan och som man kan ställa frågor till! Så nu blir det att boka in det! 

Har fått mer och mer ont i brösten, känns inte så mycket när jag har BH på mig, bara om jag klämmer på dem. Men när jag ska lägga mig och de får "hang loose" så att säga så känner jag det ännu mer! haha. Inbillar mig att jag fått mer synliga blodådror också... Har börjat inse att om jag inte äter något (räcker med typ ett torrt knäckebröd) på morgonen så kan jag få som lite yrsel och illamående så att jag måste sätta mig ner och andas lite extra. Men så fort jag ätit den där knäckebrödsskivan så försvinner det. Är lite yrslig också. Och acne från helvetet på käkpartiet..... BLÄ. Har faktiskt beställt ett par mammabyxor idag, för de enda byxor jag använder just nu klämmer som sate... haha.

Känner mig så himla glad över detta! Längtar tills det syns... det är så himla fint med gravidmage! Kommer jag kanske inte tycka framåt slutet av graviditeten dock... haha.

• Miniflin

Imorse var jag och sambon på Freja-samtal som det kallas här i Örebro. Informationssamtal om fosterdiagnostik. Även om vi vet att vi vill göra KUB så kändes det ändå bra att få info av någon som kan och som man kan ställa frågor till! Så nu blir det att boka in det! 

Har fått mer och mer ont i brösten, känns inte så mycket när jag har BH på mig, bara om jag klämmer på dem. Men när jag ska lägga mig och de får "hang loose" så att säga så känner jag det ännu mer! haha. Inbillar mig att jag fått mer synliga blodådror också... Har börjat inse att om jag inte äter något (räcker med typ ett torrt knäckebröd) på morgonen så kan jag få som lite yrsel och illamående så att jag måste sätta mig ner och andas lite extra. Men så fort jag ätit den där knäckebrödsskivan så försvinner det. Är lite yrslig också. Och acne från helvetet på käkpartiet..... BLÄ. Har faktiskt beställt ett par mammabyxor idag, för de enda byxor jag använder just nu klämmer som sate... haha.

Känner mig så himla glad över detta! Längtar tills det syns... det är så himla fint med gravidmage! Kommer jag kanske inte tycka framåt slutet av graviditeten dock... haha.

• Miniflin
    SugarSugar skrev 2019-11-14 20:38:19 följande:
    Åh, jag längtar oxå efter mammabyxor. Är ju bara i vecka 6 men kan inte ha jeans eller tighta byxor då det känns obehagligt.. men vet inte om jag vågar än ;D Var köpte du dina?
    Haha ja jag är ju också i v6 (5+4) men jag klarar inte av mina vanliga byxor. Har de uppknäppta när jag sitter framför datorn på kontoret på jobbet, haha! Men köpte bara ett par svarta, de kan jag ha så länge tills jag behöver köpa fler! Jag köpte mina på Asos :) Igår var jag rätt yrslig hela dagen på jobbet, och det blev bättre när jag knäppte upp byxorna så kände att det var dags!
  • Miniflin
    SugarSugar skrev 2019-11-15 15:32:29 följande:

Ska spana in Asos jag med =) Jag kör på typ stickade klänningar nu. Allt sitter åt...

Skönt man kan dölja uppknäppta byxor under skrivbordet. Jobbar oxå på kontor =)

Ja det fanns ett väldigt bra utbud, såg endel jag kommer köpa senare. Men just nu får ett par byxor räcka :)

Haha ja verkligen! Jag kör med en oversized polotröja så den döljer endel den med! Uppknäppt eller ej! Haha.
  • Miniflin
    Whoisalex skrev 2019-11-24 09:02:11 följande:

Hej!

Är ny här och tänkte presentera mig.

Nybliven 30åring med sambo som väntar vårat första barn.

Är i vecka 8 (7+0) idag. Ska ha bf 11 juli.

Har en fråga dock, alla mina symtom har försvunnit i vecka 6, bara molvärken som är kvar och svagt illamående ibland samt bruna flytningar.

Någon mer som har så? Ska på VUL på måndag morgon men klart man oroar sig. ??????

Jag är i exakt samma vecka som dig, 7+0 idag. Har inte haft så mycket symptom tidigare. Lite ömma bröst, lite tröttare än vanligt och blir lite lätt illamående om jag går för länge utan att äta (men att bara tugga på en torr knäckemacka har hjälpt). För ca 1 vecka sen fick jag en brunaktig flytning men efter ca 2 dagar var den borta. Igår fick jag brun flytning igen och idag var den mer rosaröd. jag blev såklart orolig men bokade in ett VUL tills på fredag, förmodligen inget fel men man vill ju kolla :)
  • Miniflin

Hej!

Har en fråga dock, alla mina symtom har försvunnit i vecka 6, bara molvärken som är kvar och svagt illamående ibland samt bruna flytningar.

Någon mer som har så? Ska på VUL på måndag morgon men klart man oroar sig. ??????

Jag är i exakt samma vecka som dig, 7+0 idag. Har inte haft så mycket symptom tidigare. Lite ömma bröst, lite tröttare än vanligt och blir lite lätt illamående om jag går för länge utan att äta (men att bara tugga på en torr knäckemacka har hjälpt). För ca 1 vecka sen fick jag en brunaktig flytning men efter ca 2 dagar var den borta. Igår fick jag brun flytning igen och idag var den mer rosaröd. jag blev såklart orolig men bokade in ett VUL tills på fredag, förmodligen inget fel men man vill ju kolla :)
  • Miniflin

Hej!

• Miniflin
    Sugarrush skrev 2019-11-25 14:49:07 följande:

Hej alla!

Är det någon mer än jag som inte har ett enda symptom? Jag är i vecka 5+2 och inte en tillstymmelse till svullen, svullna bröst, illamående eller dyl.
    Fick ett MA i våras med tvillingar i v.8 och var då så svullen och kunde inte springa utan dubbla sportbh (knappt då) pga så ont i brösten. Så sjukt stor skillnad från nu.
    Hade gärna haft något symptom så det känns lite verkligt.. :)

En grej till, ni som skrivit in er hos BM, vilken vecka erbjuder de er tidigt ultraljud? Jag får v.12 -13. Tycker det känns lite sent. Hur har ni resonerat, bokar ni tidigare för att få se livstecken?

Hej! Jag är i v 7+0 (alltså v.8). Har inte några sympton alls om jag jämför med andra. Molvärk i livmodern (som lätt mensvärk typ), liiite ömma bröst, kan må lite illa om jag inte ätit på väldigt länge. Men annars mår jag som en kung. Har dock idag fått bruna flytningar som övergått till röda. Förstår inte min oerhörda oro för jag har förstått att det är väldigt vanligt med blödning i början av graviditeten och så länge det inte är kombinerat med smärta så bör det inte vara någon fara. Jag  har inte värre smärta än lite mensvärk och jag blöder inte massor. Behöver ett trosskydd i trosan men blöder mindre än en normal mens. Men på grund av min oro så bokade jag in ett VUL på fredag på privat klinik. Det kostar 1000kr men värt det för mig för att slippa oron och för att se att det faktiskt ligger något där inne! Vi har KUB inbokat 7/1 och det hade varit första ultraljudet för mig att se pyret annars. Hade vi inte valt att göra KUB hade vi fått ett vanligt UL men typ samtidigt i tid, runt v. 11-14 :)
  • Miniflin
    staar skrev 2019-11-26 13:20:35 följande:

Imorgon hade jag fått tid hos barnmorskan men vart nekad att gå för jobbet. Så frustrerad ledsen och arg. Vill inte gå ut med graviditeten så sa att jag skulle till läkaren men icke. Har vart hemma från jobbet någon dag för att jag fått ännu mer problem än vanligt med gallan så jag sa att det var därför Men det hjälpte inte. Nu jobbar jag 8 dagar irad så kommer få skjuta på det jätte länge . Så frustrerad

Har man inte rätt till läkarbesök på arbetstid? Det har i alla fall jag på mitt jobb...
  • Miniflin

Hej på er! Jag fick tyvärr missfall för en vecka sedan, då var jag i v.8 (7+4 tror jag). Så hoppade mest in här för att berätta om min upplevelse. Jag vet att man oroar sönder sig de första veckorna och jag letade efter exempel på missfall för att jämföra med mitt.

Det började med bruna flytningar i 1,5 dag ungefär, sen övergick det i mensliknande blödningar. Jag fyllde lite större trosskydd och fick byta 3 gånger om dagen ungefär. Jag hade inte alls sådär ont som jag har hört all prata om. Som en svag mensvärk bara. Började blöda måndag eftermiddag och på torsdag på jobbet kände jag hur något gled ur mig ut i trosan. Gick på toa och torkade bort en ca 2cm stor hård klump med hinnliknande substans. Då visste jag att det var kört. Efter klumpen försvann all mensvärk och jag slutade blöda ca 2 dagar efter. Hade tidigt ul på fredagen och då var det helt tomt i livmodern. Alla sa att det inte behöver vara något fel när jag blödde eftersom jag inte hade ont, men jag kände verkligen innerst inne att något inte var som det skulle. Därför kände jag mig typ förberedd men ändå inte. Det var tufft men nu känns det bättre och jag och sambon fortsätter att försöka. Så det jag vill få fram är helt enkelt att lyssna på din magkänsla! Om du verkligen känner att något inte är som det ska så ska du kolla upp det, även om någon annan säger att det är normalt. För missfall verkar vara olika för oss alla. Sen kan man inte gå på ultraljud varje vecka men det förstår nog alla. Nu hoppas jag att vi snart blir gravida igen (tog bara 1,5-2 månader sist) och jag får hoppa in i en annan tråd här på FL :)

• Miniflin
    Anonym (F) skrev 2019-12-08 18:05:56 följande:

Ni som fick missfall , hade ni varit och sett ett hjärtslag innan missfallet ?

Nej inte jag..
Svar på tråden BF JULI 2020