• Elsen

BF JULI 2020

Hej på er!

Ny på sidan och ny i tråden, plussade förra veckan för första gången någonsin ???? Bf är antingen 22a eller 26e juli (preglife vs NC) så är i vecka 5 nu. Det hela känns sjukt overkligt, så overkligt att jag knappt ens oroar mig för missfall för " jag är ju ändå inte gravid på riktigt" ???? Ska till barnmorskan om två veckor, hoppas det hinner landa tills dess.

Hittills har jag inte märkt så mycket, lite spänningar i brösten, smått illamående som kommit och gått och molvärk i magen.

Var lite sugen på att gå med i facebookgruppen men är så himla rädd att det ska vara någon där som jag känner ????

• Elsen
    Elsen skrev 2019-11-19 10:04:47 följande:

Hej på er!

Ny på sidan och ny i tråden, plussade förra veckan för första gången någonsin ???? Bf är antingen 22a eller 26e juli (preglife vs NC) så är i vecka 5 nu. Det hela känns sjukt overkligt, så overkligt att jag knappt ens oroar mig för missfall för " jag är ju ändå inte gravid på riktigt" ???? Ska till barnmorskan om två veckor, hoppas det hinner landa tills dess.

Hittills har jag inte märkt så mycket, lite spänningar i brösten, smått illamående som kommit och gått och molvärk i magen.

Var lite sugen på att gå med i facebookgruppen men är så himla rädd att det ska vara någon där som jag känner ????

Och där insåg jag att det inte går att använda emojis haha. Ursäkta
  • Elsen
    Ereya skrev 2019-11-19 12:57:38 följande:

Jag tänkte samma, alltid är det nån man känner. Men tror samtidigt på ömsesidig respekt sinsemellan. Och inget, absolut inget, ska förringa mig min glädje i att faktiskt vänta barn. I gruppen finns så många kloka, härliga, vettiga tjejer och jag är glad att jag gick med.

Det har du rätt i, jag kanske borde gå med ändå :) Tack för uppmuntran!
  • Elsen
    Lunne skrev 2019-11-19 13:14:36 följande:

Grattis! :) Jag har inte vågat gå med i större "BIM 2020"-grupper och liknande av den anledningen, men tänker att specifikt som juli är lite mer safe. Och skulle det dyka upp någon man känner är vi ju i alla fall i väldigt samma situation :)

Tack snälla! Detsamma får jag väl säga :) Vilken vecka är du i? Du har säkert redan skrivit det men det var så många inlägg att bläddra igenom. Det har du rätt i, då har man ju dessutom någon att dela det hela med. Jag får nog ta och gå med:)
  • Elsen
    Lunne skrev 2019-11-19 15:17:03 följande:

Tack! V.5+0, enligt FLO, det verkar ju finnas olika sätt att benämna det... BIM var i alla fall idag :) Du då?

Då är vi nästan lika, vad roligt! Är på 4+5 enligt preglife :) Hade Bim i fredags, testade positivt i onsdags.
  • Elsen
    Lunne skrev 2019-11-19 16:04:23 följande:

Enl. Preglife är jag bara i 3+6, vet inte varför de räknar så olika :S Men BIM hade vi ju i alla fall nära varandra :) Är det första barnet för er också? :)

Oj vilken skillnad! :S Enligt NC är jag i 4+3 men den räknar ju från ägglossningen som jag förstår det. Ja det är första för oss med, allt känns så himla overkligt!
  • Elsen
    Lunne skrev 2019-11-19 18:04:40 följande:

Ja, jag förstår inte vad för konstig inställning jag missat... För båda visar 28 juli som BF. När har du? 25 typ? :)

Men vad udda att de visar samma bf haha. Det var verkligen konstigt. Enligt preglife 22a och enligt nc 26e :) Har ni försökt länge?
  • Elsen
    stragge skrev 2019-11-19 19:00:36 följande:

Det som skrivs där ska stanna i gruppen men du gör såklart som du vill, det är nog ingen som vill att graviditeten ska komma ut innan man hunnit berätta det själv så jag hoppas att alla respekterar det. Skönt att ha några att bolla med som är i samma sits och det känns ju lite verkligare när man har några andra o prata med också   Du är hjärtligt välkommen till gruppen i alla fall om du beslutar dig för det, skicka ett meddelande till mig i såna fall.

Tack snälla <3 Jag vill gärna vara med, har pratat med Ereya men hon verkar inte vara online just nu så kan skriva till dig med :)
  • Elsen
    Lunne skrev 2019-11-19 23:22:32 följande:

1,5 år, så typ en evighet känns det som. Jag blev gravid för ganska exakt ett år sedan, men det slutade i MA, så vi hoppas på bättre tur denna gång! Hur länge har ni försökt?

Oj, då hoppas jag verkligen att det går vägen för er den här gången! <3 Känns nästan lite pinsamt att säga det nu när jag vet att ni haft det så kämpigt men vi började försöka i september i år så det är ingenting i jämförelse.
  • Elsen

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

• Elsen
    Solros2 skrev 2019-11-20 16:03:37 följande:

Är i v 5+1 jag har ont i magen ! Nån som har eller haft ? Blir orolig :(

Jag har haft molvärk och små hugg sen jag plussade för en vecka sen i princip. Vet inte om det kanske kan vara växtvärk?
  • Elsen
    Solros2 skrev 2019-11-20 16:20:11 följande:

Tack för ditt svar hoppas det är då växtvärk! Jag plussade i fredags på BM+8

Jag är på 4+6, plussade för exakt en vecka sedan på bim-2 :) Vi får hålla tummarna båda två!
  • Elsen
    BeckaBecka skrev 2019-11-20 17:25:36 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon men får betala 800:-. Men det är det värt :)

Hos din vanliga bm? :)
  • Elsen
    barntokiggg skrev 2019-11-20 17:25:47 följande:

Tror det är olika från län till län, ring din barnmorska eller kolla hemsidan kanska, men du kan även googla på tisigt ultraljud *din/ditt stad/län* så finns det alltid något :)

Tack för svar, får ringa och fråga :)
Svar på tråden BF JULI 2020