Inlägg från: Kian1992 |Visa alla inlägg
  • Kian1992

BF JULI 2020

Hej

Hoppar in här jag med. Plussade i fredags (22/11) så är om jag räknar rätt i vecka 6 (5+3) och bf 24/7-20.

Detta är första barnet och allt är så himla nytt och ?konstigt?. Vet ju inte riktigt vad jag ska förvänta mig att känna.

Just nu är jag så sjukt trött, har jätte ömma bröst och en konstant molvärk, känns som mensen ska komma när som. Det har varit såhär i ca en vecka nu.

Är det normalt? Eftersom det här är en ?Letrozol bebis? är jag super nojig för missfall.

Har bokat in tidigt ultraljud hos min privat gyn men det är den16/12, långt kvar dit och ännu längre till inskrivning hos MVC som är i början på januari när jag är i vecka 12. Brukar man ha inskrivning så sent?

Ursäkta för långt inlägg med många frågor ????

• Kian1992

Tack för så bra svar :)

Får helt enkelt stå ut till det är dags för ultraljud 16 december.

Hur har ni gjort med att berätta för vänner och familj? Jag tänkte vänta till andra ultraljudet som är 15/1, men det är ju så svårt att hålla sig.

Så himla kul att ha den här tråden att luta sig mot i både lätt och svårt ????

• Kian1992
    Pepsin skrev 2019-11-27 15:00:59 följande:

Har typ samma symptom som du! Men jag ska på inskrivning redan på tisdag (v.5+4) Tror dock det är ovanligt tidigt!

Jag har för mig att man brukar gå mellan typ v. 6-8 därför jag blev så fundersam eftersom jag ska på inskrivning först i vecka typ 12. Men är nog olika beroende på vart man bor.
  • Kian1992
    Pepsin skrev 2019-11-27 15:03:01 följande:

Vi har redan berättat för närmaste familjen samt mina närmaste kollegor! De vet om att vi försökt få barn länge nu eftersom vi skulle påbörja ivf och sen tänkte vi att det är bra om de vet om något händer. De andra berättar vi för vid jul och resten (typ instagram mm) efter RUL. :)

Jaha okej :) blir ju så himla sugen på att berätta, iallafall för mamma men det får nog vänta till ultraljudet i januari. :)
  • Kian1992
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-27 20:14:15 följande:

Just ja... Här hemma har vi berättat för familjen samt min son från tidigare förhållande och d va positiva tankar man fick av familjen samt sonen som bara längtar tills bebisen ha kommit så nu har han i 2dagar "pratat med magen" morgon och kväll ????

Men så sött av honom <3 att han pratar med magen, hur gammal är han? :)
Svar på tråden BF JULI 2020