• Pepsin

BF JULI 2020

Hoppar in i denna tråd med bf 30/7 2020. Efter 15 månaders försök och utredning på reproduktionscentrum kom detta som en fullständig chock! Men otroligt glada. Eftersom vi påbörjat utredning kommer vi även få ett VUL 12/12. Så spännande!

Har inga symptom alls förutom ömma bröst, men det har jag nästan jämnt ändå! Ska berätta för familjen redan nu i veckan eftersom de ändå vet om vår lååånga resa bakom oss och att det är skönt att de närmsta vet om om något händer.

• Pepsin
    fridisen1989 skrev 2019-11-26 20:34:51 följande:

Hallå, hallå!:)

Hoppar in lite fint i denna tråd jag ned. Plussade i söndags, är i v.5 (4+5), men hade misstänkt en stund att jag var gravid. Dock livrädd för att stickan skulle säga nej, så jag drog ut på det. ????

Hade ett tidigt missfall i slutet på augusti så var också en av anledningarna till att jag drog ut på det.

Tar det lite chill-pill just nu och hoppas att detta går vägen. :)

Finns i Jönköpings län och beräknad till 30 juli. :)

Ha en fin kväll!

Åååh grattis! Har samma bf som dig <3. Vi håller tummen att det går bra för oss!
  • Pepsin
    Kian1992 skrev 2019-11-26 21:33:41 följande:

Hej

Hoppar in här jag med. Plussade i fredags (22/11) så är om jag räknar rätt i vecka 6 (5+3) och bf 24/7-20.

Detta är första barnet och allt är så himla nytt och ?konstigt?. Vet ju inte riktigt vad jag ska förvänta mig att känna.

Just nu är jag så sjukt trött, har jätte ömma bröst och en konstant molvärk, känns som mensen ska komma när som. Det har varit såhär i ca en vecka nu.

Är det normalt? Eftersom det här är en ?Letrozol bebis? är jag super nojig för missfall.

Har bokat in tidigt ultraljud hos min privat gyn men det är den16/12, långt kvar dit och ännu längre till inskrivning hos MVC som är i början på januari när jag är i vecka 12. Brukar man ha inskrivning så sent?

Ursäkta för långt inlägg med många frågor ????

Har typ samma symptom som du! Men jag ska på inskrivning redan på tisdag (v.5+4) Tror dock det är ovanligt tidigt!
  • Pepsin
    Kian1992 skrev 2019-11-26 21:33:41 följande:

Hej

Hoppar in här jag med. Plussade i fredags (22/11) så är om jag räknar rätt i vecka 6 (5+3) och bf 24/7-20.

Detta är första barnet och allt är så himla nytt och ?konstigt?. Vet ju inte riktigt vad jag ska förvänta mig att känna.

Just nu är jag så sjukt trött, har jätte ömma bröst och en konstant molvärk, känns som mensen ska komma när som. Det har varit såhär i ca en vecka nu.

Är det normalt? Eftersom det här är en ?Letrozol bebis? är jag super nojig för missfall.

Har bokat in tidigt ultraljud hos min privat gyn men det är den16/12, långt kvar dit och ännu längre till inskrivning hos MVC som är i början på januari när jag är i vecka 12. Brukar man ha inskrivning så sent?

Ursäkta för långt inlägg med många frågor ????

Har typ samma symptom som du! Men jag ska på inskrivning redan på tisdag (v.5+4) Tror dock det är ovanligt tidigt!
  • Pepsin
    Kian1992 skrev 2019-11-27 12:40:40 följande:

Tack för så bra svar :)

Får helt enkelt stå ut till det är dags för ultraljud 16 december.

Hur har ni gjort med att berätta för vänner och familj? Jag tänkte vänta till andra ultraljudet som är 15/1, men det är ju så svårt att hålla sig.

Så himla kul att ha den här tråden att luta sig mot i både lätt och svårt ????

Vi har redan berättat för närmaste familjen samt mina närmaste kollegor! De vet om att vi försökt få barn länge nu eftersom vi skulle påbörja ivf och sen tänkte vi att det är bra om de vet om något händer. De andra berättar vi för vid jul och resten (typ instagram mm) efter RUL. :)
  • Pepsin
    barntokiggg skrev 2019-11-27 15:02:35 följande:

Kollade nu precis på toan och har en brun fläck i trosorna samt värk i tjejmagen, så rädd och ledsen nu :( Särskilt efter MA:et i sep, fan asså... Är på jobbet dessutom, så svårt att låtsas som att allt är bra...

Åh nej! <3 har dock läst att så länge det inte gör ONT så är det helt normalt men ring vart man nu ringer, gynakuten kanske? Hopppas allt går bra!!!
  • Pepsin
    Ereya skrev 2019-11-28 20:18:13 följande:

Hör av dig till mig eller stragge med mailadress kopplat till Facebook så bjuder vi in dig i den hemliga/dolda gruppen <3

Jag skickade ett meddelande till dig med min Mail :)
  • Pepsin
    qaswas122 skrev 2019-12-02 16:58:12 följande:

Jag är inne v.9 (8+3) nu. Äcklad av mycket mat, blir mätt snabbt och trött konstant. Och ja, mycket flytningar + lite ömma bröst. Har fått total avsmak för godis, chips, läsk och sådant. Det mesta är jag ganska osugen på helt ärligt :( Frukt och potatis är det som fungerar bäst för tillfället.. Jag blir liksom inte illamående så att jag ska spy, utan mest äcklad och ett svagt illamående. Jobbigt, men tänker att alla symtom är bra symtom!

Imorgon ska vi på vul. Är såå exalterad och nervös :) 

Åh exakt samma symptom som mig! På pricken liksom!
  • Pepsin
    Anonym (?Mår toppen?) skrev 2019-12-04 14:06:04 följande:

Hej! Jag och sambon är gravida med vårt första barn och är i vecka 9 (så BF juli 2020)

Jag har dock ett litet problem om man nu får kalla det problem.. Jag mår så himla bra! Noll illamående, noll trötthet och störs inte av lukter eller annat, min enda craving är vatten and the list goes on ????Jag tycker det är lite svårt att knyta an eftersom alla pratar om deras olika krämpor, i apparna står det även mycket om att man kan uppleva krämpor hit och dit,, att blivande pappa kan känna sig utanför osv. Tänkte höra om det är någon annan som har liknande ?problem??

Vi har sett knodden på ultraljud så visst är det något som växer där inne med bultande hjärta (plus att byxorna blivit lite tighta).

Jag har liknande problem! Enda symptom är väl trötthet (men det kan jag ju vara normalt med hehe) och ibland plötsligt yr/illamående som går över direkt jag äter något eller ligger ner. Inget Annars
  • Pepsin
    anette81 skrev 2020-01-05 17:26:04 följande:

Är 38 år och bor i Uppsala län

Jag bor i Uppsala län och ska göra kub kostnadsfritt, är 27 år
Svar på tråden BF JULI 2020