Inlägg från: feliciamaria24 |Visa alla inlägg
  • feliciamaria24

BF JULI 2020

Jag hoppar också in här! Jag plussade för en vecka sen och är i vecka 6+1 nu. Har redan vart på ett ultraljud och ska på nästa om 2 veckor.

Mina första symtom var mild mensvärk som kom och gick och det har jag fortfarande, har inga ömma bröst, är lite tröttare än vanligt och mår lite små illa ibland men ibland känns de som man inbillar sig haha. Är såå glad det är första barnet för mig och jag är 24 år gammal! Har bf 23 juli.

• feliciamaria24

Tack så mycket @solros2 !

Jag hade ätit p-piller (yasmine) i flera år, och slutade med dom för nästan exakt 5 månader sen.. efter jag slutade hade jag regelbunden mens med kanske 3 dagar variation. Jag gick till en gynekolog för att jag hade konstant mensvärk efter jag sluta med p-piller, hon gjorde ultraljud och såg att jag hade PCOS.. enda symptomet var blåsor på äggstockarna , är normal/under viktig. Fick börja äta metformin och blev gravid 2 månader efter det och nästan alla blåsor är borta.

Jag körde på natural cycles samt ägglossningstest när vi försökte bli gravida , har därför exakt datum på min ägglossning och därför fick jag exakt datum. Vet du när du hade ägglossning? Min var 30 oktober och då blev bf 23 juli och jag är nu i vecka 6 (5+2) , skrev fel vecka i förra meddelandet ... gravid hjärnan har redan kommit haha

• feliciamaria24

Hur svarar man på någons meddelande direkt så att meddelandet man svarar på syns ovan ens svar i lite mörkare text ? Jag är ny här på familjeliv , help a girl out!! <3

• feliciamaria24

Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!
  • feliciamaria24

@corros @lizziep : tack så mycket!! Underbara lilla pricken

@qwe1990 : det var otroligt skönt att göra de, blev bekräftat på en annan nivå liksom! Du kan nog göra det om du betalar själv <3 jag bor utomlands och här fungerar de annorlunda

• feliciamaria24

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

• feliciamaria24

Molvärk verkar va vanligaste symtomet!

Någon som har varit gravid med bröst implantat ?

Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..

• feliciamaria24

Oh va skönt att höra att det gått bra även med implantat! Tack för alla svar

• feliciamaria24

Hej alla igen,

Jag är nu i vecka 6 (5+5) och har ivrigt vägt mig sen jag plussa för jag ser fram emot viktuppgång och få mage.

Vägde vid start 56 kg och imorse stog vågen på 53.9...

suck, jag har försökt äta mer än vanligt men ibland när jag äter efter halva måltiden tar de bara stopp , jag blir äcklad av maten och känner mig proppmätt.

Har även slutat träna 5 dagar i veckan o kör endast 3 ggr super lugnt (blir trött och andfådd jätte fort numera)

Någon som känner igen detta eller är i samma sits ?

Man blir ju orolig då jag redan är smal, har läst är bebis tar de den behöver men känns verkligen inte bra att gå ner..

• feliciamaria24

Anonym (K) : min oro var inte att jag inte fått mage än, jag vet att de kommer senare, sa endast att jag ser fram emot magen.

Min oro var att jag gått ner i vikt och är äcklad av all mat. Vet att även de e vanligt , ville mest höra om nån annan är i samma sits. Tack @BDN och @Lizziep för svar <3

Svar på tråden BF JULI 2020