Inlägg från: Värmlandsjänta1 |Visa alla inlägg
  • Värmlandsjänta1

BF JULI 2020

Hej, + starkt på ett gravidtetstest i lördag och helt plötsligt förstår jag mitt illamående 24/7. Det är första barnet och jag gick in i v. 7 (6+0) idag. Beräknad FL enligt appen är 19/7-2020

Det var inte planerat och vi båda två är ganska chockade och försöker förstå vad som händer just nu. Har pratad med BM och ska dit på mitt första besök senare i veckan.

Har också IBS och känner att min IBS har blivit värre

Allt är nytt för mig och vet inte riktigt hur allting ska vara. Iallafall till min fråga.

Igår natt fick jag ett hugg i mitt underliv, inte i livmodern utan i underlivet. Efter det när jag gick på toa hade jag blodblandade flytningar. Senare hade jag molvärk i underlivet i ca 10 min. Sen var allting lugnt och det hände inget mer. Imorse vaknade jag och hade en liten molvärk i livmodern. Ska jag vara jätterolig eller är detta vanligt?

• Värmlandsjänta1

Jag hade mitt första besök hos barnmorskan den 28/11. Bara information, inskrivning sker den 19/12.

Jag är nu i vecka 8 (v.7+1).

Jag har haft bruna flytningar, en snabb, huggande kraftig smärta i livmoder som varade i 2 sekunder. Röda blodblandade flytningar (hände för 1 vecka sen) . Jag pratade med min barnmorska och hon sa att det är så svårt att veta vad som händer där inne. Så länge min symtom fortsätter som vanligt så är det ett bra tecken.

Jag mår illa som bara den, mina tuttar är extremt tunga och spända. Och jag är fruktansvärt uppsvälld. Min mage är nog 2x sin vanliga storlek just nu.

I 3 dagar nu har jag känt lite molvärk också, det tar jag som ett tecken att det är bra där inne och växer.

Jag hoppas nu att allting är som det ska eller tycker ni jag borde vara mer orolig för att något har hänt?

• Värmlandsjänta1

Jag hade mitt första besök hos barnmorskan den 28/11. Bara information, inskrivning sker den 19/12.

Jag är nu i vecka 8 (v.7+1).

Jag har haft bruna flytningar, en snabb, huggande kraftig smärta i livmoder som varade i 2 sekunder. Röda blodblandade flytningar (hände för 1 vecka sen) . Jag pratade med min barnmorska och hon sa att det är så svårt att veta vad som händer där inne. Så länge min symtom fortsätter som vanligt så är det ett bra tecken.

Jag mår illa som bara den, mina tuttar är extremt tunga och spända. Och jag är fruktansvärt uppsvälld. Min mage är nog 2x sin vanliga storlek just nu.

I 3 dagar nu har jag känt lite molvärk också, det tar jag som ett tecken att det är bra där inne och växer.

Jag hoppas nu att allting är som det ska eller tycker ni jag borde vara mer orolig för att något har hänt?

• Värmlandsjänta1

Så länge jag har mina symtom så känner jag mig ganska lugn. Ville bara höra efter då jag känner att jag inte har någon att prata med för tillfället om min graviditet som förstår eller som kan ge mig svar.

Vill inte boka in ett VUL. Försöker intala mig själv att det går bra och att ett VUL inte är i behov

• Värmlandsjänta1

Har gått in i vecka 12 (11+3). Trodde illamåendet skulle börja släppa, men istället så spyr jag nu på morgonen vilket är nytt. Har även märkt att b-vitamin funkar jättebra mot mitt illamående och att jag orkar med dagen då som förut ???? har varit hos BM två gånger, senaste gången så var det inskrivning och prover. Väntar nu på tider för ultraljud, som borde bli någon gång i januari nu.

Jag är väldigt nojig då jag i v.7-8 hade kramper och blödde lite ljusrosa. Men mina symtom har fortsatt, gigantiska bröst, illamåendet etc. Har blivit mer kissnödig nu så vaknar mitt i natten och måste kissa. Fått ännu mer sexlust etc.

Jag hoppas allt är bra där inne men det får vi bekräftat på ultraljud. ????

Svar på tråden BF JULI 2020