Inlägg från: reptilina |Visa alla inlägg
  • reptilina

BF JULI 2020

Hoppar in här, glad att vara i en BF-tråd igen. Var med i junitråden men fick ett tidigt missfall i bara 5+4. Och sen gravid igen på första ÄL efter missfall. Beräknad till 26-27/7. Svårt att vara riktigt glad eftersom det förra slutade så snabbt, men man får glädjas ändå nånstans. Nu hoppas vi bara att krypet stannar.

• reptilina
    barntokiggg skrev 2019-11-23 19:06:46 följande:

Hej! Och grattis! Är i ganska samma sits som dig. Fick ett MA i vecka 8 i sep som troligtvis dött i vecka 5. Men nu är jag gravid igen efter första mensen och försöker vara glad. Kommer du göra tidigt ultraljud?

Hej där! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan känna mig riktigt glad för detta, för jag vågar inte. Mitt mittfall i oktober fick jag dagen efter jag testat positivt, och trots att jag bara visste om detta i 24h innan allt gick snett så hann jag ändå ta ut så mycket i förskott. Denna gång känns det annorlunda och symptomen liknar mycket mer den första gången som jag var gravid, den som resulterade i min fina friska dotter. Jag hoppas därför att detta går vägen, men vågar inte tro. Om jag ska göra tidigt ultraljud? YES. Jag ska göra allt, alla tester och allt man någonsin kan tänkas göra. Så tidigt som möjligt, alltså om typ kanske tre veckor. Tac för grattis och grattis tillbaka!
  • reptilina

[quote=80056420][quote-nick]barntokiggg skrev 2019-11-24 13:25:59 följande:[/quote-nick]

Åh, håller alla tummar för dig <3 Det är så jobbigt, för mig är det första barnet, andra graviditeten då, aå har verkligen inget att jämföra med :( Nu är det så jobbigt då jag i tisdags, tror jag, plussade, fick plötslig mycket huggande smärta i magen på onsdagen och tänkte att det är väl kört, men inget blod och sedan dess har jag haft molvärk tills typ igår? Känner som ingenting. Jag ska med på tidigt ultraljud om 2/3 veckor då jag kommit in i vecka 6, är i 4+3 nu.

[/quote

Hej igen,

Så länge du har ont men inte blöder borde det vara lugnt. Med min dotter hade jag så ont i magen att jag nästan svimmade men ut kom en fullgången och fin flicka till slut. Det gjorde mest ont till vecka 8 typ, och det brukar förklaras med att livmodern växer i snabb takt. Bra att du ska på ultraljud. Jag ska boxa mig in på ett tidigt jag men, historiken borde göra att man får det.

• reptilina
    barntokiggg skrev 2019-11-27 15:02:35 följande:

Kollade nu precis på toan och har en brun fläck i trosorna samt värk i tjejmagen, så rädd och ledsen nu :( Särskilt efter MA:et i sep, fan asså... Är på jobbet dessutom, så svårt att låtsas som att allt är bra...

Försök låta bli att vara orolig. Jag blödde lite brunt med min första unge, vid flertalet tillfällen (runt sjätte veckan, som du är i). Om du får MF kommer det att blöda rött, och du kommer med största sannolikhet att ha ont, ej heller kan du göra något åt det. Men jag förstår helt klart att du är rädd, imorgon är samma dag som jag fick MF på i förra graviditeten, såklart kommer jag också bäva för att gå på toa under morgondagen. Hoppas allt går bra!
  • reptilina
    Anonym (F) skrev 2019-12-08 18:05:56 följande:

Ni som fick missfall , hade ni varit och sett ett hjärtslag innan missfallet ?

Nej, jag plussade på lördagen och blödde ut på söndagen, så ingen tid att varken skriva in sig eller se hjärtslag.
  • reptilina

Usch, illamående låter jobbigt. Jag känner mig också under isen, diffust illamående, sjukt ont i magen och väldigt väldigt trött. Jag minns inget av detta såhär sent med min dotter (9+1 nu) men vet ju att det kan vara olika från graviditet till graviditet. Nu är det dock julledigt till den 7 januari, men jag känner inte för att göra alla de där juliga sakerna; vill bara sova sova sova så länge som det går... hur mår ni andra?

• reptilina
    Anonym (J) skrev 2019-12-22 22:32:25 följande:

Det går upp och ner! Mest mår jag bra, gick in i vecka 12 idag och det märks att spökveckorna är på g. Mina spökveckor kom dock tidigare med dottern. Jag tror att symtomen försvann vid vecka 9 typ, men då hade jag i och för sig inte så mycket symtom till att börja med. Denna graviditet har jag hitills känt mig väldigt gravid! Cravings, illamående, molvärk, yrsel, andfådd 24/7, ligamenten m.m.. Men jag mår fortfarande illa på morgonen som sagt, är åksjuk och kan få illamåendeattacker under dagen (även fast det har blivit bättre). Jag har dock fortfarande inte spytt än, utan det har bara varit konstant illamående i massa veckor nu bara, typ sen några dagar innan jag plussade. 

Jag har också blivit jättetrött! 

Jag känner igen det där med illamående utan att spy - man går runt och känner sig åksjuk mest hela tiden. Värdelöst. Ibland känner jag för att stoppa fingrarna i halsen för att bli av med det, men det skulle nog inte funka ändå. Suck. Bara att stå ut ett par veckor till. Och tröttheten är ju munter också, somnar i princip varje kväll med min tvååring och sover i två-tre timmar innan jag släpar mig upp och gör mig i ordning för natten.
  • reptilina
    TröttastAvAlla skrev 2019-12-25 20:16:38 följande:

Hej på er! Jag heter Lovisa och är gravid med tredje barnet och bor i Stockholm. Har BF 29juli som det ser ut nu. Får se om jag får ett nytt datum efter ul. ???? Det var inte en planerad graviditet men jag och mannen är väldigt glada ändå! Men rätt oroliga över hur det ska gå ihop med tre barn. Men det är nu många som har det så det ska väl gå! ????

Jag mår hemskt illa och är dödstrött. Glad att min man är ledig nu och att jag går in vecka tolv när han börjar jobba igen så jag mår lite bättre då. Jag är egenföretagare (nybliven) men kan jobba i min egen takt så det är rätt skönt!. Men innan jullovet grät jag varje morgon när jag kom hem efter att ha lämnat barnen på morgonen, för att jag mådde så himla illa. Så jag hoppas att jag slipper må så dåligt nu efter jul.

Har fött båda mina barn på vintern så känner mig lite novis på det här med sommarbebis. Och ärligt talat väldigt rädd över hur förlossningsvården kommer vara under sommaren. När jag födde sonen i november för tre år sen var jag typ själv på förlossningen med typ tre barnmorskor. Antar att det inte kommer vara likadant mitt i semestern.

Usch, jag håller helt med dig! Jag är inte rädd för något vid förlossningen förutom just läget på förlossningen. Min (snart) tvååring är född i februari och det var lugnt på Danderyd då, jag hade första värken 23.15 på kvällen, kom in till sjukhuset 03.30 och födde henne 04.45. Jag VET att det kommer gå ännu snabbare nästa gång, och fasar för att det är fullt på förlossningen eller för kort med folk. Å andra sidan vet jag att de inte hänvisar andragångsföderskor till andra sjukhus. Vi skulle vilja föda på Gotland, men det verkar som att kvoten för icke-gotlänningar fylls upp redan i april. Så jag är också orolig, redan nu tyvärr.
  • reptilina
    anette81 skrev 2019-12-27 09:58:17 följande:

Bara jag som har kaos mage? Har haft det sen jag plussade. Hoppas verkligen att det går över snart för jag orkar inte ha det så längre

Japp, jag skriver under på den. Omväxlande stopp och gas, samt helt oförutsägbart, dessutom. Enormt irriterande.
  • reptilina
    Anonym (J) skrev 2019-12-31 14:22:43 följande:

Grattis! Ja, i övermorgon. Men hitills vet jag iallafall att den lilla lever då jag lyssnar på hjärtat med doppler då och då. Men jag hoppas såklart på en frisk bebis också! <3

Bara en liten kommentar gällande användande av doppler i icke-medicinskt syfte - det är något som inte rekommenderas eftersom man inte vet hur ljudvågorna påverkar fostret. Men det har du säkert koll på!
Svar på tråden BF JULI 2020