• Torvi

BF JULI 2020

Phoworray skrev 2019-12-29 17:30:38 följande:

Hej! Hoppar in här jag med nu när jag återfått orken något!

Är i vecka 12+2 och illamåendet har börjat vända något, är lite grann åksjuk typ men inte längre hela dagarna. Ibland kräks jag fortfarande, men skönt att det är på G bort! 

Ska på KUB den 3:e så är lite spänd för att se att det faktiskt är något i magen, hittills känns det mest som en väldigt seg och långdragen magsjuka xD

Har BF den 10 juli (om inget ändras på fredag ;) )

Jag ska också på KUB den 3de. Är så nervös! Har gjort ett ultraljud tidigare men är nervös över att något Nu är fel.
  • Torvi
    staar skrev 2020-01-02 18:02:18 följande:

God fortsättning till er alla, hoppas ni haft en bra jul och nyår!

Här har det vart riktigt kämpigt då jag fortfarande mår sååå illa och spyr. Vissa dagar måste jag ligga ner hela tiden för att slippa kräkas. På lördag ska vi in på nytt ultraljud och om allt ser bra ut så ska jag äntligen berätta för min dotter att hon ska bli storasyster, hon kommer att bli överlycklig då hon tjatat om det rätt länge nu . Ska bli skönt att hon får veta då hon tycker att jag är världens tråkigaste mamma just nu.

Hoppas ni andra mår mycket bättre än vad jag gör.

Jag har verkligen mått superilla men nu (12+5) börjar det äntligen släppa. Spyr fortfarande ibland men ligger inte längre däckad i illamående halva dagen och kan äntligen stå ut med matos. Kosten fram till nu har inte direkt varit så varierande...

Vilken vecka är du i? Hoppas det släpper snart!
  • Torvi
    Anonym (J) skrev 2020-01-02 10:57:06 följande:

KUB idag såg bra ut! Blev bakflyttad 2 dagar så BF är 14:e juli nu. :) Fick 1:20000 på allt så lägsta möjliga! Moderkakan är också bak vilket kan förklara varför jag redan kan känna lite sprattel (med dottern var den fram och det var jobbigt eftersom jag hade diffusa rörelser nästan hela graviditeten pga. det). Känns jättebra :)

Grattis! Nu här vi också gjort KUB och det såg bra ut. Vilken lättnad!
  • Torvi
    anette81 skrev 2020-01-05 10:49:08 följande:

Jag har inte blivit erbjuden att göra kubtest. Verkar som många gör det.

Vi bor i västra Götaland, här blir man erbjuden om man är över 35 år. Vi valde att gå privat. Kostade ungefär 2000 kr. Tråkigt att det är så olika beroende å0 vårt i landet man bor men så är det.
  • Torvi
    anette81 skrev 2020-01-05 17:26:04 följande:

Är 38 år och bor i Uppsala län

Konstigt. Min syster bor i Uppsala, är i tidiga 30 års åldern och har fått göra KUB gratis vid alla hennes 3 graviditeter. Jag skulle ringa BMM och fråga.
  • Torvi
    EONF skrev 2020-01-05 18:44:21 följande:

Plussade 17/11, efter vul satte läkaren BF 30 juli :D

Det är första barnet, jag och sambon lyckades med hjälp av letrozol :D

Grattis! Jag har 13 Juli :). Har ni försökt länge?
  • Torvi
    anette81 skrev 2020-01-06 11:22:21 följande:

Får jag fråga anledningen till att ni vill göra KUB?

Jag har mått så dåligt första trimestern... Ville veta så tid8gt som möjligt om fostret har trisomi 13 eller 18, dvs om den inte kan överleva. Orkar inte gå flera veckor extra och må så dåligt för ingen nytta.

Det var en lättnad för mig att göra KUB. Såklart hade ett negativt besked varit väldigt jobbigt. Men om jag fått ett missfall pga trisomi så hade jag aldrig fått reda på det och undrat. I annat fall hade jag fått vänta tills RUL i vecka 18-20... Det kändes som för måmga extra veckor. Har ett missfall i bagaget som jag aldrig kommer få reda på vad som gick fel, hade gärna vetat varför.
  • Torvi
    anette81 skrev 2020-02-11 15:50:06 följande:

Alltså min mage blir stenhård hela tiden, fler som har det så, är i vecka 18

Min mage blir stenhård på höger sida. Kan även vakna på morgonen och det är så. Blir lite orolig. RUL på fredag och kan knappt vänta!
Svar på tråden BF JULI 2020