• BDN

BF JULI 2020

Hej på er! Jag plussade idag. Bf 18/7. Hade missfall (MA) tidigare i somras och detta var första normala cykeln efter långvariga blödningar och knas. Hoppas såklart att detta ska gå vägen men är inte alls lika sprudlade som min första graviditet i våras. Ska läsa in mig på vad ni andra skrivit här! Grattis till er alla :)

• BDN
    BDN skrev 2019-11-05 17:46:25 följande:

Hej på er! Jag plussade idag. Bf 18/7. Hade missfall (MA) tidigare i somras och detta var första normala cykeln efter långvariga blödningar och knas. Hoppas såklart att detta ska gå vägen men är inte alls lika sprudlade som min första graviditet i våras. Ska läsa in mig på vad ni andra skrivit här! Grattis till er alla :)

Oj hahaha inte alls meningen att det skulle bli arg gubbe!!
  • BDN
    Flora86 skrev 2019-11-05 17:55:55 följande:

[quote=80012956][quote-nick]BDN skrev 2019-11-05 17:46:25 följande:[/quote-nick]Hej på er! Jag plussade idag. Bf 18/7. Hade missfall (MA) tidigare i somras och detta var första normala cykeln efter långvariga blödningar och knas. Hoppas såklart att detta ska gå vägen men är inte alls lika sprudlade som min första graviditet i våras. Ska läsa in mig på vad ni andra skrivit här! Grattis till er alla :)[/

Grattis! Hade också ett MA innan denna graviditet. Fostret hade dött i v.6 men det upptäcktes i v.9 då jag började blöda lite smått.

Hoppas båda våra stannar denna gång!

Tråkigt att höra. Min avstannade någon gång i v. 7 men upptäcktes först v. 13 på KUB. Håller tummarna för oss båda denna gång! :)
  • BDN
    avigmaria skrev 2019-11-07 15:43:39 följande:

Nu är jag orolig att det är nåt fel... Clearblue veckoindikator visade 1-2 v imorse trots att jag borde vara i 4+2. Hade liiite bruna flytningar imorse och liiite rosa nu i em. Känns inte speciellt lovande, detta. Tog ett till test nu på en för att se om det blivit svagare, jag vet inte, vad tror ni? Det nedersta är från idag, det övre från i förrgår...

Ja men om du är i vecka 5 så är det ju ca 2 veckor sedan befruktningen så det är väl inget konstigt om det står 2 veckor?
  • BDN
    qaswas122 skrev 2019-11-09 14:41:59 följande:

Hur mår ni och vad är era symtom?

För mig är tröttheten värst. Har nästan en förlamande trötthet. Sover drygt 9 timmar på natten, vilket inte räcker. Behöver också sova 1-2 timmar dagtid och mellan 20.00 och 22.00 hade jag kunnat somna sittandes om jag tillät mig själv.. Hemskt! :( 

Utöver det har jag ömma bröst och flytningar, men inte mer än så :) 

Jag har samma som dig. Plus lite lätt illamående då och då. Är i vecka 5.
  • BDN
    staar skrev 2019-11-19 17:46:56 följande:

Är det någon annan som går runt som en zoombie på dsgarna men sover jätte oroligt på nätterna ? Jag vaknar flera gånger på en natt och är sedan helt slut på dagarna när man ska jobba osv.

Jag har samma! Fruktansvärt jobbigt att jobba på dagarna med den enorma tröttheten..
  • BDN
    Elsen skrev 2019-11-20 15:55:18 följande:

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

Jag blev erbjuden tidigt ultraljud av min BM nu utifrån att jag är orolig för att det ska vara ett MA igen. Hon erbjöd direkt så jag behövde ej be om det. Blev inte erbjuden det min förra graviditet (som blev MA).
  • BDN
    Anonym (K) skrev 2019-11-25 06:25:55 följande:

Du är supertidigt i graviditeten och kommer inte få mage än på ca 10 veckor. Men bra att du äter mer, du är ju väldigt smal!

Det är ju väldigt individuellt när mage syns. Dessutom rätt onödigt att poängtera att hon är väldigt smal när hon redan sagt att hon är medveten om och orolig för det själv. Dessutom känner du inte till hennes längd så svårt för dig att avgöra hur smal en person är enbart baserat på vikt.
  • BDN
    Sugarrush skrev 2019-11-25 14:49:07 följande:

Hej alla!

Är det någon mer än jag som inte har ett enda symptom? Jag är i vecka 5+2 och inte en tillstymmelse till svullen, svullna bröst, illamående eller dyl.

Fick ett MA i våras med tvillingar i v.8 och var då så svullen och kunde inte springa utan dubbla sportbh (knappt då) pga så ont i brösten. Så sjukt stor skillnad från nu.

Hade gärna haft något symptom så det känns lite verkligt.. :)

En grej till, ni som skrivit in er hos BM, vilken vecka erbjuder de er tidigt ultraljud? Jag får v.12 -13. Tycker det känns lite sent. Hur har ni resonerat, bokar ni tidigare för att få se livstecken?

Jag tycker mina symptom som illamående och ömma bröst kommer från och till. Extrem trötthet är dock hela tiden men svårt att veta vad som är graviditet och vad som är novembermörkret :) Jag har blivit erbjuden en tidig VUL i vecka 8, vilket är nästa vecka. Jag fick ett MA i somras.
  • BDN
    feliciamaria24 skrev 2019-11-25 08:46:32 följande:

Anonym (K) : min oro var inte att jag inte fått mage än, jag vet att de kommer senare, sa endast att jag ser fram emot magen.

Min oro var att jag gått ner i vikt och är äcklad av all mat. Vet att även de e vanligt , ville mest höra om nån annan är i samma sits. Tack @BDN och @Lizziep för svar <3

Jag upplever samma sak som dig gällande maten och träningen. Pulsen går upp som tusan redan vid uppvärmningsvikterna, vilket är frustrerande. Jag tänker dock, precis som du är inne på, att det är normalt och tyvärr inte så mycket att göra åt. Du är inte ensam iallafall :) jag som lyssnar på alla poddar och läser alla grejer jag kan hitta gällande graviditet, har uteslutande hört att embryot/fostret/barnet får och ger sig själv den näring den behöver så där behöver du ej vara orolig. Dock jobbigt för dig och kanske nåt att prata med barnmorska om framöver om de har några tips och råd kring maten, vad man kan äta som man inte äcklas av osv. Lycka till :)
Svar på tråden BF JULI 2020