• va91

BF JULI 2020

Plussade starkt den 29/11. Det är vårt första barn som (än så länge) är beräknat till den 23/7 ????

Från det att jag slutade med preventivmedel tills det att vi började försöka, tills det att jag blev gravid, så tog det ungefär ca 5 månader.

Jag är än så länge "bara" i v 14. Men vi har fått se lill* plutten på ett tidigt UL redan, då vi valde att åka iväg till en annan stad för att göra NIPT test. Vilken häftig upplevelse!

Det är en mycket aktiv bebis som bor där inne, den skuttar och har sig! Jag tror att det kanske är bebisen som jag "känner", dock inte som tydliga sparkar (såklart) utan det känns typ som massor av bubblor/brus eller som små fiskar som simmar omkring där inne (precis nedanför naveln). Konstig känsla, kanske bara inbillning? Må så vara!

Min livmoder ligger (tydligen) högt i framvägg, inget konstigt eller ovanligt med det egentligen (alla ser olika ut, även där). Men bl.a. så kan sparkar kännas utanpå lite senare än vanligt. Vet inte vad det annars mer skulle kunna betyda för ev. graviditeten och/eller förlossningen. Men som sagt, det är inget ovanligt!

Men åh, vad vi längtar tills vår lill* sommarbebis äntligen vill titta ut! ????

Svar på tråden BF JULI 2020