Inlägg från: Taffer86 |Visa alla inlägg
  • Taffer86

BF JULI 2020

Hej!

Bf 8 juli här, men fick igår reda på att vi väntar tvillingar så det lär garanterat bli tidigare:)

Mått väldigt illa men det börjar släppa igen.

Senaste tiden har jag haft väldigt ont i ryggen och fram i magen på kvällarna och tröttheten ska vi inte tala om.

Detta är min tredje graviditet och jag har en dotter som är 7 och en son som är 13 år sedan tidigare:)

• Taffer86
    Anonym (J) skrev 2019-12-19 13:15:03 följande:

Första tvillinggraviditeten i tråden tror jag?! Grattis! :D 

Tack så mycket!:)

Ganska chockartat det hela.

Hade en kopparspiral som gick sönder för en tid sen och jag han aldrig skaffa nått nytt preventivmedel innan jag var gravid.

Sen tvillingar på det, var lite chock på chock!:)
  • Taffer86

Känner igen det där med illamåendet och noll energi.

Just nu spyr jag inte mer, men tycker det går i perioder.

Har mått hyfsat bra ett tag och jag trodde det hade släppt nu, men nä.

Har testat postafen utan resultat, försökt äta lite och ofta osv. Men det sitter i konstant.

Har dessutom fått mer och mer ont, innan var det i princip bara på kvällarna så jag inte kunde somna, men nu håller det i sig längre och längre för varje dag samt att jag känner som sammandragningar.

• Taffer86
    Rosafluff4 skrev 2020-01-01 13:04:51 följande:

Någon från Skåne här som skulle vilja vara med i en facebookgrupp för BF juli-september?

Jag bör i Skåne.

Heter gruppen bara BF juli-september?
  • Taffer86

Vecka 16+4 här och jag var väldigt överviktig innan jag blev gravid och har tyckt att jag sett bara mer det ut länge, men nu börjar gravidmagen titta fram och jag ser väääldigt gravid ut.

Väntar ju tvillingar, så räknar med att bli gigantisk ????

Kände första tydliga rörelserna förra veckan, långt ner i magen precis ovanför bäckenet typ, men senaste dagarna känner jag även lite tryck och buffar i navelhöjd.

Hade förra veckan flera dagar då jag hade mycket sammandragningar samt tryck neråt, men sen fredags natt har det lugnat ner sig.

Illamåendet har hållt i sig delvis fram till nu men det har nog släppt helt nu.

• Taffer86

En del panikångest här också.

Även om både jag och sambon har barn sedan tidigare så är det några år sen (min yngsta blir 8 i mars och sambons blir 9) plus att det är två.

Mycket av paniken har varit över platsen, förhoppningsvis löser det sig innan de tittar ut.

• Taffer86

Då vi bor i en tvåa och vi varannan helg kommer vara 7 stycken när tvillingarna kommit ut så är ändå lösningen en större lägenhet.

Vi har ett lägenhetsbyte på gång som förhoppningsvis ska gå att genomföra och det skulle underlätta mycket

• Taffer86

Ja ekonomin är något jag tänker på också.

Har jobbat 1,5 år på samma ställe, men blev arbetssökande i årsskiftet och är lite panik nu innan allt med a-kassa osv är klart.

Sen är det ju föräldrapenningen som ska lösas

• Taffer86

Ja jag vet att sgi:n bör skyddas iom jag är arbetssökande och inskriven på arbetsförmedlingen, men innan allt är klart så känns det ändå lite stressat

• Taffer86

Jag har mått riktigt illa sen igår morse.

Kräktes tre gånger igår och två idag.

Tänkte först jag kanske blivit magsjuk, men tror mer att det är illamåendet som kommit tillbaka en sväng.

• Taffer86

Ska på rul om en vecka

Hoppas kunna få veta kön på de små då.

Har varit på ul två gånger redan och sett de små och allt har sett bra ut då.

Är lite nervös och hoppas allt ska se bra ut fortfarande

Svar på tråden BF JULI 2020