Inlägg från: ollesmor |Visa alla inlägg
  • ollesmor

BF JULI 2020

Hoppar in seeeeent...Jag har bf 13 juli och är snart 37. Detta är mitt andra barn, det första är snart 7 år. Har mått skit, blev inlagd 2 veckor i december för att jag inte kunde behålla nånting, men nu är det bättre. Är ju i vecka 18, men inte känt några rörelser än. Tycker ju som omföderska att det borde kännas vid det här laget.

• ollesmor
    reptilina skrev 2020-02-09 00:22:52 följande:

Jag är nu i vecka 17, omföderska, men tycker heller inte att jag känner något speciellt. Ibland tror jag att det är någon spark sådär men det skulle precis lika gärna kunna vara gaser. Suck. Det är inte lätt. Jag ska se om jag kan få till ett UL till före RUL.

Hade ett UL och såg bebisen mådde bra och givetvis efter det så kunde jag känna den flera gånger:) Är i vecka 19 nu så var väl bara för tidigt med vecka 17 för oss?
  • ollesmor
    Tigerianna1 skrev 2020-02-09 11:20:30 följande:

Välkommen! Jag ligger lite före dig men började känna rörelser i v.18. Tror det kan vara så olika hur mycket man känner och beror delvis på hur moderkakan ligger. Vet du om moderkakan ligger i fram- eller bakvägg? Om den ligger i framvägg brukar det ta längre tid innan man känner rörelser

Ja, det var lite tidigt med med 17. Moderkakan låg baktill. Nu i vecka 19 har jag känt bebisen då och då:)
  • ollesmor

Bf imorgon och skittrött på att vara gravid nu, men inget tecken ALLS på att något kommer hända snart. Orkar inte mycket alls, tungt, blir andfådd av att stå upp, kissnödig jätteofta och detta har vart jobbigt i flera veckor redan...Vill ha ut min lilla tjej NUUUU!..

• ollesmor
    Em16 skrev 2020-07-12 20:28:05 följande:

Fick hinnsvepning i fredags på mogen men ej utplånad tapp. Hände ingenting förutom att slemproppen verkar ha gått i omgångar i hela helgen . Ska dit imorgon och göra en ny hinnsvepning. Är idag på bf+1 ..

Hur kändes det när de gjorde en hinnsvepning? Om jag inte kommer igång till på torsdag så ska barnmorskan göra en hinnsvepning.
  • ollesmor
    reptilina skrev 2020-07-14 23:32:36 följande:

Trillar det in lite babys snart? *9 dagar kvar*

Ingenting här än iaf:( Någon annan?
  • ollesmor
    reptilina skrev 2020-07-21 13:33:45 följande:

Vår lilla son kom ut i söndags, 39+2. Jag kände mig märklig redan på lördagen när vi var på utflykt, och hade sedan ont i mage och rygg på lördagskvällen. Kvart i fyra på söndagsmorgonen gick vattnet i sängen, utan den minsta värk. Ringde då till Danderyd som bad mig komma in på kontroll. Efter att ha fått mina föräldrar som barnvakt åkte vi in och var inne vid kvart över sex på morgonen.

Babyn konstaterades i tvärläge med rörligt huvud och med de två riskfaktorerna togs beslut om igångsättning (efter att babyn hamnat rakt igen), istället för att jag skulle åka hem och invänta värkarbete. Jag fick första dosen angusta klockan 13.15 och hann ta andra dosen 15.25 innan barnet kom ut 17.32 (utan något som helst smärtstillande utom fyra Alvedon, något jag är omåttligt stolt över). Liten grad 1-bristning, pojken 3560gr och 51cm. Efter två dagar på BB drar vi hem i eftermiddag. Skönt! Hoppas det också går bra för er andra i tråden!

Grattis till lilla underverket! Vad härligt att äntligen få njuta av bebisen?

Själv händer här ingenting...och då är jag i v 41+1...var på förlossningen i går och då var tappen 2 cm och bakåtlutad...ska dit imorgon igen och kolla. Jag orkar verkligen inte mer...
Svar på tråden BF JULI 2020