Inlägg från: lellebecca78 |Visa alla inlägg
  • lellebecca78

BF JULI 2020

Jag har BF på fredag men ingen bebis ännu... Fick lite känningar igår och trodde det var dags, men falskt alarm! Storasyster var 4 dagar sen, så kanske blir det samma med lillebror. Är verkligen redo nu, så trött på denna väntan! Skönt att det i alla fall inte är högsommarvärme :)

• lellebecca78
    hösten84 skrev 2020-07-16 11:48:32 följande:

40+2 idag. Har hela tiden ställt mig in på att behöva gå över då jag gick över med storasyster, men jag känner mig så färdig med graviditet nu. Var på besök hos bm och hoppats på en hinnsvepning och att jag skulle hänga på förlossningen vid det här laget, men tappen var tydligen bakåtlutad och 2cm lång fortf. Blev helt knäckt, vill bara att bebis ska komma nu. Bm sa "vissa kvinnor är till för att föda barn och vissa är till för att bära barn". Förstår att det var menat som en tröst, men känner mig rätt nere...

Åh förstår dig verkligen! Jag ska till BM på tisdag om jag inte redan fött (är då 4 dagar över tiden) och hoppas såklart på att den tiden inte ska behövas :) Om den dock gör det så hoppas jag i så fall på positivt besked om att något är på gång.

Jag tycker att bebisen verkligen har sjunkit ner senaste dagarna, har typ lite svårt att gå för det känns som om, jaaaa, som att jag har ett huvud halvvägs ner mellan benen ???? Håller tummarna för att det är så också, och inte nån konstig foglossnings-smärta som spökar. Det är ju så svårt att känna vad som är vad där nere...! Inbillar mig också att mina sammandragningar har ökat senaste dagarna, men det verkar de ju å andra sidan kunna göra typ 2 veckor det är dags. Gah, denna väntan!
  • lellebecca78
    reptilina skrev 2020-07-21 13:33:45 följande:

Vår lilla son kom ut i söndags, 39+2. Jag kände mig märklig redan på lördagen när vi var på utflykt, och hade sedan ont i mage och rygg på lördagskvällen. Kvart i fyra på söndagsmorgonen gick vattnet i sängen, utan den minsta värk. Ringde då till Danderyd som bad mig komma in på kontroll. Efter att ha fått mina föräldrar som barnvakt åkte vi in och var inne vid kvart över sex på morgonen.

Babyn konstaterades i tvärläge med rörligt huvud och med de två riskfaktorerna togs beslut om igångsättning (efter att babyn hamnat rakt igen), istället för att jag skulle åka hem och invänta värkarbete. Jag fick första dosen angusta klockan 13.15 och hann ta andra dosen 15.25 innan barnet kom ut 17.32 (utan något som helst smärtstillande utom fyra Alvedon, något jag är omåttligt stolt över). Liten grad 1-bristning, pojken 3560gr och 51cm. Efter två dagar på BB drar vi hem i eftermiddag. Skönt! Hoppas det också går bra för er andra i tråden!

Grattis! Vad skönt att allt har gått bra!

Själv väntar jag fortfarande otåligt, BF + 4 idag... Storasyster kom just 4 dagar sent så jag har ändå förväntat mig att något ska hända idag, vilket ju såklart är dumt. Var och kollade upp minskade fosterrörelser igår på FL (allt såg fint ut!) och då var huvudet rörligt, men idag hos BM kunde hon konstatera att han nu har fixerat sig.

Jag bad om en undersökning och det var nån cm kvar på tappen, men jag var 4 cm öppen. Så jag hoppas tappen utplånas fortare än kvickt och att värkarna sätter igång snart!
  • lellebecca78

Nu är vår lilla prins äntligen här! 41+0 valde han att äntligen titta ut och allt har gått jättebra. Kände på morgonen att det nog var nåt på gång, skrevs in på förlossningen vid lunch och kl 14 var han ute. Snabba puckar men allt gick ändå bra!

Lycka till för er som väntar, snart är det er tur!

Svar på tråden BF JULI 2020