Inlägg från: hösten84 |Visa alla inlägg
  • hösten84

BF JULI 2020

40+2 idag. Har hela tiden ställt mig in på att behöva gå över då jag gick över med storasyster, men jag känner mig så färdig med graviditet nu. Var på besök hos bm och hoppats på en hinnsvepning och att jag skulle hänga på förlossningen vid det här laget, men tappen var tydligen bakåtlutad och 2cm lång fortf. Blev helt knäckt, vill bara att bebis ska komma nu. Bm sa "vissa kvinnor är till för att föda barn och vissa är till för att bära barn". Förstår att det var menat som en tröst, men känner mig rätt nere...

• hösten84

Lellebecca78: men det låter ju positivt om du känner huvud så pass långt ner, hoppas det sätter igång snart for dig!!

Reptilina: nej inte over tiden, över bf. Jag vet att drt är normalt och så länge bebis mår bra så får jag väl fint invänta ankomst. Men har haft grav foglossning sedan v 20 så jag hade hoppats att den här bebisen skulle vilja komma tidigare än storasyster(som kom först efter igångsättning i v 42+0).

• hösten84

Reptilina: stort grattis till er skatt! Skönt att allt gick så bra, och bra kämpat!

Lellebecca78: förstår känslan, men snart är det din tur!

Själv är jag på 40+6 idag, suck. Har haft lite sammandragningar, men that's it. Har ultraljud imorgon, lite nervös, hoppas verkligen att bebis mår toppen! Blev igångsatt med storasyster i 41+6,så börjat ställa in mig på att det blir samma med bebis. Så får man bli positivt överraskad om drt startar av sig själv innan dess.

• hösten84
    lellebecca78 skrev 2020-07-27 09:59:51 följande:

Nu är vår lilla prins äntligen här! 41+0 valde han att äntligen titta ut och allt har gått jättebra. Kände på morgonen att det nog var nåt på gång, skrevs in på förlossningen vid lunch och kl 14 var han ute. Snabba puckar men allt gick ändå bra!

Lycka till för er som väntar, snart är det er tur!

Stort grattis!!! Va skönt att allt gått bra! Själv åkte jag in natten till söndag den 26e med minskade fosterrörelser. Bebis madde bra men eftersom jag gått över så bestämdes att jag skulle få stanna och bli igångsatt på dagen. Under morgonen började spontana värkar som sedan på förlossningen förstärktes med cytotec. Vattnet gick spontant och 2 timmar därefter var vår gosse ute. Så lycklig över att han är här!
    barntokiggg skrev 2020-07-28 23:39:47 följande:

27 juli kom vår lille son! <3 Startade med vattenavgång den 26:e kl 05:20, sedan värkar som la av fram till kl 17 ca, in på förlossning 23:30 och kl 10 den 27:e var han ute. Allt gick bra! :)

Stort grattis till er pojke!!!!
Svar på tråden BF JULI 2020