reptilina skrev 2020-07-21 13:33:45 följande:
Vår lilla son kom ut i söndags, 39+2. Jag kände mig märklig redan på lördagen när vi var på utflykt, och hade sedan ont i mage och rygg på lördagskvällen. Kvart i fyra på söndagsmorgonen gick vattnet i sängen, utan den minsta värk. Ringde då till Danderyd som bad mig komma in på kontroll. Efter att ha fått mina föräldrar som barnvakt åkte vi in och var inne vid kvart över sex på morgonen.
Babyn konstaterades i tvärläge med rörligt huvud och med de två riskfaktorerna togs beslut om igångsättning (efter att babyn hamnat rakt igen), istället för att jag skulle åka hem och invänta värkarbete. Jag fick första dosen angusta klockan 13.15 och hann ta andra dosen 15.25 innan barnet kom ut 17.32 (utan något som helst smärtstillande utom fyra Alvedon, något jag är omåttligt stolt över). Liten grad 1-bristning, pojken 3560gr och 51cm. Efter två dagar på BB drar vi hem i eftermiddag. Skönt! Hoppas det också går bra för er andra i tråden!
Grattis! Vad skönt att allt har gått bra!
Själv väntar jag fortfarande otåligt, BF + 4 idag... Storasyster kom just 4 dagar sent så jag har ändå förväntat mig att något ska hända idag, vilket ju såklart är dumt. Var och kollade upp minskade fosterrörelser igår på FL (allt såg fint ut!) och då var huvudet rörligt, men idag hos BM kunde hon konstatera att han nu har fixerat sig.
Jag bad om en undersökning och det var nån cm kvar på tappen, men jag var 4 cm öppen. Så jag hoppas tappen utplånas fortare än kvickt och att värkarna sätter igång snart!