Inlägg från: BeckaBecka |Visa alla inlägg
  • BeckaBecka

BF JULI 2020

qaswas122 skrev 2019-10-30 22:50:56 följande:

Fråga! Är det någon mer som knappt har några symtom?

Jag har inte jättemånga symptom men molande värk. Gick in i vecka 6 idag så håller verkligen tummarna :) enligt min app kunde man känna sig svullen och det gör jag. Men inget illamående!!
  • BeckaBecka
    qaswas122 skrev 2019-10-31 10:28:51 följande:

Jag går in i vecka 6 imorgon, så då är vi ju väldigt nära. :) Har du mycket molande värk? Jag hade en hel del tidigare, nu känner jag endast av det ett fåtal gånger per dag. Svullen här också, men det beror nog snarare på att jag har en cysta på höger äggstock! 

Jag har inte supermycket. Hoppas inte det är något fel då eftersom jag också känner mig svullen. Vet ni hur tidigt man kan göra ultraljud? :)
  • BeckaBecka
    qaswas122 skrev 2019-10-31 10:28:51 följande:

Jag går in i vecka 6 imorgon, så då är vi ju väldigt nära. :) Har du mycket molande värk? Jag hade en hel del tidigare, nu känner jag endast av det ett fåtal gånger per dag. Svullen här också, men det beror nog snarare på att jag har en cysta på höger äggstock! 

Jag har inte supermycket. Hoppas inte det är något fel då eftersom jag också känner mig svullen. Vet ni hur tidigt man kan göra ultraljud? :)
  • BeckaBecka
    qaswas122 skrev 2019-10-31 12:17:21 följande:

Det är säkert ingen fara! Jag har ju även haft ont i höger äggstock, så tror inte du behöver oroa dig alls. :) 

Man kan ju göra vul rätt tidigt, dock är det inte säkert att fostret syns redan nu. Jag gjorde det i förrgår (pga. smärtan), då såg de inte fostret, men det var ju bara för att det var så tidigt. Ska tillbaka tors nästa vecka, då lär de se fostret iallafall, och hoppas på ett tickande hjärta.. Men vanligt ultraljud vet jag inte när man brukar göra däremot!

Men då kostar det extra visst? Jag är bara så orolig, nojjar så mycket!!
  • BeckaBecka
    Selmans skrev 2019-11-01 01:33:34 följande:

Grattis alla! Jag är inte gravid men blev så glad när jag såg tråden. Jag var med i motsvarande tråd fast för juli 2019 och inser att det redan gått ett år sedan jag själv gick in i en sån här tråd! Häftigt!

Såg att någon hade funderingar kring varför apparna visar olika BF-dagar. Det tog mig ungefär 38 veckor att fatta att vi i Sverige räknar BF som 39+6 och att man i andra länder räknar BF som 40+0. Därför skiljer det sig åt. :)

Annars: grattis till en grym period att vara gravid! Ni behöver inte krångla med gravidvinterjackor eller trånga stängda skor på svullna fötter. När ni

blir riktigt stora i april-maj är det ändå läge med klänningar och sandaler = perfekt!.:)

Dessutom grymt att kunna planera föräldraledighet i samband med sommarsemester tyckte jag.

Hoppas ni kan njuta av denna tid! Saknar redan graviditeten. Känns som det var igår jag plussade och nu ligger jag här med en liten bebis på bröstet. Kram och Lycka till!!!

Åhh så kul att höra dessa saker!! Känns helt overkligt om det verkligen skulle bli så :) tog ännu ett gravtest igår och nu är strecket superstarkt vilket lugnar mig lite!!
  • BeckaBecka
    Naya skrev 2019-11-01 08:00:35 följande:

Ganska bra stegring va?? Bim +1, bim +3 och bim +5...

Ser bra ut! Såhär såg mitt test ut igår :)

• BeckaBecka
    fse skrev 2019-11-03 19:14:26 följande:

jag hakar också på :) plussade 25/10 och är nu i v. 4+2. blev gravid på första inseminationen med lite hjälp av Letrozol. har också mycket molvärk som jag sett att en del av er har. är det någon som har upplevt att den kan bli lite värre med tiden? innan ?kändes? den mer, nu gör det faktiskt rätt ont. inga blödningar eller så men man är ju rätt nojig haha!

Så kul! Grattis. Jag är nu vecka 6 och jag tycker den molande värken kommer och går lite dag för dag. Jag är supernojig och har tagit hur många test som helst :)
  • BeckaBecka
    avigmaria skrev 2019-11-04 18:45:41 följande:

Har ni ringt MVC ännu? Hur tänker ni kring det? Detta är ju tredje gången för mig, borde vara rutinerad men känner mig väldigt vilsen...

Jag har redan bokat tid då jag visste att man kunde få vänta länge. Så ska om 2 veckor, bor dock i Skåne. Nu har jag lite panik och hoppas någon kan lugna mig. Tog precis ett test till och det visade gravid 2-3 veckor fast det är 4 veckor sen ägglossning? Är så orolig nu :(
  • BeckaBecka

Skriver igen hoppas någon varit med om samma och kan lugna mig. Tog precis ett test till och det visade gravid 2-3 veckor fast det är 4 veckor sen ägglossning? Är så orolig nu :(

• BeckaBecka
    avigmaria skrev 2019-11-05 09:43:28 följande:

Jag tror de där veckoindikatortesterna gör SÅ mycket mer skada än nytta när det kommer till att generera oro i onödan. Ge det ett par dagar och ta ett till. Allt är säkert i sin ordning, och är det mot förmodan inte det kan du ändå inte påverka det.

Alltså, jag vet att det är svårt, jag brottas också med oron, men vi kan inte styra över detta.

Nä det har du rätt i!! Jag ska till första besök nästa vecka och är då i vecka 7 (6+6). Kan man be om UL då eller något så man kan bli lite lugnare?
Svar på tråden BF JULI 2020