• LizzieP

BF JULI 2020

Okej i?m in :D Har inte hunnit köpa något nytt digitalt ännu men idag visade clearblue ett dubbelt så starkt streck som i förrgår, det måste väl vara på väg åt rätt håll då? Mensen lyser med sin frånvaro, dock INTE flytningarna, jag är ganska andfådd för det mesta och kisseriet är vääldigt aktivt dygnet runt, även törsten.. 4+5

• LizzieP
    awi skrev 2019-11-17 09:02:04 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om jag får? Plussade idag på ÄL+10. Det är vårt fjärde försök till vårt gemensamma barn. Jag har en son sedan tidigare som är 5 år. Det är lite roligt för när jag skrev in i appen så blev det beräknat till 29 juli vilket är dagen innan min sons födelsedag. Min bästa kompis är gravid nu och hon har fått bf på sin dotters födelsedag. Är det vanligt att det blir så? Har ni förresten tips på bästa gravidappen? Sist jag var gravid så var det libero som var bäst men sen verkar inte vara aktuell längre :)

Stort grattis <3 Jag letar också efter en app, laddade ner Preglife den verkar vara toppen!
  • LizzieP
    Solros2 skrev 2019-11-17 14:36:18 följande:

Jag har Tilling från huvudvärk och ont i magen som mensvärk! Min magen på kvällar är så uppblåst ser ut som man är i månad 4-5 !

Inga illamåendet än ! Bröstet är lite ömma!

Jag trodde jag inbillade mig med att magen ser så svullen ut och knappt går att dra in såhär tidigt! Men då är jag inte ensam, haha! Men det är klart, livmodern växer väl och skapar plats och gaserna gör sitt...
  • LizzieP

Blir nästan tokig på att inte kunna berätta för någon... Men det är vårt första barn och rädslan över att det ska hända något är stor. Plussade en gång tidigare i år och hann berätta för en vän innan den hemska missfallsblödningen kom (dock dagen efter plusset, så kemisk graviditet förmodligen).... Det var inte kul. Låt tiden gå fort och bebis vara kvar <3 

• LizzieP
    Solros2 skrev 2019-11-19 09:54:34 följande:

Idag va jag hos barnmorskan! Tog blodprov och skrev in mig ! Nästa gång träffas den 17 dec !

Orolig för missfall ! Jag är i veckan 6 (5+0) efter sista mensen beräkning

Hur känner ni er ? Jag har inga symtom förutom att magen är uppblåst och lite ömma bröst!

Enligt Preglife är jag också i 5+0 idag! Var roligt :D Jag har extremt spända bröst emellanåt, uppblåst i magen men förövrigt piggelin. Lycka till!
  • LizzieP
    BeckaBecka skrev 2019-11-20 17:25:36 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon men får betala 800:-. Men det är det värt :)

Hej! I vilken stad? Gissar på att det är olika för olika städer... Men Jag ska ringa och boka tidigt ultraljud imorgon :)
  • LizzieP
    stragge skrev 2019-11-20 22:24:40 följande:
    Ja skicka meddelande med din mejl så bjuder jag in dig imorn när jag sitter vid en dator :)
    Hej! Har du samma facebookgrupp som Ereya eller är det två olika? :)
  • LizzieP
    Ereya skrev 2019-11-21 12:24:30 följande:
    LizzieP skrev 2019-11-21 08:58:38 följande:
    Hej! Har du samma facebookgrupp som Ereya eller är det två olika? :)

Det är Stragges grupp som jag modererar och hjälper till med :) alla är så välkomna!
    Okej, tack vad bra :D Då ska jag gå med så fort jag gjort mitt VUL 4/12 :D 
  • LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:44:32 följande:

Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!

Underbar prick! Längtar tills jag får se min prick 4/12. Vi är lika långt gångna, 5+3 här idag :) <3
  • LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

Jag har också molande verk i tjejmagen som kommer och går, främst på kvällarna. Sen är jag extremt gasig i magen och lite förstoppad. Börjar alltmer känna mig känsligare och tårarna är mer och mer nära när det till och med gäller mindre känsliga saker. Än så länge inget illamående iallafall :)
  • LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 15:43:28 följande:

Molvärk verkar va vanligaste symtomet!

Någon som har varit gravid med bröst implantat ?

Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..

Implantat bakom muskeln men det verkat funka fint, förutom att dem är stenhårda nu haha. Min bästa vän har ammat flera barn med implantat utan problem så är inte så orolig :D
  • LizzieP
    Corros skrev 2019-11-23 10:41:44 följande:

För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(

Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).

Ska jag vara orolig?

Jag tycker clearblues digitala med veckoindikatorer är lite luriga... Jag litar inte på dem! Jag fick "inte gravid", samtidigt som rätt tydliga plus på analoga... Jag tror inte alls du behöver vara orolig <3
  • LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-25 03:58:24 följande:

Hej alla igen,

Jag är nu i vecka 6 (5+5) och har ivrigt vägt mig sen jag plussa för jag ser fram emot viktuppgång och få mage.

Vägde vid start 56 kg och imorse stog vågen på 53.9...

suck, jag har försökt äta mer än vanligt men ibland när jag äter efter halva måltiden tar de bara stopp , jag blir äcklad av maten och känner mig proppmätt.

Har även slutat träna 5 dagar i veckan o kör endast 3 ggr super lugnt (blir trött och andfådd jätte fort numera)

Någon som känner igen detta eller är i samma sits ?

Man blir ju orolig då jag redan är smal, har läst är bebis tar de den behöver men känns verkligen inte bra att gå ner..

Hej <3 jag har också bara gått ner sen plusset, inte mycket men ca 1,5 kg... Nog inget oroväckande såhär tidigt!
  • LizzieP
    fridisen1989 skrev 2019-11-26 20:34:51 följande:

Hallå, hallå!:)

Hoppar in lite fint i denna tråd jag ned. Plussade i söndags, är i v.5 (4+5), men hade misstänkt en stund att jag var gravid. Dock livrädd för att stickan skulle säga nej, så jag drog ut på det. ????

Hade ett tidigt missfall i slutet på augusti så var också en av anledningarna till att jag drog ut på det.

Tar det lite chill-pill just nu och hoppas att detta går vägen. :)

Finns i Jönköpings län och beräknad till 30 juli. :)

Ha en fin kväll!

Grattis!!! Jag bor också i Jönköping och har bf runt 20/7 :D
  • LizzieP
    fridisen1989 skrev 2019-11-28 11:51:06 följande:

Stort tack och grattis själv! :D

Men snyggt! Låter som att vi definitivt ska hålla kontakt. ;)

Ja verkligen! :D Spännande!
Svar på tråden BF JULI 2020