BF JULI 2020
Är i v 5+1 jag har ont i magen ! Nån som har eller haft ? Blir orolig :(
Är i v 5+1 jag har ont i magen ! Nån som har eller haft ? Blir orolig :(
Jag har haft molvärk och små hugg sen jag plussade för en vecka sen i princip. Vet inte om det kanske kan vara växtvärk?
Är det någon annan som vaknat upp och inte kännt av symptomen längre? Har inte haft någon blödning.
Men ska nog ringa BM idag iallafall.
Nu har jag varit på mitt första ultraljud, lite svårt att ta in faktiskt. Hjärtat tickade fint och man såg verkligen en liten, liten bebis :) jag blev bakflyttad från 8+4 till 7+6 så inte så mycket ändå!!
Nu hoppar jag äntligen in här! Plussade för en vecka sedan men fick direkt en blödning... Men blödningen har slutat, testerna visar (peppar peppar) fortfarande positivt, mycket starkare positivt och veckorna ökar i veckoindikatorn så jag vågar nog hoppas att jag fortfarande är gravid! Fick en sådan blödning även när jag var gravid sist och den lille killen fyller snart 2 år :)
Håller tummarna för att det går bra för oss alla i den här tråden. Jag tycker de här veckorna är så jobbiga, jag är så mycket mer harmonisk när jag känner bebisen i magen <3 BF 24 juli!
Jag hoppar också in här! Jag plussade för en vecka sen och är i vecka 6+1 nu. Har redan vart på ett ultraljud och ska på nästa om 2 veckor.
Mina första symtom var mild mensvärk som kom och gick och det har jag fortfarande, har inga ömma bröst, är lite tröttare än vanligt och mår lite små illa ibland men ibland känns de som man inbillar sig haha. Är såå glad det är första barnet för mig och jag är 24 år gammal! Har bf 23 juli.
Tack så mycket @solros2 !
Jag hade ätit p-piller (yasmine) i flera år, och slutade med dom för nästan exakt 5 månader sen.. efter jag slutade hade jag regelbunden mens med kanske 3 dagar variation. Jag gick till en gynekolog för att jag hade konstant mensvärk efter jag sluta med p-piller, hon gjorde ultraljud och såg att jag hade PCOS.. enda symptomet var blåsor på äggstockarna , är normal/under viktig. Fick börja äta metformin och blev gravid 2 månader efter det och nästan alla blåsor är borta.
Jag körde på natural cycles samt ägglossningstest när vi försökte bli gravida , har därför exakt datum på min ägglossning och därför fick jag exakt datum. Vet du när du hade ägglossning? Min var 30 oktober och då blev bf 23 juli och jag är nu i vecka 6 (5+2) , skrev fel vecka i förra meddelandet ... gravid hjärnan har redan kommit haha
En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?
Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..
Molvärk verkar va vanligaste symtomet!
Någon som har varit gravid med bröst implantat ?
Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..
För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(
Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).
Ska jag vara orolig?