Inlägg från: barntokiggg |Visa alla inlägg
  • barntokiggg

BF JULI 2020

EmiiLee skrev 2019-11-20 07:42:34 följande:

Det är lite läskigt eftersom att man är så skör, både en själv och fostret. Vissa vill tydligen inte utföra kiro & massage eftersom att man måste vara mer varsam, såklart! Jag återkommer med info från min kiro imorgon vad hon säger. Hojta gärna till vad du får för info från din naprapat också :) kan vara intressant att höra från fler håll!

Fått svar från min naprapat nu, han sa att det var inga problem utan vi kör bara lite lättare behandling :)
  • barntokiggg
    EmiiLee skrev 2019-11-20 07:42:34 följande:

Det är lite läskigt eftersom att man är så skör, både en själv och fostret. Vissa vill tydligen inte utföra kiro & massage eftersom att man måste vara mer varsam, såklart! Jag återkommer med info från min kiro imorgon vad hon säger. Hojta gärna till vad du får för info från din naprapat också :) kan vara intressant att höra från fler håll!

Fått svar från min naprapat nu, han sa att det var inga problem utan vi kör bara lite lättare behandling :)
  • barntokiggg
    reptilina skrev 2019-11-22 23:02:14 följande:

Hoppar in här, glad att vara i en BF-tråd igen. Var med i junitråden men fick ett tidigt missfall i bara 5+4. Och sen gravid igen på första ÄL efter missfall. Beräknad till 26-27/7. Svårt att vara riktigt glad eftersom det förra slutade så snabbt, men man får glädjas ändå nånstans. Nu hoppas vi bara att krypet stannar.

Hej! Och grattis! Är i ganska samma sits som dig. Fick ett MA i vecka 8 i sep som troligtvis dött i vecka 5. Men nu är jag gravid igen efter första mensen och försöker vara glad. Kommer du göra tidigt ultraljud?
  • barntokiggg
    reptilina skrev 2019-11-24 01:50:06 följande:

Hej där! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan känna mig riktigt glad för detta, för jag vågar inte. Mitt mittfall i oktober fick jag dagen efter jag testat positivt, och trots att jag bara visste om detta i 24h innan allt gick snett så hann jag ändå ta ut så mycket i förskott. Denna gång känns det annorlunda och symptomen liknar mycket mer den första gången som jag var gravid, den som resulterade i min fina friska dotter. Jag hoppas därför att detta går vägen, men vågar inte tro. Om jag ska göra tidigt ultraljud? YES. Jag ska göra allt, alla tester och allt man någonsin kan tänkas göra. Så tidigt som möjligt, alltså om typ kanske tre veckor. Tac för grattis och grattis tillbaka!

Åh, håller alla tummar för dig <3 Det är så jobbigt, för mig är det första barnet, andra graviditeten då, aå har verkligen inget att jämföra med :( Nu är det så jobbigt då jag i tisdags, tror jag, plussade, fick plötslig mycket huggande smärta i magen på onsdagen och tänkte att det är väl kört, men inget blod och sedan dess har jag haft molvärk tills typ igår? Känner som ingenting. Jag ska med på tidigt ultraljud om 2/3 veckor då jag kommit in i vecka 6, är i 4+3 nu.
  • barntokiggg

Kollade nu precis på toan och har en brun fläck i trosorna samt värk i tjejmagen, så rädd och ledsen nu :( Särskilt efter MA:et i sep, fan asså... Är på jobbet dessutom, så svårt att låtsas som att allt är bra...

• barntokiggg
    staar skrev 2019-11-28 20:54:14 följande:

Nästa torsdag har jag bokat privat ultraljud, skräckslagen och förväntansfull på samma gång . Då är jag i vecka 8+1. Idag är jag i samma vecka och dag som mitt utomkveds upptäcktes i feb och jag har överlevt dagen än så länge. Känns som ett viktigt steg i graviditeten

Lycka till! Skriv gärna hur det gick. Någon speciell anledning? Jag har bokat in den 9/12, då är jag i 6+6. Hade ett MA i september och har fått 2 bruna fläckar i trosorna de senaste 2 dagarna samt ont i magen så jag kan inte vänta på att få komma in!
  • barntokiggg

Nu efter 2/3 dagar av bruna fläckar och gula flytningar så kom de ljusröda på pappret. Jag är besviken men har ju vart smått beredd på det hela tiden. Har gråtit lite mot min sambo så nu känns det lite bättre, men mer bara varför jag, varför jag 2 ggr dessutom?? Men nya tag igen sen när det över, vill bara att det ska vara över nu igen så vi kan försöka igen.

• barntokiggg

Hej! Long time no see, var inne på tidigt ultramjud idag och fick se samt höra ett litet hjärta slå <3 Allt såg ut som det skulle, gulesäck och hjärta. 7 mm vilket blev 6+4, trodde 6+6 men så kan det ju vara :)

Trots bruna flytningar och en ljusrosa så stod allt rätt till. Tacka för det!

• barntokiggg
    Anonym (J) skrev 2019-12-10 16:27:11 följande:

Idag kunde hjärtljuden höras med doppler hemma! :D Vilken fröjd :)

Från vilken vecka kan man använda en sådan och vilken har du? :)
  • barntokiggg
    Anonym (J) skrev 2019-12-10 20:16:43 följande:

Jag har en Angelsounds men under förra grav. hade jag både Babyplans egna och Caremaxx från Teknikmagasinet (jag hade två då den ena gick sönder för att jag tappade den i vatten, haha). Babyplans är rätt tyst av sig så jag tycker inte om den. Jag gillar min Angelsounds och Caremaxx?en funkar lika bra! :) Det är jättesvårt att hitta hjärtljud innan åtminstone vecka 12-14, men på Youtube finns det flera som hittat hjärtljuden redan i 8+0.. Det gjorde dock inte jag. Jag provade då och har provat då och då sen dess men jag hittade inte hjärtljuden förrän idag (9+2). Det verkar dock ha varit en slump! Har försökt hitta hjärtljuden igen nu ikväll för att visa sambon men jag hittade ingenting. :) Man kan inte ha så stora förväntningar, hehe. Bebisen är ju bara 2,5 centimeter just nu så den är väldigt lätt att missa!

Med dottern köpte jag en doppler i vecka 14 och hörde hjärtljuden direkt. :)

Tack så mycket för svar!

Får nog bli att beställa hem en Caremaxx eller Angelsounds då. Är bara i 6+5 änsålänge haha men kan ju vafa kul att ha till sen! :)
  • barntokiggg

Måste skriva av mig lite! Jag blir så lycklig när jag tänker på att få min bebis. Planerar redan vår framtid haha! Känns farligt när jag bara går in i vecka 8 imorgon (7+0) men efter vårt UL i måndags så mår jag mycket bättre och vågar längta och tro. Tänker just nu på nästa nyår och att jag skulle vilja åka upp till fjällen med lite fler familjemedlemmar, mamma och pappa osv, och få spendera tid uppe i fjällen med vår bebis som då kommer vara cirka 6 månader. Har alltid vart en dröm när vi vart i fjällen, eller på vilken semester som helst, att få vara där med min lilla familj.

Någon som tänker likadant?

• barntokiggg

Måste skriva av mig lite! Jag blir så lycklig när jag tänker på att få min bebis. Planerar redan vår framtid haha! Känns farligt när jag bara går in i vecka 8 imorgon (7+0) men efter vårt UL i måndags så mår jag mycket bättre och vågar längta och tro. Tänker just nu på nästa nyår och att jag skulle vilja åka upp till fjällen med lite fler familjemedlemmar, mamma och pappa osv, och få spendera tid uppe i fjällen med vår bebis som då kommer vara cirka 6 månader. Har alltid vart en dröm när vi vart i fjällen, eller på vilken semester som helst, att få vara där med min lilla familj.

Någon som tänker likadant?

• barntokiggg
    Anonym (J) skrev 2019-12-11 23:23:25 följande:

Klart man längtar.. <3 Jag och sambon pratar mycket om hur livet ska bli med två barn. Vi längtar efter en liten bebis, men också efter att hen ska få växa upp och leka med våran dotter och att dom ska skapa ett band. Ser fram emot nästa sommar med dottern och en liten bebis (vi får hoppas att den inte blir så dövarm, haha) och vi ser fram emot ett nytt boende som passar en stor familj. Våran lägenhet är tillräckligt stor, men vi har en dröm om hus eller radhus. <3 Jag längtar också efter att kunna ge mina föräldrar ännu ett barnbarn. Dom lyckades bara få ett barn (jag blev till via IVF) så deras dröm är att få flera barnbarn som kan berika deras liv. 

Åh så mysigt <3 Ja att ge ens föräldrar ett till barnbarn gör mig också helt varm. Nu har jag många syskon, 5 stycken, och det har blivit 6 barnbarn innan från mina äldre syskon som är 8+ år äldre än mig, då jag bara är 22 men just denna blir min pappas första biologiska barnbarn som bara är hans. Jag och min lillaysyster har samma pappa och de 4 äldre en annan så de barnbarnen har ju sin morfar och min pappa är ju "mammas man", som barnen såklart älskar och han älskar dem, han har ju alltid vart där. Men den här gången få pappa bli morfar :)
  • barntokiggg

11 dagar kvar här! Slemproppen kom för 6 dagar sedan och hoppades ju att något skulle hända efter det men nej, bebis vill ej komma ut ännu. Längtar så!! Dessa julibebisar verkar inte vilja bli tidiga bebisar :)

• barntokiggg
    reptilina skrev 2020-07-21 13:33:45 följande:

Vår lilla son kom ut i söndags, 39+2. Jag kände mig märklig redan på lördagen när vi var på utflykt, och hade sedan ont i mage och rygg på lördagskvällen. Kvart i fyra på söndagsmorgonen gick vattnet i sängen, utan den minsta värk. Ringde då till Danderyd som bad mig komma in på kontroll. Efter att ha fått mina föräldrar som barnvakt åkte vi in och var inne vid kvart över sex på morgonen.

Babyn konstaterades i tvärläge med rörligt huvud och med de två riskfaktorerna togs beslut om igångsättning (efter att babyn hamnat rakt igen), istället för att jag skulle åka hem och invänta värkarbete. Jag fick första dosen angusta klockan 13.15 och hann ta andra dosen 15.25 innan barnet kom ut 17.32 (utan något som helst smärtstillande utom fyra Alvedon, något jag är omåttligt stolt över). Liten grad 1-bristning, pojken 3560gr och 51cm. Efter två dagar på BB drar vi hem i eftermiddag. Skönt! Hoppas det också går bra för er andra i tråden!

Stort grattis!!! Åh så härligt att ha din lille hos dig nu.

Skönt att allt gick bra trots allt, tacka Sveriges sjukvård va!? :) Härligt att få komma hem. 39+2 för mig idag, vill bara ha en indikation att något ska hända snart haha så segt... Slemproppen kom för 1 1/2 v sedan, sedan dess stumt.
  • barntokiggg
    lellebecca78 skrev 2020-07-27 09:59:51 följande:

Nu är vår lilla prins äntligen här! 41+0 valde han att äntligen titta ut och allt har gått jättebra. Kände på morgonen att det nog var nåt på gång, skrevs in på förlossningen vid lunch och kl 14 var han ute. Snabba puckar men allt gick ändå bra!

Lycka till för er som väntar, snart är det er tur!

Grattis! Härligt är det! :)
  • barntokiggg

27 juli kom vår lille son! <3 Startade med vattenavgång den 26:e kl 05:20, sedan värkar som la av fram till kl 17 ca, in på förlossning 23:30 och kl 10 den 27:e var han ute. Allt gick bra! :)

Svar på tråden BF JULI 2020