Inlägg från: feliciamaria24 |Visa alla inlägg
  • feliciamaria24

BF JULI 2020

@BDN : tack för svar! Samma här med pulsen.. haha, man får vila innan man ens börjat. Lycka till du med :)

• feliciamaria24

Hej tjejer hur mår ni ?

Jag är nu i vecka 7 (6+4) och är så galet trött. Har även åkt på något virus (känns det som iallfall), har ingen feber men de känns som jag har 40 grader. Är tung i huvudet och har lite ont i hela kroppen. Ögonen svider osv.. typiska feber symtom. Någon som känner igen sig ?

• feliciamaria24

@midvintersol : oroa dig inte , vissa mår inte illa alls. Jag har knappt mått illa och de e jag glad för, e dock äcklad och har väldig avsmak av en massa mat.

• feliciamaria24

@värmlandsjänta1 : jag tycker de låter som ett blodkärl spruckit bara, har hört att det är vanligt. De kan sticka till och sen komma små blödningar.. missfall verkar göra ont i magen under en längre tid.. utifrån vad jag läst, inget av de har hänt mig så kan inte tala från erfarenhet.. jag tycker de låter som allt är ok<3

• feliciamaria24

@staaar : usch stackare som mår så illa!! Jag har för mig att man mår mer illa om man har brist på vitamin B6, kanske värt att kolla upp och börja ta vitaminer för de o se om de hjälper.

• feliciamaria24

@anonym äntligen:

jag berättade för min mamma, pappa, syskon och bästa vän samma dag som vi plussade.. har tänkt berätta för alla andra efter vecka 12 tror jag.. jag har inbokat kub test vecka 12 och sedan inbokat ultraljud för att gå igenom alla kroppsdelar vecka 20 , så är osäker om jag ska berätta efter vecka 12 eller vecka 20. Vet inte riktigt hur vi kommer göra med barnet om de saknar både armar och ben tex.. finns ju en risk.

Hur har ni tänkt göra ? Berätta efter kub test (down syndrom) eller efter ni sett så alla kroppsdelar är på plats?

• feliciamaria24

Beklagar hemskt mycket för allas missfall.. jag hoppas alla försöker ha hoppat uppe och är lugna! Stress är aldrig bra <3

• feliciamaria24

@ barntokigg : va härligt! <3

jag har varit på ett ultraljud redan och sett hjärtat för två veckor sen, är nu i vecka 9 och nästa ultraljud är inbokat vecka 12 .. ska dock på jul/nyår semester där emellan och skulle vilja boka in ett ultraljud innan vi åker så att man kan vara lugn på resan..

Jag tränade styrketräning på gym 5-6 dagar i veckan innan jag blev gravid, har nu inte tränat på typ 4 veckor(är i vecka 9). Känner mig seg och svag för träning men skulle ju kunna pusha mig till att köra men jag vill inte pressa kroppen till de så att den behöver energi till att återhämta musklerna - vill ju att all energi ska gå till att bygga bebis. Hur har ni gjort med träning ? Är ni också rädda ? Tänkte börja köra lite lätt igen efter v 12 när de kritiska veckorna är över..

Har varit galet sugen på riktig stark mat senaste dagarna, typ thai mat som bränner i hela munnen! Haha, någon annan ?

• feliciamaria24

@solros2 : hemskt ledsen för din skull .. det är vår allas mardröm. försök tänka positivt, embryot var inte tillräckligt stark o hade kanske fått komplikationer senare. Din bebis som ska komma är påväg och det är menat att de ska vara en annan <3

• feliciamaria24

@solros2 : tack! Jag blev orolig efter läst om alla här så bokade in ett extra ultraljud nästa vecka. Hade tänkt vänta tills vecka 12 men vill gå på ett innan vi åker iväg över jul så man kan vara lugn ..

• feliciamaria24

Hej alla! Hoppas de går bra för er alla.

Nu har jag varit på ultraljud och hört hjärtat bulta 2 gånger med 2 veckors mellanrum, är nu i vecka 9. Vågar nu slappna av och ha tro på att bebis är stark och utvecklas som de ska.

Hoppas de går bra för er alla! <3

• feliciamaria24

@solros2 : tack så jätte mycket! Snart är det din tur <3 gott nytt år!!

Svar på tråden BF JULI 2020