• Solros2

BF JULI 2020

Är i v 5+1 jag har ont i magen ! Nån som har eller haft ? Blir orolig :(

• Solros2
    Elsen skrev 2019-11-20 16:14:29 följande:

Jag har haft molvärk och små hugg sen jag plussade för en vecka sen i princip. Vet inte om det kanske kan vara växtvärk?

Tack för ditt svar hoppas det är då växtvärk! Jag plussade i fredags på BM+8
  • Solros2
    EmiiLee skrev 2019-11-21 06:43:22 följande:

Är det någon annan som vaknat upp och inte kännt av symptomen längre? Har inte haft någon blödning.

Men ska nog ringa BM idag iallafall.

Jag har själv inga symptom! Hade igår ont i magen ! Det kanske behövs inga symtom! Vi hoppas att allt är ok och inget händer!
  • Solros2
    BeckaBecka skrev 2019-11-21 13:00:11 följande:

Nu har jag varit på mitt första ultraljud, lite svårt att ta in faktiskt. Hjärtat tickade fint och man såg verkligen en liten, liten bebis :) jag blev bakflyttad från 8+4 till 7+6 så inte så mycket ändå!!

Vad roligt ! Grattis!

Jag va mitt första besök hos barnmorskan i tisdags 19/11 men fick ingen ultraljud göra ! De bara skrev in mig och sedan blodprover från armen! Nästa tid är 17 dec !

Änligt hennes och min beräkning sen sista mens är jag i V5+2
  • Solros2
    malinamf skrev 2019-11-21 12:58:22 följande:

Nu hoppar jag äntligen in här! Plussade för en vecka sedan men fick direkt en blödning... Men blödningen har slutat, testerna visar (peppar peppar) fortfarande positivt, mycket starkare positivt och veckorna ökar i veckoindikatorn så jag vågar nog hoppas att jag fortfarande är gravid! Fick en sådan blödning även när jag var gravid sist och den lille killen fyller snart 2 år :)

Håller tummarna för att det går bra för oss alla i den här tråden. Jag tycker de här veckorna är så jobbiga, jag är så mycket mer harmonisk när jag känner bebisen i magen <3 BF 24 juli!

Grattis! Håller hårt tummarna!!
  • Solros2
    feliciamaria24 skrev 2019-11-21 16:54:07 följande:

Jag hoppar också in här! Jag plussade för en vecka sen och är i vecka 6+1 nu. Har redan vart på ett ultraljud och ska på nästa om 2 veckor.

Mina första symtom var mild mensvärk som kom och gick och det har jag fortfarande, har inga ömma bröst, är lite tröttare än vanligt och mår lite små illa ibland men ibland känns de som man inbillar sig haha. Är såå glad det är första barnet för mig och jag är 24 år gammal! Har bf 23 juli.

Grattis! Har du regelbundet mens ? Jag har inte gjort nån ultraljud än ! Min sista mens var 15 oktober och efter räkning är BF 21juli men för mig så står det att jag är i vecka 5+2 ?

Min mens har alltid varit regelbundet 25-26 dagar i mellan och den är i 4 dagar !!

Lycka till med graviditeten hoppas jag får också snart ett exakt datum !
  • Solros2
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:41:41 följande:

Tack så mycket @solros2 !

Jag hade ätit p-piller (yasmine) i flera år, och slutade med dom för nästan exakt 5 månader sen.. efter jag slutade hade jag regelbunden mens med kanske 3 dagar variation. Jag gick till en gynekolog för att jag hade konstant mensvärk efter jag sluta med p-piller, hon gjorde ultraljud och såg att jag hade PCOS.. enda symptomet var blåsor på äggstockarna , är normal/under viktig. Fick börja äta metformin och blev gravid 2 månader efter det och nästan alla blåsor är borta.

Jag körde på natural cycles samt ägglossningstest när vi försökte bli gravida , har därför exakt datum på min ägglossning och därför fick jag exakt datum. Vet du när du hade ägglossning? Min var 30 oktober och då blev bf 23 juli och jag är nu i vecka 6 (5+2) , skrev fel vecka i förra meddelandet ... gravid hjärnan har redan kommit haha

Jag vet inte exakt min ägglosning men runt 25 26 okt ! Då är vi nära bf! Får se om detta stannar då får jag se vilket datum får efter Ultraljud!

Lycka till !!
  • Solros2
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:24 följande:

En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?

Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..

Grattis!! Jag ser ser tydligt 2 streck utan tvekan det är positiv!!
  • Solros2
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 15:43:28 följande:

Molvärk verkar va vanligaste symtomet!

Någon som har varit gravid med bröst implantat ?

Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..

Jag har bröst inplantat framför muskler! Jag känner inte så speciellt mycket av det just nu! Får se framöver!
  • Solros2
    Corros skrev 2019-11-23 10:41:44 följande:

För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(

Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).

Ska jag vara orolig?

Jag tog förra fredag då jag va på +8 dagar försenad mens då visade 3+ Då änligt min sista mens var jag v 4+3

Tog ett nytt igår och även den visade 3+ vet att den visar inte mer än 3+ Även om jag är i 8 v men ville se att jag är fortfarande gravid har haft fler missfall innan !
Svar på tråden BF JULI 2020