reptilina skrev 2019-11-24 01:50:06 följande:
Hej där! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan känna mig riktigt glad för detta, för jag vågar inte. Mitt mittfall i oktober fick jag dagen efter jag testat positivt, och trots att jag bara visste om detta i 24h innan allt gick snett så hann jag ändå ta ut så mycket i förskott. Denna gång känns det annorlunda och symptomen liknar mycket mer den första gången som jag var gravid, den som resulterade i min fina friska dotter. Jag hoppas därför att detta går vägen, men vågar inte tro. Om jag ska göra tidigt ultraljud? YES. Jag ska göra allt, alla tester och allt man någonsin kan tänkas göra. Så tidigt som möjligt, alltså om typ kanske tre veckor. Tac för grattis och grattis tillbaka!
Åh, håller alla tummar för dig <3 Det är så jobbigt, för mig är det första barnet, andra graviditeten då, aå har verkligen inget att jämföra med :( Nu är det så jobbigt då jag i tisdags, tror jag, plussade, fick plötslig mycket huggande smärta i magen på onsdagen och tänkte att det är väl kört, men inget blod och sedan dess har jag haft molvärk tills typ igår? Känner som ingenting. Jag ska med på tidigt ultraljud om 2/3 veckor då jag kommit in i vecka 6, är i 4+3 nu.