Lunne skrev 2019-11-29 11:46:49 följande:
Tack för uppmuntran <3 Jag hade massa små-blödningar förra graviditeten, som jag blev försäkrad om var normala gång på gång (det kollades även med VUL flera ggr och fram till näst sista gången såg de inget fel). Denna gång hade jag endast en minimal blödning samma dag som jag skulle fått mens om det inte hade tagit sig, så jag hoppas på att det är ett gott tecken :) I övrigt har jag precis som förra gången inte känt något alls, men vill inte önska mig själv illamående utan hoppas bara att det går bra ändå :) Hur mår du denna gång?
Med dottern spydde jag de 15 första veckorna vilket var otroligt jobbigt men ändå skönt på något vis. Mådde varken illa eller spydde med mitt ma eller utomkveds. Nu har illamåendet kommit betydligt senare ( började i helgen) kräks inte alls lika mycket. Har lite molvärk och ömma bröst. Men att jag inte kräks lika mycket nu tror jag är för att jag har ett helt annat typ av jobb och kan ha helt andra matvanor. Förra gången låg jag borta på jobb varannan vecka, jobbade 10 timmar med att lyfta tungt och hade enbart 2 ×30 min raster så det gick inte att äta ofta och var svårt att laga näringsrik mat när man ibland sov i husvagn och ofta bara ville sova när man kom hem då man var så slut. Haha
Men de säger även att alla graviditeter är olika så jag försöker att inte oroa mig så mycket över att jag inte har lika mycket symptom.
En blödning vid väntad mens är jätte vanligt, vet många som haft det med normala graviditeter. Min ena syrra hade till och med mens som vanligt de första månadernas så hon märkte inte att hon var gravid först magen började växa haha.