BF JULI 2020
Vi har varit på VUL! En liten bebis med tickande hjärta syntes. Den mätte i princip exakt med min vecka! En dags skillnad bara. :)
Idag är jag i v 6+0 enligt min app!
Lycka till nu med graviditeten
Vi har varit på VUL! En liten bebis med tickande hjärta syntes. Den mätte i princip exakt med min vecka! En dags skillnad bara. :)
Tack! <3 Jag ringde och frågade om jag kunde få ett VUL pga. oro i och med det långdragna missfallet i somras. Dom hade tid för mig idag och bonus på att det gick på mitt frikort så jag behövde inte betala nåt! :D
Tillväxtultraljud så tidigt? :D Visste inte att man gjorde det! Trodde man gjorde ett vanligt UL alternativt KUB den veckan. Vad spännande ändå! :)
Hallå, hallå!:)
Hoppar in lite fint i denna tråd jag ned. Plussade i söndags, är i v.5 (4+5), men hade misstänkt en stund att jag var gravid. Dock livrädd för att stickan skulle säga nej, så jag drog ut på det. ????
Hade ett tidigt missfall i slutet på augusti så var också en av anledningarna till att jag drog ut på det.
Tar det lite chill-pill just nu och hoppas att detta går vägen. :)
Finns i Jönköpings län och beräknad till 30 juli. :)
Ha en fin kväll!
Hej
Hoppar in här jag med. Plussade i fredags (22/11) så är om jag räknar rätt i vecka 6 (5+3) och bf 24/7-20.
Detta är första barnet och allt är så himla nytt och ?konstigt?. Vet ju inte riktigt vad jag ska förvänta mig att känna.
Just nu är jag så sjukt trött, har jätte ömma bröst och en konstant molvärk, känns som mensen ska komma när som. Det har varit såhär i ca en vecka nu.
Är det normalt? Eftersom det här är en ?Letrozol bebis? är jag super nojig för missfall.
Har bokat in tidigt ultraljud hos min privat gyn men det är den16/12, långt kvar dit och ännu längre till inskrivning hos MVC som är i början på januari när jag är i vecka 12. Brukar man ha inskrivning så sent?
Ursäkta för långt inlägg med många frågor ????
Hoppar in i tråden ????
Plussade förra veckan efter vårt första ivf-försök, BF den 29 juli. Vågar ju inte hoppas att detta ska gå vägen, verkar ju för bra för att vara sant att vi skulle lyckas på vårt första ivf-försök ????
Har ett ultraljud hos ivf-kliniken den 20 december (är typ i v8+3 då), all den här väntan...
Har redan blivit sjukt andfådd vid ansträngning, jag som alltid har haft bra kondis. Är ju bara i v5+2, är det verkligen normalt att bli andfådd såhär tidigt?
Hoppar in i tråden ????
Plussade förra veckan efter vårt första ivf-försök, BF den 29 juli. Vågar ju inte hoppas att detta ska gå vägen, verkar ju för bra för att vara sant att vi skulle lyckas på vårt första ivf-försök ????
Har ett ultraljud hos ivf-kliniken den 20 december (är typ i v8+3 då), all den här väntan...
Har redan blivit sjukt andfådd vid ansträngning, jag som alltid har haft bra kondis. Är ju bara i v5+2, är det verkligen normalt att bli andfådd såhär tidigt?
Igår har jag börjat få bruna flytningar :( idag kom lite ljusare:( det rinner inte riktigt blod bara flytningar! Det va inte hela dagen efter toa besöket man såg på papper! Hoppas inte missfall denna gång som föra då jag var i V8
Idag är jag v7+4 (8) har lite ont i magen men inte så stark !
Har tid den 17 dec hos barnmorskan känns långt ditt:(
Håller tummarna för att det inte är mf. Du har inte möjlighet att få komma in på vul och se hur det ser ut ? Önskar dig stort lycka till
Beklagar din oro men håller fortfarande tummarna på att det är något annat som orsakar blödningen.
Det behöver inte betyda missfall! Jag blödde i en vecka, i princip som vanlig mens i en vecka och den lille mätte 6 + 4 med pickande hjärta häromdagen. Så det är inte kört. Håller tummarna!
Uppdatering!
Jag har varit på vul idag där visade sig att jag hade fått missfall! :( jag är så ledsen skulle va i v 8+0 idag ! De tog urinprov som vissar positiv och blodprov! Jag ska ditt nästa fredag för att testas på nytt!!
Blöder än men som vanlig menstration!
Jag håller tummarna och önskar er alla lycka till och hoppas det går bra för er!
God Jul och gott nytt år !!
@solros2 : hemskt ledsen för din skull .. det är vår allas mardröm. försök tänka positivt, embryot var inte tillräckligt stark o hade kanske fått komplikationer senare. Din bebis som ska komma är påväg och det är menat att de ska vara en annan <3
Jag beklagar. <3 Vet exakt hur det känns! Gick igenom detta i somras. Kram <3
@solros2 : tack! Jag blev orolig efter läst om alla här så bokade in ett extra ultraljud nästa vecka. Hade tänkt vänta tills vecka 12 men vill gå på ett innan vi åker iväg över jul så man kan vara lugn ..
Beklagar så himla mycket, allas mardröm just nu. Det är snart eran tur ! Ge varandra extra kärlek och omtanke och hitta styrka hos varandra. Stort lycka till !
Vad tråkigt! :( förstår att du är ledsen. Håller tummarna för att det tar sig nästa gång! Stor kram!
Hej alla! Hoppas de går bra för er alla.
Nu har jag varit på ultraljud och hört hjärtat bulta 2 gånger med 2 veckors mellanrum, är nu i vecka 9. Vågar nu slappna av och ha tro på att bebis är stark och utvecklas som de ska.
Hoppas de går bra för er alla! <3
@solros2 : tack så jätte mycket! Snart är det din tur <3 gott nytt år!!