• staar

BF JULI 2020

Mitt illamående har exploderat och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vaknade till och med inatt och var helt 100 på att jag var magsjuk. Öppnade fönstret helt och min sambo höll på att förfrysa men det gick över efter en stund och jag kunde somna om

Men denna dag på jobbet har inte vart rolig, har blivit kräkfärdig och orkeslös så fort jag stått upp. Kollegorna fick ta alla "stå jobb " och jag satt hela dagen och mådde illa och pimpla vatten.

• staar

Mitt illamående har exploderat och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vaknade till och med inatt och var helt 100 på att jag var magsjuk. Öppnade fönstret helt och min sambo höll på att förfrysa men det gick över efter en stund och jag kunde somna om

Men denna dag på jobbet har inte vart rolig, har blivit kräkfärdig och orkeslös så fort jag stått upp. Kollegorna fick ta alla "stå jobb " och jag satt hela dagen och mådde illa och pimpla vatten.

• staar
    HildaK skrev 2019-12-01 20:43:40 följande:

Usch usch usch känner igen. Vilken vecka är du i? Mitt illamående har sakta gått över senaste veckan, går in i vecka 11 på tisdag. Håll ut!

7+4 idag

Spydde de första 15 veckorna med dottern som blir sju i början på nästa år så jag är orolig att jag råkar ut för samma denna gång med. Jobbigt då man jobbar både med mat och människor denna gång, det gör det inte enklare.. Skönt att det börjar gå över för dig, hoppas mitt gör lika snart
  • staar
    Värmlandsjänta1 skrev 2019-12-01 20:52:40 följande:

Jag hade mitt första besök hos barnmorskan den 28/11. Bara information, inskrivning sker den 19/12.

Jag är nu i vecka 8 (v.7+1).

Jag har haft bruna flytningar, en snabb, huggande kraftig smärta i livmoder som varade i 2 sekunder. Röda blodblandade flytningar (hände för 1 vecka sen) . Jag pratade med min barnmorska och hon sa att det är så svårt att veta vad som händer där inne. Så länge min symtom fortsätter som vanligt så är det ett bra tecken.

Jag mår illa som bara den, mina tuttar är extremt tunga och spända. Och jag är fruktansvärt uppsvälld. Min mage är nog 2x sin vanliga storlek just nu.

I 3 dagar nu har jag känt lite molvärk också, det tar jag som ett tecken att det är bra där inne och växer.

Jag hoppas nu att allting är som det ska eller tycker ni jag borde vara mer orolig för att något har hänt?

Det är bara dumt att oroa sig i onödan . När jag fick mitt ma hade jag nästan inga gravidsymptom alls och inte heller på mitt utomkveds så att du har symptom är ju iaf ett jätte bra tecken

. Är du mycket orolig kan du ju alltid se om du kan boka ett vul
  • staar
    Värmlandsjänta1 skrev 2019-12-01 20:52:40 följande:

Jag hade mitt första besök hos barnmorskan den 28/11. Bara information, inskrivning sker den 19/12.

Jag är nu i vecka 8 (v.7+1).

Jag har haft bruna flytningar, en snabb, huggande kraftig smärta i livmoder som varade i 2 sekunder. Röda blodblandade flytningar (hände för 1 vecka sen) . Jag pratade med min barnmorska och hon sa att det är så svårt att veta vad som händer där inne. Så länge min symtom fortsätter som vanligt så är det ett bra tecken.

Jag mår illa som bara den, mina tuttar är extremt tunga och spända. Och jag är fruktansvärt uppsvälld. Min mage är nog 2x sin vanliga storlek just nu.

I 3 dagar nu har jag känt lite molvärk också, det tar jag som ett tecken att det är bra där inne och växer.

Jag hoppas nu att allting är som det ska eller tycker ni jag borde vara mer orolig för att något har hänt?

Det är bara dumt att oroa sig i onödan . När jag fick mitt ma hade jag nästan inga gravidsymptom alls och inte heller på mitt utomkveds så att du har symptom är ju iaf ett jätte bra tecken

. Är du mycket orolig kan du ju alltid se om du kan boka ett vul
  • staar
    feliciamaria24 skrev 2019-12-02 04:36:45 följande:

@staaar : usch stackare som mår så illa!! Jag har för mig att man mår mer illa om man har brist på vitamin B6, kanske värt att kolla upp och börja ta vitaminer för de o se om de hjälper.

Har vart hos bm och lämnat blod och urinprov, hon skulle se över om det är något jag behöver extra mycket av då jag förlorade en hel del blod i slutet på förra året och i början av det här så jag jag inte riktigt legat i fas. Tänkte köpa gesvidvitaminer också, just nu äter jag bara folsyra men tack för tipset :)
  • staar

Idag har vi vart på ul och fick se ett pickande hjärta och det var magiskt. Hon frågade mig om vi skulle göra ett vul också men det tyckte jag kändes onödigt. När undersökningen var klar fick jag veta att det hon kunde mäta motsvarade vecka 7+1 Men enligt sista mens skulle det vara 8+1 idag vilket fick mig i panik i bilen på vägen hem. Men ju mer jag läst desto lugnare känner jag mig. Bara om hon skulle mätt 1 m.m fel så skulle det diffa med 2 dagar och hon hade lite svårt att få bra stillbilder. Även kan det ta mellan 6-10 dagar för ägget att fästa vilket också skulle ge en stor diff. Så nu har jag bestämt mig för att sluta vara orolig, jag har extremt mycket grav symptom vilket bm sa tyder på en stark graviditet och jag såg det fina lilla hjärtat picka så fint. Fortsätter att räkna enligt mensen och Får se vad rul visar sen eller om vi bestämmer oss för kub.

• staar
    Solros2 skrev 2019-12-07 10:50:26 följande:

Igår har jag börjat få bruna flytningar :( idag kom lite ljusare:( det rinner inte riktigt blod bara flytningar! Det va inte hela dagen efter toa besöket man såg på papper! Hoppas inte missfall denna gång som föra då jag var i V8

Idag är jag v7+4 (8) har lite ont i magen men inte så stark !

Har tid den 17 dec hos barnmorskan känns långt ditt:(

Håller tummarna för att det inte är mf. Du har inte möjlighet att få komma in på vul och se hur det ser ut ? Önskar dig stort lycka till
  • staar
    Solros2 skrev 2019-12-07 14:57:32 följande:

Det finns inget nu här öppet där jag bor ! Jag får ringa på måndag men börjar ge upp hoppet att den här gången går bra :( får nu mer blödning som när jag brukar ha menstration men en så länge ingen klumpar stora med blod men har lite värk men inte för stora !

Det är bara Gud nu som bestämmer jag är så ledsen!

Beklagar din oro men håller fortfarande tummarna på att det är något annat som orsakar blödningen.
  • staar
    Solros2 skrev 2019-12-10 10:33:00 följande:

Uppdatering!

Jag har varit på vul idag där visade sig att jag hade fått missfall! :( jag är så ledsen skulle va i v 8+0 idag ! De tog urinprov som vissar positiv och blodprov! Jag ska ditt nästa fredag för att testas på nytt!!

Blöder än men som vanlig menstration!

Jag håller tummarna och önskar er alla lycka till och hoppas det går bra för er!

God Jul och gott nytt år !!

Beklagar så himla mycket, allas mardröm just nu. Det är snart eran tur ! Ge varandra extra kärlek och omtanke och hitta styrka hos varandra. Stort lycka till !
Svar på tråden BF JULI 2020