• brakmakarlotta

    Vad bär man för kläder

    Hej!

    Jag har ett ganska litet problem egentligen, men ändå något jag klurar på.

    Jag är född och boende på landet, har aldrig intresserat mig för kläder och utseende direkt. Jag älskar att gå klädd i jeans och t-shirt och det är vad jag är bekväm med.

    Jag har börjat träffa någon som är mer ?stadsmänniska? och som absolut accepterar min ?klädstil?. Dock blir vi nu bjudna på middagar och andra tillställningar där jag känner att jag inte matchar klädkoden riktigt.

    Kan visst tänka mig att ha klänning vid ex bröllop mm, men vad har man för Byxor när man vill känna sig fin??? Har koll på överdelar, dem använder jag till jeans här på landet när jag går ut, men just byxorna...

    Finns det någon som är intresserad av att hjälpa mig med min lilla utseendefråga? ????

  • Svar på tråden Vad bär man för kläder
  • IceKitten

    Kostymbyxor är ett safe bet. Börja med ett par vanliga svarta så matcha med ett tightare linne/tröja.

  • Aurora Borrealis

    Absolut! Jag älskar mode så kan hjälpa till. En bra bas som alltid fungerar är att kombinera svart och vitt, det är tidlöst och klassiskt, kan vara trendigt, är diskret men alltid snyggt. Byxor kan du alltså köpa svarta, de kan ha resår i midjan. Kvinnliga svarta "kosymbyxor", finns överallt i de flesta klädbutiker. Du kan kombinera byxorna med t ex en vit blus. Är det något väldigt extra ni ska gå på så kan du ha en svart kavaj över den vita blusen till de svarta byxorna. Har du detta som bas kommer du långt. Svarta kostymbyxor och en vit blus kan du använda på middagar både i stan, på landet, i London, i Paris etc och är universiellt. Det enklaste är oftast det snyggaste. Kombinera med ett vackert smycke t ex ett armband.

  • KajsaMia

    Lite mer eleganta slacks eller chinos funkar också bra om du vill känna dig bekväm och samtidigt är de finare än vanliga jeans, det funkar iaf för mig. :)

Svar på tråden Vad bär man för kläder