• Anonym (123)

Hur ska jag göra?

Hej alla!

Jag har det just nu väldigt svårt och skulle behöva lite råd. Är gift med en man som jag faktiskt gift om mig med för tredje ggn. Detta är hemskt och jag ångrar att jag gjorde det.

Min man har dels problem med psykisk våld emot mig och vi har barn.

Så dels har jag trott dessa ggn att han skulle blivit bättre med detta våld att bla. Kasta saker och han kan inte diskutera saker.

Blev också tillsammans igen för barnen. Anledningen till att vi är gifta 3 ggn är för att han är muslim. Dem måste vara gifta för att ha ett förhållande.

Så nu är jag beredd att skiljas på riktigt men är rädd!

Hur ska jag klara mig ekonomiskt? Har ingen inkomst.

Jag står iaf på kontraktet på lgh, får jag lgh då?

Vem får vårdnaden av barnen?

När vi har nu en 1 åring som är ammande.

Tacksam för era svar! Och vad ni har gått igenom!

• Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Anonym (.)

Skilj dig. Du har alla anledningar att göra det. För dina barns skull om inte annat.

du får nog lägenheten. Dels står du på den och dels så antar jag att du har störst behov av den, då du saknar inkomst (svårt att få ny lägenhet då...).

Sök försörjningsstöd så du inte hamnar hos kronofogden och försök att få riktig inkomst, typ studier som leder till jobb, eller söka jobb.

• Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2019-10-27 23:44:18 följande:
    Skilj dig. Du har alla anledningar att göra det. För dina barns skull om inte annat.

du får nog lägenheten. Dels står du på den och dels så antar jag att du har störst behov av den, då du saknar inkomst (svårt att få ny lägenhet då...).

Sök försörjningsstöd så du inte hamnar hos kronofogden och försök att få riktig inkomst, typ studier som leder till jobb, eller söka jobb.
    Håller med
  • Anonym (123)

Tack för svar.

Men är rädd hur det blir vårdnaden med barnen!

Har en dotter som är 1 år som är ammande fortfarande!

Sedan kanske man måste dela lgh?

El?

Svar på tråden Hur ska jag göra?