Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-10-28 22:26:01 följande:
Är du aldrig kåt själv och visar det mer än att gå och duscha eller har ni fler signaler? För dig som ug, känns det helt fel att visa din partner att du är kåt på honom och vill ha han? Har ni pratat ut om detta och är överens om att det är så här ni bägge vill ha det? Om min fru berättat att hon går igång på att jag tar kommandot och tar för mig när det passar mig så hade det kännts bättre. Kör man den stilen utan att ha pratat ut så känner man sig mer som ett svin. Jag vill ju inte bete mig så, om jag inte blir ombedd. Då skulle jag nog gå igång på det, men det bygger ju på att jag känner mig trygg med att det är så hon vill ha det. Har fått lite info ifrån henne att hon gillar att bara bli påsatt utan förspel etc. Känner mig lite som en våldtäktsman att bete mig så. Återigen, kommunikation, om hon tydligt hade uttryckt att hon är ug,  Så hade jag kännt mig mer trygg att gå in i en mer dominant roll och förmodligen gått igång på det. Men jag är ju uppfostrad att så gör man inte så skulle aldrig göra det utan att få det tydligt uttalat från min partner.   
Aha, om hon gillar att bli påsatt utan förspel kan det absolut vara så att hon är ug. Du skriver "etc", så hon kanske sagt liknande saker förutom detta? Så gör vi nämligen, inte mycket till förspel utan jag gillar att bara sätta igång, typ.
Men detta har vi pratat jättemycket om, precis som du är inne på. Skulle jag mot förmodan byta partner och han sa och gjorde såhär utan att vi kommit överens om det, så skulle jag tycka det var väldigt oförskämt.
Grejen är den att vi har sex varje dag, det är liksom dagens höjdpunkt haha, och vi vet båda två att vi kommer att ligga för vi är liksom lika kåta båda två. Undantag om någon av oss är sjuk eller liknande. Jag ska tillägga att vi är särbos, jag vet inte hur det varit om vi bott ihop.
Det kan givetvis vara så som de flesta i tråden är inne på, att hon är nöjd med ert sexliv och inte vill ändra det. 
Men om hon är sexuellt undergiven kanske hon tycker det är jobbigt att prata om. Kanske skäms hon, kanske är hon rädd att du ska ta illa upp på något sätt. Själv började jag leva ut min undergivna sida först som medelålders, och det lite av en inre konflikt för mig. Jag är feminist och det kändes märkligt att erkänna att jag tände på våldtäktslekar och allt vad jag nu gillar - så det var ingen självklarhet att gå in i.