Hur skall jag få min fru att förstå
nihka skrev 2019-10-30 08:29:54 följande:
Fast kommunikationen ska ju leda till förändringar i beteendet. Frun ska sluta vara "lat" i sängen. Det är liksom inget förslag. Det är kritik.Förklaringen han har på hennes sexuella beteende är att hon antingen är lat, hämmad eller ug. Det verkar inte finnas på kartan att det är som hon säger - att hon bara gillar det som det är. Istället för att lyssna på vad hon faktiskt säger fortsätter han tjata med förhoppningen att hon ska komma med ett svar som han gillar bättre.
Hans senaste förhoppning sådär efter 20 år är att hon är ug och egentligen vill bli hårt tagen på tvättmaskinen, men han vill först stämma av med henne så han inte gör något mot hennes vilja.
Jag skulle tro att hon är dödligt trött på allt hans sextjat och hans ständiga fiskande och bara undviker ämnet så gott det går och lägger tiden på att knulla istället.
TS som nu har outat sig själv som auster har väldigt bestämda synpunkter om mycket och är iaf här på FL ingen person man säger emot utan att raggen reser sig.
En timid fru verkar passa honom, men nu passar tydligen inte det timida i sovrummet längre.
Det är säkert frustrerande att inte känna sig uppskattad, åtrådd och vilja ha förändring men det är också frustrerande att hela tiden få gnäll om att man inte lever upp till partnerns önskemål. Du säger att du vill kompromissa men det är inte en kompromiss om det bara är din fru som förväntas ändra på sig. Var rädd med att pressa henne till att göra mer än vad hon egentligen vill. Det finns inget som tar död på lusten snabbare.
Hur ser er närhet ut för övrigt?
Personligen älskar jag att ta och pussa på min partner, att vara fysisk i vardagen utan att varenda smekning ska leda till sex där och då. Det blir lite som ett konstant förspel så trots att det inte alltid leder till sex så har vi sex oftare. Mitt ex funkade det inte alls så med. För honom var det allt eller inget, han tog varje smekning, puss eller kram som en invitation till sex. Han blev sur och tyckte jag eggade upp honom om det inte ledde till sex. Resultatet blev att jag mer och mer undvek att vara det minsta fysik med honom om jag inte kunde tänka mig att ha sex just då och utan den övriga fysiska närheten så blev jag inte lika intresserad av att ha sex med honom. Enda fysiska närheten han gav mig var när han tog initiativ till sex. Vi blev båda frustrerade och undernärda på sex, närhet och bekräftelse fast av olika anledningar.