Inlägg från: Anonym (Vill ha spänning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill ha spänning)

Hur skall jag få min fru att förstå

Anonym (well) skrev 2019-10-29 09:13:08 följande:
    För min del, som ug, håller jag inte riktigt med. Jag kan skicka bilder - men då ska det vara på "order" av honom. Inte som en del i att jag förför honom.

Men även jag hade blivit avtänd om han skulle ha bett om att jag skulle vara pådrivande.
    Tror det kan vara på detta viset med min fru också, hon skickar ppå min uppmaning men aldrig något spontant, får åtminstånde för mig att hon går igång lite på att leverera och även pilla lite på sig själv för att meddela mig när hon kommit. Detta gör hon trots att hon påstår sig inte onanera själv. Så jag tror att det finns något där i hennes ug. Men svårt att veta när man inte får några raka svar och kommunicerar kring vad man gillarl.

Vill ju heller inte vara för pådrivande så hon uppfattar mig som värsta sexgalningen som bara vill hitta på en massa konstiga saker mot hennes vilja hela tiden. Det är ju inte direkt något som kommer ge oss ett bättre sexliv...
    Anonym (Ellie) skrev 2019-10-29 09:29:32 följande:
    Ni behöver nog försöka hitta sätt att prata om det mer öppet även om det är svårt. Det kan ju vara att hon är hämmad, det kan ju också vara att hon känner sig beskylld för att vara dålig på sex när du tar upp det. När jag egentligen tolkar det du skriver som att du tycker att ni behöver föra in mer spänning i sexlivet och du vill veta mer vad hon tänder på. Vilket jag tänker är en helt naturlig om än tråkig utveckling av att ha varit tillsammans så länge att det börjar gå rutin i sexlivet och det blir ospännande.

Jag vet inte på vilket sätt du tagit upp det innan men om du inte redan har sagt det så kanske du kan öppna med att säga att du älskar henne, tänder på henne och tycker ert förhållande är bra men att du vill att ni pratar mer öppen med varandra om vad ni vill i sängkammaren och att du gärna vill skapa ett mer spännande sexliv tillsammans med henne och att du är intresserad av att veta vad hon tänder på och vad hon vill göra.

Jämfört med att du kommer med förslag som du tänkt ut. Då kanske hon kan få utrymme att säga saker som du kanske inte ens tänkt på. Ifall att det nu är så att hon kanske tänder på något helt annat än det du föreslagit.

Om ni dricker alkohol så kan det ju vara en idé att ta detta samtalet en avslappnad kväll över en flaska vin och en middag. För att kanske göra henne lite mer avslappnad.
    Ja det är just detta jag försöker. Tror också att hon är hämmad eller blyg och tycker att det är jobbigt att prata om detta. Tror inte att hon känner sig dålig eller beskylld (hoppas verkligen inte det) Hon får ofta höra att jag älskar henne så det tror jag inte att hon tvivlar på. I stort har vi ju en fantastisk relation på alla sätt och vis. Jag älskar henne över allt annat men är rädd för att mina känslor svalnar över tid och vi kommer till slut bli sittande som bästa vänner i TV soffan i ett sexlöst förhållande då jag tappat intresset att ta initiativ. Såg fifty Schades nyligen, kom att tänka på kontraktet som tjejen fick. Kanske skall prova något sådant (inget kontrakt vad hon måste göra etc) Utan mer en mall med en massa skamliga förslag med kryssrutor typ. Nyfiken på, skulle jag gärna prova, Gillar skarpt, Vill jag absolut inte prova osv. Då behöver hon inte prata om det, jag får en bild av vad hon gillar och kan känna mig trygg i att introducera nya saker utan att känna mig som en "ful gubbe" Vad tror ni om det?
    Anonym (Ellie) skrev 2019-10-29 14:36:04 följande:
    Nja jag tror inte att kryssrutor skulle lösa något. Utifrån min horisont så låter det dom att ditt problem bottnar i att du inte har någon aning om vad hon gillar och hon visar och berättar inte det. Allt du har skrivit här börjar med -jag tror att- det blir ju ett problem i sig för det är svårt att komma vidare ifrån det.

Egentligen så kan ju din fru vara helt nöjd med hur det är nu och inte vill ändra nåt, det kan ju också vara så att hon inte alls gillar sex men har allt sex för din skull, eller kanske hon vill ha mer sex än ni har nu fast kanske ännu mer vanilj eller nåt annat än det du tycker är spännande eller så tycker ni om exakt samma saker. Vem vet?! Och oavsett så går det kanske att kompromissa om vissa saker men inte om andra.

Hursomhelst om du vill komma vidare ur ditt nuvarande dilemma så måste du få veta hur hon ser på ert sexliv och hur hon skulle vilja att det utvecklas eller inte utvecklas.

Med det sagt! Jag förstår att det inte är lätt men sex bygger på kommunikation och du kommer inte undan det hur du än gör.
    Du har helt rätt i allt du skriver, allt börjar med kommunikation. Och det är just det som är problemet, jag försöker kommunicera men det blir monolog. Har försökt i säkert 15år till och från på olika sätt utan att hitta något som verkar fungera. Därav min ide med kryssrutor, de har jag inte provat. Ser framför mig om man är pryd eller obekväm så kanske det är lättare att fylla i ett formulär än att faktiskt uttrycka det i talFlört
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-10-29 11:14:41 följande:
    Att inte få vara den man är som människa kväver långsamt.

Alla vill inte diskutera sex, alla gillar inte att prata snusk.

Alla vill inte dela med sig av vad man gör i sin ensamhet, för det angår absolut ingen!

Förstå att hon är nöjd som deg är. Varför ska hon tvingas (för det är påtvingat om man gör det för husfridens skull, mot sin vilja) att göra sexuella saker som hon helt uppenbart inte vill?

Låt dig nöjas, har du fått dessa idéer först nu efter 20 år???
    De resonemanget köper jag inte, jag vill inte påtvinga min fru något hon inte gillar, det är därför jag vill kommunicera, kan mycket väl vara så att jag är lite vildare på det sexuella planet än vad hon är men man är väl två i ett förhållande? Jag skall väl inte behöva gå och må dåligt för att hon skall ha det bra? Då låter ganska trist! Hela iden är att kompromissa lite, om hon ger mig lite av det jag vill ha så kommer hon få tusenfalt tillbaka, min frustration går ju delvis ut över annat än sex. Tror att hon skulle uppskatta om jag var ännu gladare, hade mer energi och mår bättre....
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-10-29 15:24:43 följande:
    Men herregud.... Vad för förslag skulle det kunna tänkas vara?

Skulle min sambo presentera något sånt för mig skulle jag överväga att separera.
    Tur jag inte är gift med dig dåFlört
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-10-29 15:31:13 följande:
    Och det kom du på efter 20 år...

Så hon ska göra våld på sin integritet för att du ska må lite bättre, med bekostnad av sin kropp. Försök att inse att hon inte vill!
    Nu får du väl ändå ge dig!
    Såna som du tycker alltid kvinnan har rätt, det viktiga är att kvinnan mår bra och får precis som hon vill, skit i hur männen mår. Du måste ha en väldigt förstående man. Själv är jag bara gjord av kött och blod med mina behov för att må bra. Kan du inte acceptera det så vänligen skriv inget mer i denna tråden.....

Och jag lovar dig, jag avgudar min fru, anledningen till att jag startade denna tråd är att jag vill fortsätta att utveckla vår relation där bägge mår bra för att det skall hålla över tid. Är det så svårt att förstå?
    Anonym (Ellie) skrev 2019-10-29 15:43:01 följande:
    Ja det är sant. Du kan ju alltid försöka.

Kanske har jag lite svårt att till fullo sätta mig in i HUR svårt det är för dig att få din fru att prata med dig. Har du testat att prata om varför hon inte vill prata om sex? Om du vet varför hon inte kommunicerar kanske det ger nåt?
    Klart jag har, hon brukar bara uttrycka att hon tycker att allt är toppen, då har jag frågat typ, Det måste ju finnas saker som du vill ha mer av, saker du vill ha mindre av, då lovar hon att fundera men sen kommer det aldrig några svarRynkar på näsan
    Plupp73 skrev 2019-10-29 16:17:48 följande:

Hon kanske är nöjd med sexlivet, och möjligen har hon ingen ytterligare önskan, och kanske inte har behov av utveckling heller.

Ni har varit ihop i 20 år....det är inte så att hon är på väg in i klimakteriet...?

De hoppas jag inte, hon fyllde nyss 40Flört
    Anonym (Ellie) skrev 2019-10-29 16:12:19 följande:
    Vad menar du att hon inte vill? Kommunicera?

Eller menade du att hon inte vill laborera i sängen?

Varken ts eller du och jag vet vad hon vill eller inte vill. Hon har ju inte sagt vad hon vill i sängen. Att hon inte pratar vet vi ju men inte varför. Det är inte alls säkert att hon inte VILL prata. Hon kan lika gärna tycka att det är svårt, pinsamt eller skamligt. Hon kanske egentligen tänder på helt utflippade grejer som hon inte ens vågar berätta för ts.

Men OM det är så att hon som du inte vill ändra på nåt i sexet och inte vill prata alls om sex så behöver hon ju förmedla det på något sätt. DÅ Först vet ju ts vad som gäller och kan ta ställning till det.

Kommunikation går liksom inte att komma runt i en relation. Ska man leva tillsammans så får man nog räkna med att ens partner vill kommunicera.
    Nej alltså så här, jag har efter 20 års relation ingen aning om vad hon har för tankar kring sex, de sexliv vi har idag och det jag vet fungerar varje gång har jag listat ut eller provat mig fram till. Har aldrig fått något konkret ifrån henne, klart att vi gör saker i sängen idag som vi inte gjorde för 20 års sedan men all den utvecklingen har skett endast på grund av mig. Jag måste ju vara guds gåva till kvinnornaFlört (skämt) Jag har ingen aning om vad hon gillar men hon blir kåt som ett djur och kommer stenhårt varje gång jag vill ha sex... Jag har inget emot att ta kommandot men jag vill ju inte flyga på henne i tvättstugan och sätta på henne stenhårt mot tvättmaskinen utan att veta att hon skulle uppskatta det. Det skulle ju vara våldtäkt! Men om jag hade fått en liten hint om att hon skulle gå igång stenhårt på det så hade jag naturligtvis gått henne till mötes, skulle inte ha något emot att göra saker utanför min komfort zon, men skulle ju önska att det är ömsesidigt...
    Anonym (Ellie) skrev 2019-10-29 16:27:24 följande:
    Nej det tror inte jag. Men det är ju inte konstigt om det blir lite rutin i sängen när man har varit ihop i 20 år. Jag tycker fan det är bra gjort att fortfarande ha ett bra och regelbundet sexliv. Kan man ens fortfarande tycka att det är spännande då länge?
    Vist är det fantastiskt, tror det finns massor vi skulle kunna krydda vårt sexliv med som vi inte provat ännu men det bygger ju på att vi kan prata med varann och komma överens om vad som känns spännande respektive vad som inte känns ok.
Svar på tråden Hur skall jag få min fru att förstå