Anonym (Ellie) skrev 2019-10-29 16:12:19 följande:
Vad menar du att hon inte vill? Kommunicera?
Eller menade du att hon inte vill laborera i sängen?
Varken ts eller du och jag vet vad hon vill eller inte vill. Hon har ju inte sagt vad hon vill i sängen. Att hon inte pratar vet vi ju men inte varför. Det är inte alls säkert att hon inte VILL prata. Hon kan lika gärna tycka att det är svårt, pinsamt eller skamligt. Hon kanske egentligen tänder på helt utflippade grejer som hon inte ens vågar berätta för ts.
Men OM det är så att hon som du inte vill ändra på nåt i sexet och inte vill prata alls om sex så behöver hon ju förmedla det på något sätt. DÅ Först vet ju ts vad som gäller och kan ta ställning till det.
Kommunikation går liksom inte att komma runt i en relation. Ska man leva tillsammans så får man nog räkna med att ens partner vill kommunicera.
Nej alltså så här, jag har efter 20 års relation ingen aning om vad hon har för tankar kring sex, de sexliv vi har idag och det jag vet fungerar varje gång har jag listat ut eller provat mig fram till. Har aldrig fått något konkret ifrån henne, klart att vi gör saker i sängen idag som vi inte gjorde för 20 års sedan men all den utvecklingen har skett endast på grund av mig. Jag måste ju vara guds gåva till kvinnorna

(skämt) Jag har ingen aning om vad hon gillar men hon blir kåt som ett djur och kommer stenhårt varje gång jag vill ha sex... Jag har inget emot att ta kommandot men jag vill ju inte flyga på henne i tvättstugan och sätta på henne stenhårt mot tvättmaskinen utan att veta att hon skulle uppskatta det. Det skulle ju vara våldtäkt! Men om jag hade fått en liten hint om att hon skulle gå igång stenhårt på det så hade jag naturligtvis gått henne till mötes, skulle inte ha något emot att göra saker utanför min komfort zon, men skulle ju önska att det är ömsesidigt...