• Tue 29 Oct 2019 08:35
    775 visningar
    4 svar
    4
    775

    Leva billigt som student

    Hej!Glad

    Jag är en tjej på 28 år som bor i Stockholm och är student. 
    Jag vill/måste hålla ner på mina utgifter och undrar om ni har några tips? Det gäller alla möjliga saker. 
    Jag undrar också om ni vet hur man kan göra billiga men roliga saker med kompisar?Glad

  • Svar på tråden Leva billigt som student
  • Tue 29 Oct 2019 13:08
    #1

    Vad har du för utgifter idag? Om du vill rada upp så är det lättare att ev. ge förslag hur du kan dra in eller ersätta med något billigare.
    Hur bor du?

  • Wed 30 Oct 2019 07:15
    #2

    Jag bor hemma, och jag har redan så låga utgifter jag kan ha. Tänkte mer om någon hade nåt supertips som inte många känner till gällande mat, kläder, hudvård och allt sånt. Sedan givetvis hur man kan göra billiga och roliga saker med vänner???? Stockholm är stort, finns många ställen man inte känner till som kanske har bra erbjudanden t.ex.

  • Thu 31 Oct 2019 08:14
    #3
    Fröken123 skrev 2019-10-30 07:15:13 följande:

    Jag bor hemma, och jag har redan så låga utgifter jag kan ha. Tänkte mer om någon hade nåt supertips som inte många känner till gällande mat, kläder, hudvård och allt sånt. Sedan givetvis hur man kan göra billiga och roliga saker med vänner???? Stockholm är stort, finns många ställen man inte känner till som kanske har bra erbjudanden t.ex.


    För att hålla ner utgifterna
    Mat - ät hemma
    Kläder - köp inget, med största sannolikhet har du tillräckligt med kläder
    Hudvård - Minimera behovet, fundera på om du verkligen behöver dyra alternativ
    Övrigt - taxi, krogliv, alkohol, behandlingar är dyrt

    Roliga saker hänger naturligtvis på vad ni tycker är roligt men det finns en hel del man kan göra utan större kostnader, besöka museum, picnic, långa vandringar, sällskapsspel, filmkväll hemma, bjuda på mat hemma. 
  • Thu 14 Nov 2019 20:56
    #4

    Tack för ditt tips!!Glad

Svar på tråden Leva billigt som student