Jobbigt!
Hej!
Från oktober månad så drar kronofogden nästan 7100:- på en av lönerna jag har där jag ska få kvar nästan 4700:-, denna lön är en fast inkomst.
Jag har ett annat extra arbete som jag tjänar mellan 3000:- - 9000:- efter skatt beror på hur mycket hjälp dom behöver ha, men dom har räknat ut att jag får ut 9700 före skatt varje månad och det går dom på, men det får jag inte.
Efter räkningarna är betalda denna månad så fick jag kvar 381:- och nu har jag knappt 10:- kvar till nästa lön som jag vet redan nu blir ännu sämre månad.
Alltså är det på riktigt att jag ska leva så här i 8 månader OM inga fler skulder hinner hamna där förstås då blir det typ många år till.
Jag vet att jag får skylla mig själv när det gäller detta, men det jag tycker är konstigt är att kronofogden räknar på mitt extra jobb 9700:- före skatt när jag aldrig får ut samma varje månad.
Nån som kanske har suttit eller sitter i samma sits och vill dela med sig om sin liv situation?
Jag ska väl också säga att jag är en ensam person som är 40+
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-14 06:17
Oktober förlorade jag 1057:-
November förlorade jag 2820:-
December förlorade jag 508:-
Januari kommer jag att förlora 1194:-
Jätte, jätte, tungt är detta pga att krono räknar alltid att jag får ut 9700:;- före skatt på mitt extra jobb.