Hur välja äggdonator?
Själv har jag barn med hjälp av spermadonator via klinik här i Sverige. Då fick jag ju allt matchat av kliniken och tyckte det var skönt att slippa välja.
Tack Anonym (Minna)! Och grattis! Intressant att läsa att dina vänner valde utifrån ett ytterligare sätt att bli matchad; av kliniken fast med hjälp av egna foton. Vet du vid vilken klinik i S:t Petersburg som detta var möjligt?
Jag fattar inte detta, det finns så många barn som inte har en familj, som lever under fattiga förhållanden etc. Varför adopterar man inte, rent biologiskt blir ju inte ts släkt med barnet ändå?
Sen kan vi ju även diskutera det etiska med äggdonation, ja absolut det är osjälviskt att ge möjligheten till någon att få ett barn. Men samtidigt så blir det human trafficing, många äggdonationer sker i fatiiga länder tex ukraina, ryssland georgien etc där kvinnan i princip måste göra det för att överleva; sälja sin kropp till rika västerlänningar. nej men det äcklar mig
Så du påstår alltså att det ger mer psykisk ohälsa att adopteras än att bo kvar på barnhem som i många fall inte har resurser att ta hand om barnen eller att barnet får växa upp utan en familj heeela barndommen....