Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Jag hoppas på plus till jul eller ännu hellre redan 1 december då jag har bim. Vi har försökt i tre år. Jag har varit på utredning som visade att allt såg bra ut, inga myom eller polyper men problemet är min ålder och att äggen blir allt färre. Jag är över 40 så det är ju tyvärr inte så konstigt. Vi borde gå vidare till ivf men har inte riktigt råd så hoppas på att vi forsätter själva och hoppas vi träffar guldägget.

• Anonym (Sanna)

En plan låter bra Amidina.

Min man äter lite extra zink och selen som ska vara bra. Det kan ju vara hans spermier som är slöa också.

Vi har barn sen tidigare så därför måste vi göra privat-ivf.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-19 20:44:35 följande:

Jag har också BIM 1/12 och hoppas annars på ett plus i juldagarna. ????

Jag visste inte att IVF kostar, är det så överallt?

Om man inte har barn sen tidigare så kan man få två landstingsförsök gratis men om man har barn så får man vända sig till privata kliniker och då kostar det.
  • Anonym (Sanna)
    Julia33 skrev 2019-11-19 22:17:33 följande:

Hej! Slutade med p-piller i början av oktober då vi bestämde oss för att börja försöka. Har inte haft mens ännu men har gjort tester (såklart......) vilket inte visar något alls. Just nu vill jag bara få mens så att jag vet att kroppen är någorlunda på G! Hänger gärna på den här tråden då vi önskar och hoppas på ett plus

Hoppas ägglossning och mens kommer igång snart så ni kan sätta igång.
  • Anonym (Sanna)
    2014 baby skrev 2019-11-19 21:54:02 följande:

hej jag är en tjej på snart 35 och min kille 44 håller på att skaffa barn och jag har bim 25/12 så hoppas på ett pluss såklart! får man hoppa med här???? 

Välkommen! Tänk om ni får bästa julklappen!
  • Anonym (Sanna)
    Dalkullamamma skrev 2019-11-21 21:03:47 följande:

Har ni ansökt om vårdbidrag.? Inte läst alla kommentarer , endast din första kommentar. Jag hoppas ni får ett kärleksbarn tillsammans.

Vårdbidrag?

Vi har barn sen innan så ivf får vi bekosta själva.
  • Anonym (Sanna)

Mensen kom så nu laddar jag om... I mellandagarna hoppas jag på ett plus.

• Anonym (Sanna)
    Jagomina skrev 2019-12-07 11:56:07 följande:

Hoppar på här jag också. Vi har försökt sedan i juli. Tidigt MF i aug och sedan dess har min kropp mest varit helt kaos. Jag har alltid varit som en klocka med både Äl och mens med 30 dagars cykel. Alltid. Men numer kommer allt lite när som helst. Förra cykeln vara på endast 26 dagar. Borde ha bim någonstans mellan 24/12-29/12. Har äl typ nu. Valt att inte köra med stickor denna månaden då det mest stressar. Dock så testar jag tempa denna månaden för första gången. Någon annan som tempar? ????

Beklagar ditt mf. Hoppas kroppen är på banan nu och att ni prickar rätt.

Jag tempar varje dag, har gjort det sen i somras. Tycker det är bra för att kolla när ägglossning varit. Jag missar alltid stegringen på äl-stickor så de använder jag inte.
  • Anonym (Sanna)
    Jagomina skrev 2019-12-07 11:56:07 följande:

Hoppar på här jag också. Vi har försökt sedan i juli. Tidigt MF i aug och sedan dess har min kropp mest varit helt kaos. Jag har alltid varit som en klocka med både Äl och mens med 30 dagars cykel. Alltid. Men numer kommer allt lite när som helst. Förra cykeln vara på endast 26 dagar. Borde ha bim någonstans mellan 24/12-29/12. Har äl typ nu. Valt att inte köra med stickor denna månaden då det mest stressar. Dock så testar jag tempa denna månaden för första gången. Någon annan som tempar? ????

Beklagar ditt mf. Hoppas kroppen är på banan nu och att ni prickar rätt.

Jag tempar varje dag, har gjort det sen i somras. Tycker det är bra för att kolla när ägglossning varit. Jag missar alltid stegringen på äl-stickor så de använder jag inte.
  • Anonym (Sanna)
    Jagomina skrev 2019-12-07 17:23:45 följande:

Tack. Tycker du att du lyckas se på tempen att idag är det ägglossning eller märker man/du det först efter. Tempen ska väl först gå ner vid äl, för att sen stiga efter? Eller har jag fel?

För mig går tempen ner dagen innan ägglossning eller samma dag men den behöver tydligen inte göra det. Sen ska tempen höjas tre dagar och stanna på ungefär samma temperatur efter det. Jag går också efter sekret så när jag har äggviteliknande så vet jag att ägglossningen är dagen efter. Använder mig av appen Fertily friend och den sätter ut ägglossningen först efter fyra, fem dagar. Då tittar jag mest om appen sätter ut samma dag som jag själv tror ägglossningen varit. Jag ibland ont också när ägget släpper så jag tycker jag har rätt bra koll.
  • Anonym (Sanna)
    Planerar2020 skrev 2019-12-08 07:12:39 följande:

Hoppar gärna in här jag också :)

Plockade ut min spiral i juli i år inför försök till ett tredje barn. Har två pojkar innan på 4 respektive 7 år.

Har försökt 3 månader aktivt av dessa snart 6 månaderna. Senaste månadens cykel har varit så knepig och utdragen. Alltid haft oregelbunden mens men brukar snitta på runt 31 dagars cykel.

Okej. Nu skall jag försöka sammanfatta senaste månadens märkliga cykel.

Oktober:

Mens 28/10-31/10, kom på CD37. Brukar normalt ha cykel på 31 dagar. Oktober hade jag ÄL runt 13/10.

November:

12/11 ÄL-stegring sker runt då jag borde få ÄL på CD16. Dock aldrig lika starkt streck som teststrecket. Vi myser regelbundet fram till detta.

15/11-22/11 extrem molvärk och ljusrosa flytningar. Dessa flytningar håller på till 22/11. Molvärken fortsätter dock till och från fortsättningsvis.

27/11 BIM på CD 31, ingen mens och inget positivt gravtest.

December:

3/12-7/12 mycket finnar.

6/12 CD 40, BIM+9 och jag får ÄLsekret och positivt digitalt ÄLtest.

7/12 CD 41, BIM+10 och fortsätt positivt digitalt ÄLtest som stegrar. Samt molvärk.

Hoppas nu på att denna ägglossning blir lyckad och att ägget verkligen släpper! I så fall blir BIM runt julafton :D

Spännande! Håller tummarna! Vilken perfekt julklapp ett plus på stickan skulle vara.
  • Anonym (Sanna)
    Jagomina skrev 2019-12-11 08:50:59 följande:

Godmorgon. Någon som kan hjälpa mig tyda detta ???? (Sanna?) kanske är svårt redan nu men ändå.

4/12 36,38

5/12. 36,32.

6/12 36,29.

7/12 36,05.

8/12 36,50.

9/12 36,40.

10/12 35,90.

11/12 36,60.

Bim någon gång mellan 24/12-29/12.

Jag har haft vattniga flytningar sedan den 7/12. Och lite ont i äggstockarna som jag brukar ha. Dock inte markant mer en specifik dag. Frågan är om äl var 7/12 el 10/12 . Det är ju en hel vetenskap det här. Haha. Den 7/12 var mannen bortrest så jag håller alla mina tummar för att den var den 10/12. Enl min app borde den komma den 10/12 men det är ju ingen garanti när mina cyklar varierar i längd varje månad.

Det är ju lite svårt veta men får du tre höjningar idag, imorgon och på lördag så kan det tyda på att det var 10:e. Hoppas på det.
  • Anonym (Sanna)
    Planerar2020 skrev 2019-12-12 08:22:40 följande:

Jaha, så kom mensen på CD46. Trots att alla ÄLtest visat på tydlig ÄL i helgen som var. Nu lägger jag allt som har med bebistillverkning att göra på hyllan.

Nej så tråkigt. Tillåt dig vara ledsen, kanske kan du komma igen sen efter en tid. Kram.
  • Anonym (Sanna)
    Jagomina skrev 2019-12-16 10:39:25 följande:

Tempen har fortsatt att stiga. :) Det måste väl iaf betyda att jag har haft äl. Från den 12/12 till idag har den legat på 36,6-36,9. Så jag tycker äl borde varit vid dippen den 10/12 då tempen låg på 35,9. Nu är det bara den eviga väntan kvar

Ja och väntan är ju så lång. När har du bim?

Själv har jag ägglossning nu i dagarna. Tänker nog testa på Annandagen.
  • Anonym (Sanna)

Så spännande med alla som ser svaga streck eller misstänker graviditet och så kul med att låta sambon få reda på det genom att klura ut ultraljud från bokstäverna.

Jag har ordentlig molvärk på vänster sida. Appen säger att ägglossningen var i fredags utifrån tempen. Om jag går efter sekret osv så var den förra söndagen, alltså att jag är äl+8 idag. Nu vet jag inte... Har vi missat vår chans? Jag hade tänkt testa på Annandagen, bim-3, eller kanske det är för tidigt. Nu säger appen att bim är 3/1. :-O

• Anonym (Sanna)
    Fizelisan skrev 2019-12-23 22:30:45 följande:

]Jag behöver eran hjälp,jag plussade idag den 23/12

Med ett clearblue digital test,visade gravid 1-2? hade min sista mens 29/11-2/12 .

Men jag förstår inte i vilken vecka jag är i? Är de typ vecka 4 eller 5..

Tacksam för hjälp!

Grattis!

Du är i v 4 (3+?)
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!