• Le0nora

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Planerar2020 skrev 2019-12-08 07:12:39 följande:

Hoppar gärna in här jag också :)

Plockade ut min spiral i juli i år inför försök till ett tredje barn. Har två pojkar innan på 4 respektive 7 år.

Har försökt 3 månader aktivt av dessa snart 6 månaderna. Senaste månadens cykel har varit så knepig och utdragen. Alltid haft oregelbunden mens men brukar snitta på runt 31 dagars cykel.

Okej. Nu skall jag försöka sammanfatta senaste månadens märkliga cykel.

Oktober:

Mens 28/10-31/10, kom på CD37. Brukar normalt ha cykel på 31 dagar. Oktober hade jag ÄL runt 13/10.

November:

12/11 ÄL-stegring sker runt då jag borde få ÄL på CD16. Dock aldrig lika starkt streck som teststrecket. Vi myser regelbundet fram till detta.

15/11-22/11 extrem molvärk och ljusrosa flytningar. Dessa flytningar håller på till 22/11. Molvärken fortsätter dock till och från fortsättningsvis.

27/11 BIM på CD 31, ingen mens och inget positivt gravtest.

December:

3/12-7/12 mycket finnar.

6/12 CD 40, BIM+9 och jag får ÄLsekret och positivt digitalt ÄLtest.

7/12 CD 41, BIM+10 och fortsätt positivt digitalt ÄLtest som stegrar. Samt molvärk.

Hoppas nu på att denna ägglossning blir lyckad och att ägget verkligen släpper! I så fall blir BIM runt julafton :D

Hörredu har du tagit ett till gravtest sen dess? Det låter nästan onekligen som det redan ligger ett litet liv i dig. Jag har en vän som inte fick positivt test förrän tredje veckan av tre test. Hon var alltså gravid hela tiden men var väl så låghormonad att det inte visades på testen. Jag skulle rekommendera varmt att ta ett till test om några dagar för att se så det inte är nåt. För jag menar ÄL-test slår ju ut på graviditet också ;) hoppas!!
    Ssandra skrev 2019-12-09 13:57:29 följande:

Hoppar in här!

Jag är på BIM-5 idag, ÄL+10! tog ett cb vanligt igår som jag kunde se ett svagt plus på, men idag tog jag ett cb early och det visade typ negativt, men tyckte ändå jag kunde skymta något litet svagt!!

Tog även ett ÄL test igår kväll som var super positivt!! Starkare streck än kontrollstrecket!

Känner mig verkligen gravid denna månad och gjort sedan dag 2 efter ägglossning!

Men vi får väl se.. ska ta ett nytt test imorgon. Vi har försökt i 6 månader nu, så 5e försöket nu! Slänger in bilderna på testet jag tog igår och ett på det jag tog idag

Jag kände mig också gravid bara nån dag efter ÄL och 13 dagar senare fick jag det bekräftat :'D
  • Le0nora
    EaL skrev 2019-12-10 20:59:17 följande:

Ägglossning igår, känner stickning i vänster bröst, inte hela tiden men ibland hugger det till lite som ett nålstick, samt tidigare idag en mild smärta på vänster sida magen långt ner.

Kan det vara extremt tidiga tecken på graviditet ? Kan man få symtom innan de 7 dagar det tar för ägget att fästa?

Jag hade molvärk samma dag jag blev befruktad och varje dag utom tre fram tills ett positivt test 13 dagar senare. Så jo, molvärken kan visst vara pga en lyckad befruktning. Men det behöver inte vara så. Hoppas inte för mycket för då blir du bara besviken sen<3
  • Le0nora
    EaL skrev 2019-12-15 18:46:43 följande:

Okej! Intressant! Hände en annan grej igår som jag också blev funderade över. Dagen innan mens har jag alltid fått en ljusrosa flytning som är som gelé eller slime, alltså väldigt klibbig.

Igår fick jag det också men jag ska inte ha mens nu, och mensen dök inte upp idag som den borde om man går efter flytningen jag brukar få som såg ut som denna jag fick igår... kan det vara nidingblödning?

Det låter liite tidigt för att vara nidis men absolut är det ändå möjligt. Alla kroppar beter sig olika :) du får sikta på att göra gravtest till helgen då, eller om du kan vänta ända till julafton bara för att isåfall UTIFALL ATT få en himlans fin julklapp att dela med dig av till pappan. <3

Uppdatera gärna här, spännande att följa :D och ta test även om du får mens. Kroppen kan ju vara lite trög på att fatta så det är inte omöjligt att den menstruerar trots befruktning. Så hade jag tänkt göra men fick positivt redan när jag testade första gången Bim-2 :)<3
  • Le0nora
    Gosan28 skrev 2019-12-16 17:14:44 följande:

Hej på er,

Jag har bim på julafton och är redan så nyfiken! Är på äl+5 eller kanske +6 idag och har spänningar i magen och små stickningar som att det pirrar i magen. Kan man få symptom så tidigt?

Det är vårt andra försök så känner mig nervös men hoppfull! 

Ifall du inte redan läst vad jag svarat på andra i denna tråd så kände jag nån typ av stick och molvärk i olika delar av tjejmagen varenda dag utom tre av dom efter ägglossningen fram till jag tog testet 13 dagar efteråt. Fick även massor av symptom som knappast var något inbillat. Saker smakade annorlunda (ÄL+7), tålde inte vissa lukter helt plötsligt en dag (ÄL+10). Bland annat och ihop med massor av andra grejer som också var framgooglade möjliga gravidsymptom. En annan grej var att jag frös något så fruktansvärt för ingenting även det rätt tidigt efter ÄL kan tyvärr inte säga dag där för jag tänkte på det "för sent" så minns inte första gången jag la märke till det så att säga.

Jag hoppas du sitter och är preggo just i detta nu, ser fram emot uppdatering när du testat :D<3
  • Le0nora
    Gosan28 skrev 2019-12-17 15:42:42 följande:

Jag läste faktiskt ditt meddelande också! Men ja vad spännande :D Grattis till er! Så glad för din skull. Hoppas allt går vägen nu. Var det nyss du plussade eller? Vilken vecka är du i i så fall?

Är så nyfiken på att testa men måste hålla mig några dagar till. Förhoppningsvis håller jag mig till fredag men kommer nog inte klara det och testa trots allt på torsdag även om det är osannolikt att det visar något!

Tack, nja nu är det ett tag sen. 5e november ÄL, 19e testade jag och nu är jag enligt appen på 7+6 :) kub är bokat den 15e januari. Tur vi har massor av planer nu i december så tiden går fort fram tills dess!
  • Le0nora
    Gosan28 skrev 2019-12-17 16:27:43 följande:

Wow så fantastiskt. Stort grattis till er!!! Hur länge försökte ni innan det gick vägen?

Tack fina du<3 jag slutade med p-piller efter fyra månader användning i slutet på juli. Första skyddlösa dagen var då första augusti. Bestämde oss för att inte kolla upp nåt med ägglossning och fertila dagar för ville att bebis skulle "bli när det blir" så att säga. Men så var jag skengravid och kände att jag ville se så allt satt i system för befruktning. Började därmed använda menskoll-app och tempa varje dag. Hade en superfin övertydlig ägglossning och blev således gravid på "första uppkollade försöket" kan man väl säga då :') vet ju inte om jag hade ägglossning tre månaderna före eftersom vi inte kollade, så därför säger jag första försöket till dom som frågar och vill ha en kort historia xD
  • Le0nora
    Anonym (Hejåhå) skrev 2019-12-18 16:16:08 följande:

Annan effekt

Blir väl ändå lättast att se om det är en helt vanlig bild? Effekterna förstör tycker jag. Men nog ser det ut att vara ett vänstra streck där allt. Testa igen och ta en normal bild denna gången och lägg upp så blir vi nog alla klokare tror jag :)
  • Le0nora
    Anonym (Hejåhå) skrev 2019-12-19 02:59:16 följande:

Haha, jag förstår. Men man vill ju så gärna se, hihi

Jo jag förstår det men ett gravtest ska du inte behöva titta på i olika ljus ens. Du ska se ett streck utan att tvivla på om det är nåt där. Ser du inte ordentligt får man ha rejält med massa is i magen och vänta en eller två dagar tills man testar igen. Det är det som väldigt många gör fel, testar för tidigt. Och då försätter man sig bara i en eventuellt falsk besvikelse. Ha tålamod, för är det så att du är gravid så kommer du se det tydligare om några dagar. Jag lovar dig!<3
  • Le0nora
    Anonym (Hejåhå) skrev 2019-12-19 09:07:16 följande:

Bilderna blir så otroligt dåliga här men nu ser jag ett klart streck!! :D

Jamen serru, understa är synligt positiv även med den dåliga kvalitén på denna sida. Fantastiskt, grattis och välkommen till klubben!<3
    Nathaliejj skrev 2019-12-19 13:12:47 följande:

Plussade äntligen!

Samma till dig, grattis och välkommen till klubben!<3
  • Le0nora
    Anonym (Hejåhå) skrev 2019-12-20 15:31:44 följande:

Tack snälla <3 hoppas de går vägen. Fick utomkvedsskap 30 oktober o opererades akut! Men känns annorlunda nu på ett positivt sätt!

Fy så trist med utomkved, vilken vecka märktes det? Jag är själv på 8+5 nu och det känns såååå långt till Kub den 15e januari :'( största rädslan är MA där och då..
    Hadt skrev 2019-12-20 16:32:32 följande:

CB testa tidigt

ÄL+10/11 idag, ser ett streck i verkligheten. Ser blått ut.

Har frågat i flera trådar och folk säger att det ser positivt ut! Har börjat vågat hoppas!

Tänkte fortsätta testa varje morgon nu, vill så gärna berätta för min sambo julaftonsmorgon om allt fortsätter såhär. Hade blivit världens bästa julklapp till honom <3

Dock så svårt att inte säga något redan nu! Vill bara berätta!

Väldigt tydligt positivt, stort grattis<3 se till att hålla ut tills julaftonsmorgonen, nog för att det redan är en stor grej men blir såååå himla fint att veta just på julafton!
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!