• Gosan28

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Hej på er,
    Jag har bim på julafton och är redan så nyfiken! Är på äl+5 eller kanske +6 idag och har spänningar i magen och små stickningar som att det pirrar i magen. Kan man få symptom så tidigt?

Det är vårt andra försök så känner mig nervös men hoppfull! 

• Gosan28
    Jagomina skrev 2019-12-16 19:19:39 följande:

Hej! Känner precis som du. Också bim julafton. Tänk vilken julklapp om man får ett plus då Jag har känt av smärta precis som vid äl och lite ömmande rygg idag. Brukar alltid få ont ca 4-5 dagar innan mens så jag hoppas att detta onda är ett gott tecken. Man blir ju dock lätt lite skengravid när man längtar så mycket. Haha! Vi har försökt i 5 månader nu. Hade ett MF i aug.

Åh vad spännande!!! Jag håller tummarna för oss :)

Ja det är jobbigt när man längtar så mycket och kolla så gärna. Har du haft några andra symptom? Tror egentligen bara att alla "symptom" är inbillning såhär tidigt... Går det att känna symtom innan ägget har fäst? Hört att det fäster först 7-10 dagar efter äl.
  • Gosan28
    Jagomina skrev 2019-12-16 22:43:37 följande:

Jag också Nej innan ägget fäst borde det vara omöjligt att känna något. Men jag har känt tidigt med alla mina. Typ en vecka en och en halv innan bim. Och plussat innan bim med tvåan och trean. Trean hade jag en nidblödning med också så nu är man lite spänd och väntar nästan på en sådan också.

Trots att jag gjort detta innan så blir man ändå helt förvirrad och testgalen när bebisverkstan är igång. Ingen graviditet är ju den andra lik heller. Och det kan jag verkligen skriva under på. Alla mina tre har varit helt olika.

Idag har jag mått väldigt illa. Det är nog det symptomet jag reagerat på som jag aldrig brukar ha. Hade du också äl runt den 10e?

Okej vad kul! Då kanske det inte är omöjligt ändå. Man hör så mycket olika historier så ibland vet man inte vad man ska tro på!

Jag fick fyllt utslag på äl testet på kvällen den 10e och på morgonen den 11e. Sedan hade jag lite ont i magen på dagen den 11 så tror nästan det var då ägget släppte.

Det är är mitt andra försök någonsin så är väldigt grön på allt vilket är spännande och förvirrande.

När tänkte du testa dig? I helgen då kanske? Om du har plussat tidigare innan bim.
  • Gosan28
    Jagomina skrev 2019-12-17 12:40:56 följande:

Härligt med första gången. Då är allt ännu mer spännande ju! Jag vill helst testa igår. Haha. Men ska nog försöka ha is i magen till julafton. När tänkte du testa?

Ja det känns så spännande, typ det enda jag kan tänka på! Har fortsatt ont i magen idag samt gasig i magen (är aldrig gasig annars)... Åh ja nu kanske är lite tidigt att testa? Jag tänker nog att jag testar med ett sådant tidigt test på fredagmorgon... kommer inte klara av att hålla mig till julafton haha! Kommer vara värre än alla barn innan julafton då ????
  • Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-17 15:35:55 följande:
    Ifall du inte redan läst vad jag svarat på andra i denna tråd så kände jag nån typ av stick och molvärk i olika delar av tjejmagen varenda dag utom tre av dom efter ägglossningen fram till jag tog testet 13 dagar efteråt. Fick även massor av symptom som knappast var något inbillat. Saker smakade annorlunda (ÄL+7), tålde inte vissa lukter helt plötsligt en dag (ÄL+10). Bland annat och ihop med massor av andra grejer som också var framgooglade möjliga gravidsymptom. En annan grej var att jag frös något så fruktansvärt för ingenting även det rätt tidigt efter ÄL kan tyvärr inte säga dag där för jag tänkte på det "för sent" så minns inte första gången jag la märke till det så att säga.

Jag hoppas du sitter och är preggo just i detta nu, ser fram emot uppdatering när du testat :D<3

Jag läste faktiskt ditt meddelande också! Men ja vad spännande :D Grattis till er! Så glad för din skull. Hoppas allt går vägen nu. Var det nyss du plussade eller? Vilken vecka är du i i så fall?

Är så nyfiken på att testa men måste hålla mig några dagar till. Förhoppningsvis håller jag mig till fredag men kommer nog inte klara det och testa trots allt på torsdag även om det är osannolikt att det visar något!

• Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-17 15:35:55 följande:
    Ifall du inte redan läst vad jag svarat på andra i denna tråd så kände jag nån typ av stick och molvärk i olika delar av tjejmagen varenda dag utom tre av dom efter ägglossningen fram till jag tog testet 13 dagar efteråt. Fick även massor av symptom som knappast var något inbillat. Saker smakade annorlunda (ÄL+7), tålde inte vissa lukter helt plötsligt en dag (ÄL+10). Bland annat och ihop med massor av andra grejer som också var framgooglade möjliga gravidsymptom. En annan grej var att jag frös något så fruktansvärt för ingenting även det rätt tidigt efter ÄL kan tyvärr inte säga dag där för jag tänkte på det "för sent" så minns inte första gången jag la märke till det så att säga.

Jag hoppas du sitter och är preggo just i detta nu, ser fram emot uppdatering när du testat :D<3

Jag läste faktiskt ditt meddelande också! Men ja vad spännande :D Grattis till er! Så glad för din skull. Hoppas allt går vägen nu. Var det nyss du plussade eller? Vilken vecka är du i i så fall?

Är så nyfiken på att testa men måste hålla mig några dagar till. Förhoppningsvis håller jag mig till fredag men kommer nog inte klara det och testa trots allt på torsdag även om det är osannolikt att det visar något!

• Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-17 16:24:58 följande:

Tack, nja nu är det ett tag sen. 5e november ÄL, 19e testade jag och nu är jag enligt appen på 7+6 :) kub är bokat den 15e januari. Tur vi har massor av planer nu i december så tiden går fort fram tills dess!

Wow så fantastiskt. Stort grattis till er!!! Hur länge försökte ni innan det gick vägen?
  • Gosan28
    Link92 skrev 2019-12-18 07:14:52 följande:

Hej på er!

Jag fick också positiva ÄL-test kvällen den 10/12 och morgonen 11/12 som någon skrev här ovan och enligt NC har jag BIM 26/12!

Det är vårt sjätte försök för första barnet och börjar bli ganska less på att det aldrig vill sig.. denna månad kom ÄL tre dagar tidigare än väntat och vi hann inte ligga som planerat. Men igår kände jag för första gången molvärk runt livmodertrakten (för tidigt för mensvärk tycker jag) och på kvällen "stack det till" i båda bröstvårtorna och idag har brösten börjat ömma. Det är ju bara spekulationer och säkert inbillning! Min man vill dock inte höra om sånt här så jag behövde skriva av mig lite.

Det är så kul att vi är några med fokus på samma/närliggande datum!

Jag hade precis som du, fullt utslag på äl test kvällen den 10e och även morgonen den 11e. Antar att det betyder att äl kom den 11e? 

Har du fortfarande ont i brösten och molvärk i nedre delen av magen idag? Jag känner som pirr/fladder eller stickningar i magen, känner ingen molvärk och heller inget i brösten. För mig är det andra försöket på första barnet så är väldigt nyfiken på hur det går för alla andra och vilka typer av symptom man kan ha :) Jag tänkte kanske ta ett tidigt gravtest från graviditetkollen imorgon! Men tveksamt att det kommer visa något. Bara på äl+8 imorgon! 

När har du BIM?

• Gosan28
    Link92 skrev 2019-12-18 10:07:00 följande:
    Ja, enligt Natural Cycles som jag använder så tycker den att jag hade ÄL den 11e, men jag hade mer ÄL-känningar på kvällen den 10e...Är ju en hel vetenskap att veta exakt!

Ja jag har mer ömma bröst idag! Typ på utsidan, mot armarna liksom. Jag har dock alltid det innan mens också, så behöver inte betyda något egentligen mer än det känns lite tidigt inför mens som är beräknad till 26/12. Dock varierar min cykel mellan 27-32 dagar så svårt att veta exakt, men BIM runt jul/mellandagarna iaf. Jag känner också stick/ilningar långt ner i magen idag vilket jag inte brukar göra, så lite hopp får man ju :) Mensvärk brukar jag få först när mensen satt igång.

Jag har inga tidiga test hemma, men fortsätter det kännas så här kanske jag köper ett testa tidigt att ta i helgen :) Annars är jag mer en sådan som inväntar mensen innan jag testar, känns dock väldigt nervöst nu inför julhelgen!

Så spännande ju! 

Hoppas verkligen att det är något :) Ja det där med äl är ju verkligen en hel vetenskap. Man undrar ju när ägget egentligen släpper. 

Men kul att följas åt :) Skriv gärna om du får några andra symtom eller så!

• Gosan28
    larssonc skrev 2019-12-18 10:40:56 följande:

Äntligen satte FF ut min äl. På samma dag jag själv trodde. Fick glad gubbe på torsdagen och det var enda gången vi fick till det (sambon gjorde op på hjärtat en vecka innan äl och hade ont i ljumsken där de gått in för titthålsoperationen men han ställde upp en dag) och sen kraftiga äl känningar på fredagen. Så känns som vi ändå prickat bra med dagen innan, även om jag önskat att vi hade fått till det mer.. men men, sånt är livet. Som vanligt inga symptom (har jag aldrig inför varken mens eller graviditet) förutom att jag har lite ont i bröstvårtorna. Men jag kanske inbillar mig också!

Jag hoppas på att vi i alla fall får en fin present i mellandagarna :)

Kul! Håller tummarna att den gången räckte :) Det ska ju ändå bara vara en spermie i slutändan så vi hoppas! 

När har du beräknad BIM?

• Gosan28
    Grilimy skrev 2019-12-18 11:25:42 följande:

Jag ska testa på julafton. Glad Har bim 24-27 någongång. Dock så många negativa nu så förväntar mig inget, men skulle det bli så blir det den finaste julklappen! Inga symptom alls än.

Håller tummarna för dig! 

Jag tänkte nog testa imorgon eller på fredag med ett tidigt test. Har också BIM på julafton eller på juldagen... Så oklart om testen kan visa såhär tidigt men jag vill ändå testa! Kan inte hålla mig.

• Gosan28
    Grilimy skrev 2019-12-18 11:57:48 följande:
    Åh spännande!! Berätta hur det går! :) Jag vågar inte testa före julafton. Har så litet hopp. Alla andra månader har jag känt mig säker på att det tagit sig, men nu har hoppet dött lite och är inställd på negativt. Kanske bättre det än den sorg och besvikelse som kommit med de tidigare negativa testen. :/
    Ja det är nog bra att alltid vara inställd på ett negativt test, det har jag också såklart. Men jag har fortfarande hoppet uppe! :)
  • Gosan28

Hoppsan, skulle skriva att jag ser en skugga! Men kan vara spöksträck (?) Testa imorgon igen innan du tar ut något!! Men det är helt klart något där :D Håller tummarna

• Gosan28
    larssonc skrev 2019-12-18 14:23:19 följande:
    Ja jag hoppas det med :) när jag blev gravid med min änglason var det bara en gång så hoppas på den turen denna gång också!

Jag har bim 28/1så lååååångt kvar! När har du bim?

Åh hoppas att det går lika smidigt denna gången för er då :) 

Men jaaaaa, väntan känns oändlig! Jag har BIM på julafton eller dagen efter. Lite oklart om jag hade ägglossning den 10 eller 11...

• Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-18 15:49:30 följande:

Tack fina du<3 jag slutade med p-piller efter fyra månader användning i slutet på juli. Första skyddlösa dagen var då första augusti. Bestämde oss för att inte kolla upp nåt med ägglossning och fertila dagar för ville att bebis skulle "bli när det blir" så att säga. Men så var jag skengravid och kände att jag ville se så allt satt i system för befruktning. Började därmed använda menskoll-app och tempa varje dag. Hade en superfin övertydlig ägglossning och blev således gravid på "första uppkollade försöket" kan man väl säga då :') vet ju inte om jag hade ägglossning tre månaderna före eftersom vi inte kollade, så därför säger jag första försöket till dom som frågar och vill ha en kort historia xD

Åh jag förstår! Så kul ju :)

Jag hoppas att vi lyckas denna månaden. Längtar tills jag kan testa mig!
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!