• Link92

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Hej på er!

Jag fick också positiva ÄL-test kvällen den 10/12 och morgonen 11/12 som någon skrev här ovan och enligt NC har jag BIM 26/12!

Det är vårt sjätte försök för första barnet och börjar bli ganska less på att det aldrig vill sig.. denna månad kom ÄL tre dagar tidigare än väntat och vi hann inte ligga som planerat. Men igår kände jag för första gången molvärk runt livmodertrakten (för tidigt för mensvärk tycker jag) och på kvällen "stack det till" i båda bröstvårtorna och idag har brösten börjat ömma. Det är ju bara spekulationer och säkert inbillning! Min man vill dock inte höra om sånt här så jag behövde skriva av mig lite.

Det är så kul att vi är några med fokus på samma/närliggande datum!

• Link92
    Gosan28 skrev 2019-12-18 09:39:47 följande:

Jag hade precis som du, fullt utslag på äl test kvällen den 10e och även morgonen den 11e. Antar att det betyder att äl kom den 11e? 

Har du fortfarande ont i brösten och molvärk i nedre delen av magen idag? Jag känner som pirr/fladder eller stickningar i magen, känner ingen molvärk och heller inget i brösten. För mig är det andra försöket på första barnet så är väldigt nyfiken på hur det går för alla andra och vilka typer av symptom man kan ha :) Jag tänkte kanske ta ett tidigt gravtest från graviditetkollen imorgon! Men tveksamt att det kommer visa något. Bara på äl+8 imorgon! 

När har du BIM?

Ja, enligt Natural Cycles som jag använder så tycker den att jag hade ÄL den 11e, men jag hade mer ÄL-känningar på kvällen den 10e...Är ju en hel vetenskap att veta exakt!

Ja jag har mer ömma bröst idag! Typ på utsidan, mot armarna liksom. Jag har dock alltid det innan mens också, så behöver inte betyda något egentligen mer än det känns lite tidigt inför mens som är beräknad till 26/12. Dock varierar min cykel mellan 27-32 dagar så svårt att veta exakt, men BIM runt jul/mellandagarna iaf. Jag känner också stick/ilningar långt ner i magen idag vilket jag inte brukar göra, så lite hopp får man ju :) Mensvärk brukar jag få först när mensen satt igång.

Jag har inga tidiga test hemma, men fortsätter det kännas så här kanske jag köper ett testa tidigt att ta i helgen :) Annars är jag mer en sådan som inväntar mensen innan jag testar, känns dock väldigt nervöst nu inför julhelgen!
  • Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 10:40:56 följande:

Äntligen satte FF ut min äl. På samma dag jag själv trodde. Fick glad gubbe på torsdagen och det var enda gången vi fick till det (sambon gjorde op på hjärtat en vecka innan äl och hade ont i ljumsken där de gått in för titthålsoperationen men han ställde upp en dag) och sen kraftiga äl känningar på fredagen. Så känns som vi ändå prickat bra med dagen innan, även om jag önskat att vi hade fått till det mer.. men men, sånt är livet. Som vanligt inga symptom (har jag aldrig inför varken mens eller graviditet) förutom att jag har lite ont i bröstvårtorna. Men jag kanske inbillar mig också!

Jag hoppas på att vi i alla fall får en fin present i mellandagarna :)

Ja vi fick inte heller till det så mycket som vi önskade. En dag innan ÄL och ett avbrutet på ÄL-dagen som NC satte. Det var som att pressen blev för stor för oss båda! Särskilt när vi var inställda på ÄL under helgen, inte mitt i veckan. Men det kan ju gå ändå! Har sett flera som skrivit att de blivit gravida på endast ett avbrutet ligg, så hopp finns ju :)
  • Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 14:24:35 följande:
    Åh jag hatar när pressen blir för jobbig, känner så väl igen det. Håller tummarna för att det ändå ska räcka för oss båda :) när har du bim?
    Ja verkligen. Det är väldigt sällan problem annars, men just den fertila perioden är det som att det låser sig ibland. SÅ typiskt.

Jag tror BIM är 26/12, men skulle kunna vara dags för mens någon gång mellan 23-29/12 då min cykel varierar en del. NC lyckas inte allt gissa på rätt datum.

Har haft så konstiga känningar i nedre delen av magen idag så köpte ett testa-tidigt-test från CB på lunchen. Kanske tar det imorgon bitti, eller i helgen. Hur tidigt kan man testa? Är ÄL+7 idag bara.
  • Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 14:24:35 följande:
    Åh jag hatar när pressen blir för jobbig, känner så väl igen det. Håller tummarna för att det ändå ska räcka för oss båda :) när har du bim?
    Ja verkligen. Det är väldigt sällan problem annars, men just den fertila perioden är det som att det låser sig ibland. SÅ typiskt.

Jag tror BIM är 26/12, men skulle kunna vara dags för mens någon gång mellan 23-29/12 då min cykel varierar en del. NC lyckas inte allt gissa på rätt datum.

Har haft så konstiga känningar i nedre delen av magen idag så köpte ett testa-tidigt-test från CB på lunchen. Kanske tar det imorgon bitti, eller i helgen. Hur tidigt kan man testa? Är ÄL+7 idag bara.
  • Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 15:40:18 följande:
    Usch ja det är samma för oss ibland, riktigt jobbigt!

Okej, har du testat att försöka räkna dagar mellan äl och mens? Dom brukar vara ganska konstanta och bara skilja sig en dag eller två i varje cykel medans dagen för äl kan inträffa lite olika. Men vet du hur många dagar det är mellan äl och mens är det lite lättare att förutspå när mensen kommer :)

Åh men det låger ju positivt! Hoppas på ett tidigt tecken :) jag har inga bra erfarenheter med cb early, fått massa spök med dom så skulle inte våga testa alls med dom.. Predictor early har jag hört gott om men dom måste man beställa. Hade nom som tidigast testat på äl+ 10/11 tror jag så ägget haft en chans att fästa och börja utsöndra hcg i blodet :)
    Jo det har varierat mellan 12-17 dagar de senaste månaderna så varierar tyvärr en del! Men är oftast 15 dagar, så NC beräknar mens till 26/12.

Okej, ja det var ju typiskt! Jag testar egentligen aldrig tidigt, har bara testat vid sen mens, men nu känns det som sagt extra pirrigt inför jul och så, man vill så gärna veta :) Kanske testar på söndag då! Känns om en evighet dit!
  • Link92

Jaa, visst går det långsamt?? Tycker hela december annars rusat fram, men nu när man bara vill att dagarna ska gå så saktar det ner... Jag tror som sagt att jag har BIM 26/12, funderar på att testa ett tidigt test på söndag om det fortfarande känns som att det är nåt då.

larssonc skrev 2019-12-20 13:29:51 följande:

Åh varför går tiden såååå långsamt? Bim 28/12, näst vecka på lördagen. Är bara på äl+7 idag men sitter redan och funderar på när jag kan testa. Är sugen på att testa på julafton, då är jag på äl+11 men det kanske är lite tidigt..

Min temp steg lite idag så känner mig lite mer hoppfull!

• Link92

Jag hade planer på att testa med ett CB early idag men alla symptom utom lätt ömma bröst är borta. Är så rädd att det ska visa negativt och orkar inte ha den besvikelsen över mig på julafton! Så har bestämt mig för att testa 25e istället om inte temperaturen dykt innan dess. Beräknad mens är 25-27 någon gång.

Finns det någon annan som tänker likadant?

• Link92
    Nathaliejj skrev 2019-12-23 09:23:51 följande:

Blödit sen igår så ingen augustibebis denna gång. Mitt 3:e MF..

Men nej stackare <3 känner med dig!
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!