• trueme

Första gravid tecknet

Hej

Vad var erat första tecken på att ni var gravida ?

Det som fick mig att testa var att:

Jag stod och stekte köttfärs och började må super illa så jag går ut på balkongen för att få frisk luft då blir det svart och jag slår huvudet i korgstolen.

Sen säger min man tänk om du är gravid för min kompis fru svimmade på coop när hon blev gravid.

Tog test nästa dag och det visade Gravid 3+ veckor

• Svar på tråden Första gravid tecknet
  • Nemiia

En dag till bim här. Tror iof stenhårt på att mensen kommer till motsatsen är bevisad. Har i en veckas tid haft ordentlig molvärk på kvällen och natten. Iof ett tecken på mens. Men har funderat på, gravid eller ej varför molvärken kommer på kvällen. Någon som vet?

• Daphodil
    Nemiia skrev 2019-11-02 13:16:38 följande:

En dag till bim här. Tror iof stenhårt på att mensen kommer till motsatsen är bevisad. Har i en veckas tid haft ordentlig molvärk på kvällen och natten. Iof ett tecken på mens. Men har funderat på, gravid eller ej varför molvärken kommer på kvällen. Någon som vet?

Allas gravidsymtom är olika, men just mensvärk på kvällarna har alltid varit ett tydligt tecken för mig. Och om du inte brukar ha det innan mens låter det ju lite suspekt Ska du inte testa då?
  • Jerreblomstra

Jag har beräknad BIM på torsdag den 7/11. Hade ägglossning enligt Natural Cycles den 25/10 men enligt mina ÄL-test så hade jag fast smiley förra söndagen och nu i månadags.

Jag har varit galet trött i veckan med sömn mellan 22.30-09.45 i tre dagar samt varit svullen i magen och känt lite molvärk men inte som mensvärk. Likaså med smått konstig känsla i kroppen. Inte illamående men inte heller pigg.

• fjanten

Absolut första tecknet var ett positivt graviditetstest, med alla tre.

• Nemiia
    Daphodil skrev 2019-11-02 13:41:16 följande:

Allas gravidsymtom är olika, men just mensvärk på kvällarna har alltid varit ett tydligt tecken för mig. Och om du inte brukar ha det innan mens låter det ju lite suspekt Ska du inte testa då?

Jag har tyvärr generellt ganska mycket molvärk över lag pga misstänkt men lindrigare variant endometrios. Dock så har jag tidigare tyckt att den varit över hela dagen ganska intensiv om det är endo men denna vecka har det varit rätt lugnt på dagarna men eskalerat på kvällarna och när jag ska sova. Har ockdå ganska mycket tjocka vita flytningar men annars inga andra tecken. Är på landet och har medvetet inte tagit med mig något test då jag senast blev så besviken på test bim-4. Tänkte vänta med att testa till tidigast måndag. Tror mensen kommer i morgon som en klocka.
  • Nemiia
    Nemiia skrev 2019-11-02 14:13:34 följande:

Jag har tyvärr generellt ganska mycket molvärk över lag pga misstänkt men lindrigare variant endometrios. Dock så har jag tidigare tyckt att den varit över hela dagen ganska intensiv om det är endo men denna vecka har det varit rätt lugnt på dagarna men eskalerat på kvällarna och när jag ska sova. Har ockdå ganska mycket tjocka vita flytningar men annars inga andra tecken. Är på landet och har medvetet inte tagit med mig något test då jag senast blev så besviken på test bim-4. Tänkte vänta med att testa till tidigast måndag. Tror mensen kommer i morgon som en klocka.

Bim-4 förra mån ska sägas
  • Daphodil
    Nemiia skrev 2019-11-02 14:13:34 följande:

Vilken karaktär! Håller tummarna för dig
  • Nemiia
    Daphodil skrev 2019-11-02 15:48:38 följande:

Vilken karaktär! Håller tummarna för dig

Ha ha ja för en gångs skull. Fick plötsligt väldigt ont i brösten nu ikväll precis innan bim. Inte haft det tidigare under cykeln. Det är ju ett pms-symtom men brukar inte det komma kort efter äl?
  • Daphodil
    Nemiia skrev 2019-11-02 17:51:16 följande:

Ha ha ja för en gångs skull. Fick plötsligt väldigt ont i brösten nu ikväll precis innan bim. Inte haft det tidigare under cykeln. Det är ju ett pms-symtom men brukar inte det komma kort efter äl?

Också ett gravidsymtom sägs det (jag har dock aldrig haft det, varken vid äl eller vid graviditet)
  • Nemiia
    Daphodil skrev 2019-11-02 18:51:18 följande:

Också ett gravidsymtom sägs det (jag har dock aldrig haft det, varken vid äl eller vid graviditet)

Jo jag har också hört det fast samtidigt kan de ju öka innan mens också. Förra mån var det iof mer torrt. Men slutade med p medel i juli så kan ju vara hormonerna som vaknat till liv också. Brukar dock ha äl-flytningar
Svar på tråden Första gravid tecknet