Inlägg från: Anonym (Guckosko) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Guckosko)

Regler för 18-åring ?

Ess skrev 2019-11-04 18:32:49 följande:
    Jo det går alldeles utmärkt att hålla schemat. Otroligt respektlöst av en vuxen/nästan vuxen individ att tro den kan komma precis när den vill. Hade aldrig accepterat svängdörrar, de hade fått gå igen om jag var ensam hemma.

Barnsligt och tramsigt resonemang. Ja, då hade du fått flytta hem till din mamma.
    Håller med.
  • Anonym (Guckosko)
    Jemp skrev 2019-11-04 18:37:29 följande:
    Oj, väldigt glad att jag inte är uppvuxen så. Själv hade jag två hem, inte två ställen där jag var gäst.
    Mina ex-styvbarn fick aldrig några nycklar Det var bara vi som var fast bosatt i hemmet som hade.
  • Anonym (Guckosko)
    Jemp skrev 2019-11-04 19:09:27 följande:
    De får inte komma in i sitt eget hem? Du bor inte själv där.
    Har de två hem så får de hålla sig till det som gäller för dagen.
    Inget konstigt alls.
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (ä) skrev 2019-11-04 19:34:16 följande:
    Det är ändå deras hem. Det är inte respektlöst att vilja komma hem. Nu har barnet 2 hem och det är inte barnet själv som har satt sig i den situationen.Det är inte barnets fel att det tillkommit bonusföräldrar att ta hänsyn till, det är inte familj som de har valt. Det är helt föräldrarnas fel att de har barn som har 2 hem. Barn är barnsliga, du kan inte förvänta dig att de ska se det ur en vuxens synvinkel. Och de ska ALLTID vara välkomna av sina föräldrar.
    Av sina föräldrar kanske ja, men inte av sin styvförälder.  En styvförälder som inte har det minsta intresse av detta besök.
    De ska vara i sitt hem under den veckan som är bestämd.

Vad är det du inte förstår`?
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (ä) skrev 2019-11-04 19:47:56 följande:
    Då skulle styvföräldern inte valt en partner med barn, valt att dela hem med de barnen. Styvföräldern kan välja, det kunde inte barnen. De har inte valt att behöva springa mellan 2 hem där deras närvaro tydligen är på nåder av en person som de inte valde att ha i sitt liv.
    Det är det upp till föräldern att avgöra, inte ungarna. Är föräldern och styvföräldern överens så är det deras regler som gäller.

Ingen kan säga att en styvförälder ska stå med öppen dörr för andras ungar.
  • Anonym (Guckosko)
    Jemp skrev 2019-11-04 20:07:15 följande:
    Hemskt att tvingas leva med nån sån.
    "Leva med nån sån"?
  • Anonym (Guckosko)
    Jemp skrev 2019-11-04 20:10:58 följande:
    Håller med helt!

Synen är tydligen väldigt olika huruvida barnen har sitt hem där eller om de är på besök varannan vecka.
    Jag tillät bara varannan helg. Det fick räcka.
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (ä) skrev 2019-11-04 20:18:09 följande:
    Ja, du får ju ställa vilka krav du vill av en partner förstås. Det är inte dina barn och du har inget ansvar för dem eller deras relation med sin föräldern. Föräldern däremot som väljer bort sina barn på det viset...
    Och det var upp till honom.
  • Anonym (Guckosko)
    Jemp skrev 2019-11-04 20:20:27 följande:
    Nån som inte har nåt intresse av en.
    Så kan det bli.
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (ä) skrev 2019-11-04 20:36:35 följande:
    Ja, det håller jag helt med om. Det är hans val som han får ta konsekvenserna av.
    Sen kan ju jag personligen ha mycket svårt att se varför man skulle vilja ha en man som väljer bort sina egna barn. Det skulle gå helt emot vad jag eftersöker för värderingar hos en partner. Och jag skulle definitivt inte vilja ha barn med någon som visat den benägenheten, barn förtjänar bättre.
    Du ja, men jag pratar om mig och vad jag vill.
    Om du vill ha en familj bestående av andras ungar, så fine. Inga problem.
  • Anonym (Guckosko)

Orkar inte läsa allt som skrivits.

Varför går han inte i skolan? Mår han dåligt, är deprimerad?

Jag skulle aldrig bara kunna slänga ut honom... skulle det göra något bättre?

Svar på tråden Regler för 18-åring ?