Regler för 18-åring ?
Jag undrar ju vad andra har kommit överens med sina "unga vuxna" om . Förslag/tips eftersökt jag. I nuläget vet man aldrig om bonusen ska äta med oss eller ens komma o sova. Helt plötsligt kan han stå i våran hall mitt i natten när han eg. Ska sova hos sin mamma. Hör aldrig av sig utan dyker upp sent o har i släptåg för oss okända som bara traskar in i vårat hem. Hjälper aldrig till hemma,städar aldrig i sitt rum. Har husdjur här som han missköter så vi får ta hand om dom istället . O så fort vi påpekar nåt så sticker han utan att säga vart eller när han ska komma tillbaka. Så tips på vad vi kan göra åt situationen för den är ohållbar just nu.
Hon hör även av sig om hon vara ska komma förbi och hämta något. Samma där, vi kanske går runt nakna eller har högljutt sex, inte så kul om nån bara dyker in då och kanske med en kompis.
De veckor hon bor här gör hon som alla andra, tar ut kylen när hon är sugen. Givetvis tar hon inte något som skulle vara till ett speciellt tillfälle, står det en tårta där fattar hon att hon inte kan äta den.
Om hon åker till stan direkt efter skolan förväntar vi oss att hon meddelar det och även säger om hon ska ha middag eller ej. Hör hon inte av sig lagar vi ingen mat till henne. Samma regler som vår gemensamma son kommer ha när han blir äldre.