Regler för 18-åring ?
Av min 18åring förväntar jag mig att han beter sig hänsynsfullt och bidrar till trivseln och arbetsuppgifterna i vårt gemensamma hem. Man plockar alltid undan efter sig man drar ett varv med dammsugaren när det behövs man tar ut hunden man säger till om man äter borta. Stämmer av om det är ok om man tänker vara borta över natt osv, dels så jag vet och dels kolla att det inte är nåt i hemmet (främst hunden) som behövs lösas. Han får äta fritt av den mat som finns hemma om han säger till i god tid när nåt är på väg att ta slut. Han stämmer själv av på väg hem om det är nåt jag ser behöver handlas. Vissa saker vet han att jag är lite extra beroende av i kyl och skafferi Och då frågar han innan han tar just det. Tänker han laga nåt mer avancerat kollar han med mig att jag inte hade några större planer dör just de ingredienserna och om jag vill ha (ja även om han bara sätter på kaffe frågar han ju det iofs)
Han ska helt enkelt vara en hyfsat vuxen person jag delar hem med. (Sen att han är min son och huvudansvaret är mitt är givet)