Tips på eleganta amerikanska namn?
Vill gärna ha tips på eleganta amerikanska namn, gärna ovanliga. Tack på förhand
Vill gärna ha tips på eleganta amerikanska namn, gärna ovanliga. Tack på förhand
raymond. raaaymooond
Det är väl en smaksak som allt annat men jag gillar namnet Grace.
Flicka: Lucinda. Pojke: Cameron.
Det finns ju många olika kategorier av amerikanska namn men några i mitt tycke vackra namn som används i USA är
Audrey, Lauren, Dianne, Evelyn, Lynne, Claire
Taylor, Lyndon, Connor
Min personliga åsikt är att dessa namn är vackra i engelsktalande länder eller kanske om man har ett engelskt/amerikanskt efternamn. I Sverige kan nog uttalet bli lite sisådär... Inget oöverstigligt problem iofs men min man är engelsktalande och vi valde namnet Daniel till vår son just för att namnet har ett vedertaget uttal på båda språken och han kommer att slippa börja varje bekantskap med att förklara hur hans namn uttalas.
Daphne, Verity, Seraphina, Annabelle, Eleanor, Isobel, Violette
Kungliga namn, såsom Victoria, Albert, Elizabeth, Diana, Henry, William, Andrew, Harry, Adrienne, Charles.
Shaqeena
Lowell
Leeroy
Duanye
Lamar
Shanella
Latonya
Raweesha
Monique
Tyrell
Amerikanska namn blir inte mindre wt för att du väljer Grace eller Diana istället för Dexter eller Texas.
Tycker att det är svårt att a göra vad som är just amerikanskt, men utgick frän en lista av de 300 mest canliga mans respeltive kvinnonamnen i Usa pch då tycker jag dessa låter mest elegant.
Edward, Lawrence, Byron, Franklin, Arthur
Margaret, Katherine, Francis, Florence
Hittade också en lista äver vad en så kallad "elit" i Usa ger sina barn för namn och av dessa känns dessa mest eleganta enligt min smak
Charlotte, Grace, Violet, Elizabeth, Imogen
Quinn, Phineas,
Shaqeena
Lowell
Leeroy
Duanye
Lamar
Shanella
Latonya
Raweesha
Monique
Tyrell
Sophie, Charlotte (Lottie), Eleanor (Ellie), Regan, Madelyn (Maddie), Ava, Grace/Gracie, Elise
Vanliga namn i min flickas klass i en upper class förort i Houston.
Tycker att det är svårt att a göra vad som är just amerikanskt, men utgick frän en lista av de 300 mest canliga mans respeltive kvinnonamnen i Usa pch då tycker jag dessa låter mest elegant.
Edward, Lawrence, Byron, Franklin, Arthur
Margaret, Katherine, Francis, Florence
Hittade också en lista äver vad en så kallad "elit" i Usa ger sina barn för namn och av dessa känns dessa mest eleganta enligt min smak
Charlotte, Grace, Violet, Elizabeth, Imogen
Quinn, Phineas,
Jacqueline
Hoppas ts bor i ett engelsktalande land. Om hon bor i Sverige och döper barnet till Byron kommer ungen bli kallad "byrån".