• Tue 12 Nov 2019 15:00
    713 visningar
    6 svar
    6
    713

    Byta klinik

    Hej, jag har inte erfarenhet av att byta ivf-klinik då vi påbörjade en utredning under hösten. Men vi håller på att byta klinik under letrozol behandlingen då vi inte är nöjda med bemötande/uppföljning osv på första kliniken.
    Väldigt smidigt, kliniken vi vill byta till har skickat efter våra journaler och kommer att ta "över oss" när nästa cykel påbörjas. Eventuellt att de vill att både jag och sambon kommer på ett inskrivningssamtal, men vi kommer inte behöva ta nya prover osv. Kanske kan ha och göra med att det är mindre än 6 månader sedan vi tog proverna, det vet jag inte..

    Hoppas det går smidigt för er :)

  • Tue 12 Nov 2019 19:15
    #6
    njetnjet skrev 2019-11-12 19:06:05 följande:
    Vi gjorde likadant, bytte klinik under letrozolbehandling för att vi inte var nöjda med bemötandet. Så jag blir nyfiken på vilken klinik ni inte gillade? Vi fick iaf gå på nytt inskrivningssamtal och de var så bra på nya kliniken att vi valde att göra ivf där också.
    Det är en klinik norr om Göteborg, via landstinget.. Nya kliniken vi ska skriva in oss på i nästa cykel om det inte tar sig nu. Vi har inte pratat något om något inskrivningssamtal på nya kliniken, kanske att de vill boka in det om jag hör av mig till dem om mensen kommer. Återstår att se, men då vet jag att de kanske vill boka de :) Ingen av dessa kliniker erbjuder ivf, men en stor skillnad är att vår "nya" klinik remitterar till ivf direkt när proverna kommit tillbaka, den "gamla" gör inte det förrän de kan konstatera att letrozol inte fungerar, vilket kan ta upp till 4-5 månader. Inte så långt, men när det är 5-6-7 månaders väntetid för inskrivning till ivf blir det ändå länge.
Svar på tråden Byta klinik