Förlora min två bästa vänner...
Hejsan! Jag har 2 bästa vänner, alltså vi är 3 bästa vänner. Allt har gått bra sen vi 3 blev bästa vänner, men i somras började jag känna mig utanför. Den första vännen har vi känt varandra sen vi var 12 år och nu är vi 18 år. Vi gick i samma klass hela grundskolan och även samma gymnasiet, men inte samma klass. Den andra träffade jag när vi började gymnasiet, alltså för 2 år sen. Då vi skulle lära känna varandra i klassen så vi pratade med varandra, vi märkte att vi har många likheter så vi klickade med varandra snabbt. I första veckan av gymnasiet introducerade jag dem till varandra och sen dess vi är 3 bästa vänner istället för 2. I början allt gick bra och vi har jätte kul tillsammans. Sen min första vän flyttade till den staden min andra vän bor i och då var hon tvungen att byta gymnasiet. Då dem två bodde närmre varandra.I somras började jag märka att dem två börja hänga med varandra ofta utan att säga till. I början la jag inte märke till det så mycket, då tänkte jag att dem bor nära varandra och det kan var att dem har gjort sista minuts planer. Men ju mer tiden gick desto mer dem hängde med varandra utan att säga till, dem träffas ungefär 3 gånger i veckan och dem tänker inte ens säga till mig en enda gång!. Dem hänger med varandra mer än vad alla vi tre gör! Det började störa mig för jag kände mig verkligen utanför, vi är ju bästa vänner! Dem började även festa och klubba med varandra och får redan på den via snapchat när jag kollar på deras story. Grejen är att vi skriver varje dag med varandra och jag ser min andra vän varje dag i skolan, eftersom vi går i samma klass och vi hänger med varandra. Men ingen av dem säger någonting när dem ska träffas, festar eller gå på klubb!
Nu känner jag mig verkligen utanför gruppen och som att jag vet inget ting om dem längre, även om jag skriver med dem varje dag eller träffa någon av dem. Det gör mig ledsen, arg men mest av allt, besviken. Jag hade tänkt flera gånger att prata med dem om hur jag känner men sen ändrar jag mig, för jag tänker att det kan var lite barnsligt och jag vill verkligen inte att dem ska tänka på mig på det här sättet.
Vad tycker ni att jag ska göra? Skulle verkligen uppskatta om ni ger mig några råd och tips :)