• Anonym (G)

Hans fru kollar in min händelse på Instagram

Hej!

Jag börjar störa mig på en grej och behöver era tips. En tjej som jag inte känner kollar alltid min händelse på Instagram. När jag går in på hennes sida ser jag att hon är gift men en kille jag känner till. Han och jag brukar gilla varandras bilder, han har flörtat med mig men inte nu längre när han märkt mitt ointresse. Det kan också bero på att de har gift sig som han lagt ner flörtandet. I början av deras relation (misstänker jag) flörtade han med mig men fick somsagt inget gensvar.

Hur ska jag agera? Blockera henne? Låta henne kolla? Skriva till henne? Stör mig bara på situationen att hon helt ogenerat kollar in mina händelser. Tycker också synd om henne att hon är så svartsjuk. Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Hans fru kollar in min händelse på Instagram
  • Anonym (Lägg till!)

Börja följa/skicka följarförfrågan. Så har jag gjort och då har det slutat. Har både en tjej som är bekant till bekant som inte verkar göra annat än vänta på mina insta-händelser, samt en tjej som är gift med kollega till mig som är inne och kollar mina händelser. Samt mitt barns pappa.

Vad gäller bekanta tjejen: skickade följarförfrågan som hon inte accepterade ocg efter det minskade det drastiskt. Men det händer fortfarande.

Tjejen som är gift med kollega: har frågat min kollega om det är han som är inne på hennes insta (han har det inte själv). Efter att sagt till honom om detta ett par ggr slutade det.

Göllande mitt barns pappa: har sagt det till mitt barn, men då med perspektivet att ?det förstår jag att han gör eftersom han vill ju se vad vi gör när du är här!? Ngn vecka senare upphörde det :)

• Anonym (meh)

Men ni lägga väl upp saker på Insta för att folk ska titta på dem?  Lägg inte upp då om du inte tål att folk tittar.

Och hur vet du att hon är svartsjuk? Hon kanske tittar för att hon faktiskt gillar dina inlägg. 

• Anonym (G)
    Anonym (Lägg till!) skrev 2019-11-03 21:22:52 följande:

Börja följa/skicka följarförfrågan. Så har jag gjort och då har det slutat. Har både en tjej som är bekant till bekant som inte verkar göra annat än vänta på mina insta-händelser, samt en tjej som är gift med kollega till mig som är inne och kollar mina händelser. Samt mitt barns pappa.

Vad gäller bekanta tjejen: skickade följarförfrågan som hon inte accepterade ocg efter det minskade det drastiskt. Men det händer fortfarande.

Tjejen som är gift med kollega: har frågat min kollega om det är han som är inne på hennes insta (han har det inte själv). Efter att sagt till honom om detta ett par ggr slutade det.

Göllande mitt barns pappa: har sagt det till mitt barn, men då med perspektivet att ?det förstår jag att han gör eftersom han vill ju se vad vi gör när du är här!? Ngn vecka senare upphörde det :)

Tack för tipset!

Jag har funderat på att blocka henne snarare än att lägga till. Skulle jag vara en elak människa om jag blockar?

Bra att prata med kollegan! Så pinsamt av hans tjej! Hade jag och hennes man bättre kontakt idag så skulle jag kanske skrivit något till honom.
  • Anonym (G)
    Anonym (meh) skrev 2019-11-03 21:34:00 följande:

Men ni lägga väl upp saker på Insta för att folk ska titta på dem?  Lägg inte upp då om du inte tål att folk tittar.

Och hur vet du att hon är svartsjuk? Hon kanske tittar för att hon faktiskt gillar dina inlägg. 

Jag tål att folk tittar men i detta fallet har jag blivit lite irriterad. Hon måste hittar mig genom sin mans sida.. Hon bekräftar deras relation öppet på sociala medier men inte han. Hon lägger upp bilder, skriver att de är gifta osv. När man går in på hans sida ser det ut som om han är singel.
  • Anonym (Okunnig)

Ser man vem som tittar på ens händelser på insta?

• Anonym (G)
    Anonym (Okunnig) skrev 2019-11-03 21:43:51 följande:

Ser man vem som tittar på ens händelser på insta?

Japp det ska man kunna göra. Jag ser det iallafall.
  • Anonym (ii)
    Anonym (G) skrev 2019-11-03 21:42:21 följande:
    Jag tål att folk tittar men i detta fallet har jag blivit lite irriterad. Hon måste hittar mig genom sin mans sida.. Hon bekräftar deras relation öppet på sociala medier men inte han. Hon lägger upp bilder, skriver att de är gifta osv. När man går in på hans sida ser det ut som om han är singel.
    Men då är det väl inte så konstigt att hon är svartsjuk? Varför inte bara låta henne titta och vara glad att hennes kille är hennes och inte din (i och med att han inte låter så sympatisk)? 
  • Anonym (Okunnig)
    Anonym (G) skrev 2019-11-03 21:44:52 följande:

Japp det ska man kunna göra. Jag ser det iallafall.

Ok, jag har noll koll. Bryr mig inte direkt eftersom jag inte snokar runt. Är inte så aktiv på insta öht men har lagt upp händelser ett par tre ggr...

Men där ser man
  • Anonym (G)
    Anonym (ii) skrev 2019-11-03 21:48:14 följande:

Men då är det väl inte så konstigt att hon är svartsjuk? Varför inte bara låta henne titta och vara glad att hennes kille är hennes och inte din (i och med att han inte låter så sympatisk)? 

Jag tror på något som heter onda ögat. När människor är svartsjuka, avundsjuka m.m. kan de skicka negativa energier. När hon kollar i mina händelser där jag lägger upp bilder på mig m.m. så är det inte direkt kärlek hon känner. Detta känner jag av..
  • Anonym (Okunnig)

Ah jag blandade kanske ihop det med när man lägger upp en liten film? Då ser man väl bara vilka som kajkat?

Ni ser jag har noll koll

Svar på tråden Hans fru kollar in min händelse på Instagram