• Anonym (G)

Hans fru kollar in min händelse på Instagram

Hej!

Jag börjar störa mig på en grej och behöver era tips. En tjej som jag inte känner kollar alltid min händelse på Instagram. När jag går in på hennes sida ser jag att hon är gift men en kille jag känner till. Han och jag brukar gilla varandras bilder, han har flörtat med mig men inte nu längre när han märkt mitt ointresse. Det kan också bero på att de har gift sig som han lagt ner flörtandet. I början av deras relation (misstänker jag) flörtade han med mig men fick somsagt inget gensvar.

Hur ska jag agera? Blockera henne? Låta henne kolla? Skriva till henne? Stör mig bara på situationen att hon helt ogenerat kollar in mina händelser. Tycker också synd om henne att hon är så svartsjuk. Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Hans fru kollar in min händelse på Instagram
  • Anonym (G)
    Anonym (Okunnig) skrev 2019-11-03 21:53:18 följande:

Ah jag blandade kanske ihop det med när man lägger upp en liten film? Då ser man väl bara vilka som kajkat?

Ni ser jag har noll koll

Jag menar där nåhon klickar på min profilbild och så kommer en händelse upp. Då kan man se exakt vilka som kollat.
  • Anonym (Stackare)

Tycker synd om alla dessa osäkra kvinnor med idioter till män.

Hon är säkert en helt vanlig tjej med dåliga erfarenheter och kass självkänsla som bara önskar att hennes man ska bekräfta henne och inte en massa andra. Jag förstår hennes oro, men fattar inte vad hon gör med honom.

Kan du inte ha din sida privat?

• ElisaR
    Anonym (Stackare) skrev 2019-11-03 22:18:30 följande:

Tycker synd om alla dessa osäkra kvinnor med idioter till män.

Hon är säkert en helt vanlig tjej med dåliga erfarenheter och kass självkänsla som bara önskar att hennes man ska bekräfta henne och inte en massa andra. Jag förstår hennes oro, men fattar inte vad hon gör med honom.

Kan du inte ha din sida privat?

Håller med dig! Synd om henne. Jag är glad att det inte blev han och jag. Hans ego verkar vara enormt med pumpade bilder omgiven med massa träningstjejer. Jag löste det som så att jag blockerade henne från mina händelser men hon kan fortfarande gå in på min sida.
  • Bagar Bengtsson

Jag hade bara blivit glad om nån vars partner hade flirtat med mig blev lite svartsjuk och ville veta vad jag gjorde. Att man kan störa sig på en sån sak? 

Det hade väl varit värre om man haft ett ex som var stalker och betett sig illa som gjorde det...?

• Anonym (Fejjan)

Gäller det här att folk kan se ens händelse även de för händelserna som visas överst på ens Facebooksida?

• Sariah

Du har ju varit inne och kollat på både hennes och hans också så... Ni verkar snoka på varann allihop.

Är inte inne mycket själv på insta, fb och så men kan berätta att när jag för flera år sen blev ihop med min kille gjorde jag det de flesta tjejer gör och kollade upp hans ex på fb av ren nyfikenhet. Tyckte det var ganska intressant, vissa saker hon la upp. Fortfarande tittar jag nån gång i månaden eller så. Har blivit lite som en tv-serie som jag följer eller nåt hahaha.

En annan gång bad en kompis mig att kolla upp hennes killes ex som tydligen var jäkligt efterhängsen. Jag gjorde det och fastnade helt. Skitkul faktiskt!! Helt knäpp människa men kan inte sluta titta. Kanske är nåt liknande i ert fall?

• Anonym (ii)
    Anonym (G) skrev 2019-11-03 21:51:54 följande:
    Jag tror på något som heter onda ögat. När människor är svartsjuka, avundsjuka m.m. kan de skicka negativa energier. När hon kollar i mina händelser där jag lägger upp bilder på mig m.m. så är det inte direkt kärlek hon känner. Detta känner jag av..
    Vad menar du? Hur skulle det gå till?
  • Anonym (...)

Jag hade gjort min Instagram privat då jag inte förstår syftet med att ha en öppen sida så alla som vill kan snoka.

• Tomelilla15

Det verkar absurt att ha offentlig profil på insta och samtidigt bli upprörd över att folk kollar. Gör profilen privat!

• Zarch

Med tanke på hur fruktansvärt jobbigt det här verkar vara så får man ju anta att du under pistolhot har varit tvungen att skaffa dig en offentlig instagramprofil. Det är ju beklagligt isåfall och hoppas att det här går att ordna på något sätt, styrkekram!

För det handlar väl inte om att det känns surt för dig att den där bruden har haffat den där snubben som du så himla gärna själv ville ha?

• Barbro45
    Jag tror på något som heter onda ögat. När människor är svartsjuka, avundsjuka m.m. kan de skicka negativa energier. När hon kollar i mina händelser där jag lägger upp bilder på mig m.m. så är det inte direkt kärlek hon känner. Detta känner jag av..
    Åh, herregud. Onda ögat? Negativa energier? Sånt finns inte, Vi slutade tro på sådant i samband med häxprocesserna på 1600-talet.
  • Anonym (Karin)

Förövrigt tycker det verkar trist med händelser, brukar inte kolla på dem. Men gör man det så syns det alltså någonstans? Sett detta på både Facebook o Instagram. Sedan försvinner de bara. Vad är det för mening med det?

Ts gör din sida privat? Då kan ju ingen se något om man inte aktivt släpper in personen eller?

• Anonym (Privat?)

Varför har du Insta offentlig om du inte vill att vem som helst ska kunna titta? Lägger man ut saker på nätet på det viset innebär det att vem som helst - din chef, kund, patient, frisör, gammelmorfar, mobbare från högstadiet, stalker mfl kan se det. De kan skriva ut (och onanera till) alla bilder, inklusive dem på dina barn. Göra fototapeter av dem, ha dem i ramar hemma på byrån, kartlägga dina förehavanden och vänner osv. Vill man inte att sånt ska kunna hända ska man inte lägga upp händelser och bilder offentligt.

• Anonym (suck)

tror du på tomten också?? 

I vilket fall som helst så om du nu tror på sånt så gör din Insta till sluten så bara de som du låter se kan se vad du lägger upp. Bara dina vänner och inga andra. 

Om du inte vill att personer skall kolla på det du lägger upp får du göra så inga andra ser ditt instagram. 

Löjligt att bli upprörd över att folk ser dina bilder om du har öppet instagram... 

• Anonym (Japp)
    Anonym (Privat?) skrev 2019-11-04 07:59:17 följande:
    Varför har du Insta offentlig om du inte vill att vem som helst ska kunna titta? Lägger man ut saker på nätet på det viset innebär det att vem som helst - din chef, kund, patient, frisör, gammelmorfar, mobbare från högstadiet, stalker mfl kan se det. De kan skriva ut (och onanera till) alla bilder, inklusive dem på dina barn. Göra fototapeter av dem, ha dem i ramar hemma på byrån, kartlägga dina förehavanden och vänner osv. Vill man inte att sånt ska kunna hända ska man inte lägga upp händelser och bilder offentligt.
    Håller med.
  • nonameleft
    Anonym (Privat?) skrev 2019-11-04 07:59:17 följande:

Har heller aldrig förstått varför man har offentligt Instagram/Facebook annat än om man är ett företag eller känd person som marknadsför sig genom dessa medier. Varför i hela världen vill man att kreti och pleti ska se ens bilder om det inte är för att man söker uppmärksamhet? Man kan lika gärna ta upp mobilen och visa sina bilder för valfri främing på tunnelbanan. 
Svar på tråden Hans fru kollar in min händelse på Instagram